מתוך הלוויתו של הנער יהודה בילוג. צילום: אסף ל.

"לנצח תהיה בליבנו": אוהבים ויקרים ליוו את הנער שטבע ונקבר באשדוד בדרכו האחרונה

יהודה בילוג, הצעיר שטבע בחוף הים באשדוד בשבוע שעבר, הובא למנוחות בבית העלמין בעיר

פורסם בתאריך: 7.6.20 19:15

     

האסון הנורא שהחל ביום רביעי בערב, אם היעלמותו של הנער יהודה בילוג בים דרומית לחוף הקשתות באשדוד, הגיע היום לסופו בבית העלמין באשדודעשרות רבים הגיעו ללוות את הנער בדרכו האחרונה, רבים מהם בני משפחתו הרחבה וחבריו לספסל הלימודים מבית הספר דה שליט ברחובות.  

בשעה 17:00 החלה הלוויה קורעת הלבהוריו של יהודה כואבים ושבורים מהטרגדיה הלא צפויה, בחרו שלא לעלות לדוכן לספוד בעצם.  כבקשתם, לווייתו של בנם התקיימה על פי טקסי ומסורת הדת היהודית, כשהוא נקבר במחלקת 'חסרי דת' בבית העלמין 

שבורי לב: משפחתו של יהודה .כואבים לאור האובדן הבלתי נתפס

ביום רביעי האחרון הגיע יהודה עם חברים נוספים לחוף הקשתות באשדוד. לאחר זמן מה שבילו קבוצת הנערים בחוף יהודה ועוד שלושה מחבריו, נער ועד שתי נערות, נכנסו למים בשעות המאוחרות לאחר זמני הפעילות של המצילים. יהודה וחבריו נסחפו מאות מטרים מהחוף כשהם מנסים ללא הצלחה לשחות חזרה לחוף.  

בזכות תושייתו הזריזה של תושב אשדוד, שי אבישר, שעבר בחוף וראה את הנערים, ניצלו חבריו של יהודה. אך כשהגיע אבישר לשלושה יהודה כבר התרחק מהם ונעלם. החיפושים אחר יהודה נמשכו עוד כיומיים שלמים, עד שבשישי האחרון גופתו צפה מעל פני המים בקרבת חוף יא באשדוד, שם התגלה על ידי שני גולשי רוח שהזעיקו את שירותי ההצלה בחוף.  

התמונה האחרונה של יהודה בילוג וחבריו לפני האסון

התמונה האחרונה של יהודה בילוג וחבריו לפני האסון

ראש עיריית רחובות, רחמים מלול, עלה לספוד לזכרו של יהודה: "תמיד מזעזע ומצמרר לראות ארון מונח לפניך בטקס הקבורההארון הזה מזעזע ומצמרר עוד יותר בהיותו קטן ממדים. סימן הברור ביותר שנער צעיר, ילד בשיא גדילתו, בשיא פריחתו, רק בן 15, שוכן בתוך הארון לפני קבורתו.  יהודה היקר זכרונו לבדרך, שמך יהודה והינה אתה זוכה בקבורה יהודית כדת וכדין. בזה אני רוצה להודות מקרב לב למועצה הדתית אשדוד ולעיריית אשדוד. אנחנו מערכים ומוקירים את המחווה שעשיתם, גם במציאת מקום קבורה רואי וגם בערכית טקס כדת וכדין".


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"




"לא רק בגלל שמו, הוריו קשרו את גורלם עם מדינת ישראל, והילד היקר והנפלא הזה יהודה קשר את גורלו במערכת החינוך הרחובותית שם גדל, שם צמח, שם התערה בחברה הישראלית היהודית כאחד הנערים. נולד במדינה ישראל, ספג את הערכים של מדינת ישראל, התחנך לחינוך ישראלי, ולכן אי ספק שמגיע לו הכבוד הראוי הזה כפי שאנחנו רואים היו".

"לצערנו ארבעה נקלעו בים, ורק שלושה יצאו משם בריאים ושלמים." המשיך בהספדו ראש עיריית רחובות כשהוא פונה לדבר על האסון הנורא, אך גם הנס הגדול שהציל שלושה ילדים נוספים "גם זאת בזכות התושייה ואומץ הלב של שי אבישר, שכאן ההזדמנות להודות לו על התעוזה שהוא גילה ועל המבצעה להצלת לחיים, שלושה עולמות מלאים. אני חושב שלו, עוד יותר כואב שלא הצליח למשוך גם את יהודה זכרונו לברכה".

ראש עיריית רחובות רחמים מלול הספד. צילום: אסף .ל.

ראש עיריית רחובות רחמים מלול הספד. צילום: אסף .ל.

"החיפושים אחר יהודה היו חיפושים שהתקיימו במסירות נפש. על ההורים עברו שעות מורטות עצבים ולצערנו בסופו של דבר הים פלט את יהודה והינה הוא מונח לפנינו בדרכו לקבורה ומנוחת עולמים. יהודה, שלמד וגדל כמו כולם. תמיד חרוץ חביב ונחמד שמסייע לחבריו באהבה גדולה".

"בשם כל תושבי אני רוצה לנחם את משפחת בילוג היקרים. כשאדם מאבד בן, אפילו הורה לעשרה ילדים, הכאב הוא גדול. קל חומר, כשהוא בן יחיד שהוריו נותרו בחוסר, עצום, של הבן הממשיך שאיננו. אנחנו מחזקים אתכם, נמשיך לעמוד לרשותכם בכל אשר תצטרכו, ואני מאוד מקווה שתמצא הדרך שתישארו פה כתושבים רגילים במדינת ישראל. יהיה זכרו של יהודה היקר ברוך ונצור בליבנו לעד".

כואב הלב. גופתו של הנער מובלת לחוף

כואב הלב. גופתו של הנער מובלת לחוף

אביבה חדד, נציגת בית הספר דה שליט, ספדה: "יהודה, תלמיד שלנו יקר. עומדת אני פה מול קהל גדול, רואה את כל האנשים שבאו לפה כדי ללוות אותך בדרכך האחרונה. אני יודעת, יש עוד הרבה אנשים שרצו לבוא, כולם אוהבים אותך. היית נער מיוחד, תלמיד עם חיוך על השפתיים, מקדים שלום לכל הנקרא בדרכך".

"היית אוהב ונותן לכל אחד הרגשה שהוא החבר, האחד היחיד והמיוחד. שמחת החיים שבך הדביקה את כולנו, היכולת שלך לראות לפרטי פרטיים את עולמו הפנימי של כל אדם. האבחנה ברמזים, בשפת הגוף, באמירות וברגשות, והיכולת להיות שם בשביל כל אחד, הן אלו שעשו אותך כל כך מיוחד".

"דעה לך שהתנהגות חבריך היום מהווה מראה להתנהגותך שלך- החיבוק התמיכה, הדאגה, מאור הפנים וה'ביחד', שהיוו מרכיב חשוב באישיותך, כל אלה נותנים לנו את הכח להתמודד עם האובדן העצום. אישית יהודה, אני אתגעגע במיוחד לבקרים שבהם עברת ליד המזכירות עם חיוך גדול וברכת שלום בפיך. מי ייתן ותכונות אלו יהוו מקור השראה בעבורנו, וכאן מתקיים הפסוק "כמים הפנים לפנים, כלב האדם לאדם" לנצח תהיה בליבנו, משפחת דה שליט".

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר