הגולש שי אבישר שהציל את חיי הנערים. צילום מסך חדשות 13
הגולש שי אבישר שהציל את חיי הנערים. צילום מסך חדשות 13

הגולש הגיבור הצליח למשות מהים שלושה מחבריו של יהודה: "אמרתי שאסור לנו לוותר"

שי אבישר, שהציל שלושה מהנערים בחוף הקשתות וניסה לאתר ראשון את יהודה בילוג, משחזר

פורסם בתאריך: 4.6.20 13:44

     

החיפושים אחר יהודה בילוג, בן ה-14 מרחובות שנעלם לאחר שנכנס לים בחוף הקשתות באשדוד, עדין נמשכים והחשש לחייו גובר. אמש, יהודה וחברים נוספים מרחובות הגיעו לחוף באשדוד.

הנער ועוד שלושה מחבריו, שתי נערות ונער נוסף, נכנסו למים המסוכנים לאחר שעות פעילות המציל בחלקו הדרומי של חוף הקשתות, הנמצא מחוץ לאזור הרחצה המוכרז. הארבע נסחפו אל כיוון הים, אך בזכות תושייה של תושב שלושה מהם הצליחו להינצל. הוריו של יהודיה, שהיה בנם היחיד, עדין בחוף, ממתינים לבשורות חדשות בדבר בנם.

"בשעות הערב אתמול יצאתי לריצה ספורטיבית בחוף הים". סיפר לכתב כאן דרום שי אבישר, הגולש שהציל את שלושת חבריו של יהודה לפני שהספיקו גם הם לתבוע ולהיעלם. "תוך כדי ריצה, כ-150 מטר דרומית לחוף הקשתות, אני פתאום מזהה קבוצת נערים בתוך 'בור' במים, כאשר הסחף מושך אותם לעומק והם במצוקה ובסכנת חיים ממשית".

"אני מזהה אותם כשהם בעומק, והאנשים בחוף עדין לא מבחינים בהם. הילדים אפילו לא מצליחים לצעוק כי הם היו מותשים ובאפיסת כוחות. חיפשתי כל דבר שיכול לעזור לי להגיע עליהם ולהציל אותם. ראיית ילד עם גלשן בחוף, ביקשתי ממנו את הגלשן ומייד רציתי לכיוון הבור עם הזרם לעומק, כשהילדים במרחק של כ-100 מטר מהחוף. הם היו באפיסת כוחות, כשהם בקושי מצליחים להרים את הראש מעל המים".

נסחף ונעלם, יהודה בילוג. צילום פרטי

נסחף ונעלם, יהודה בילוג. צילום פרטי

 

"הגעתי ראשון לשתי נערות שהיו קרובות אחת לשניה, הן היו מותשות. אמרתי להן לאחוז בגלשן חזק, ולהירגע והשכל יהיה בסדר. תוך כדי אני גם מזהה נער נוסף, במרחק של 30 מטר יותר לעומק. גם הוא בשלבי טביעה. אמרתי לבנות 'חייבים להגיע אליו ולהציל אותו'. התחלתי לגרור אותן עם הגלשן לעומק לכיוון הנער. כשאני מבקש מהן לעזור לחתור עם הרגליים. ולאט לאט התקדמו אליו. צעקתי לילד להחזיק מעמד כשאני רואה שהראש שלו כל פעם שוקע ואני מפחד שאני מאבד אותו".

"בשניה האחרונה הגעתי גם אל הנער השלישי, ואז הבנות אמרו לי שיש עוד נער, יותר עמוק. אמרתי להם שאנחנו חייבים למצוא את הילד הרביעי ולהציל אותו, שאסור לנו לוותר. המשכנו לעומק כשאנחנו חותרים. חיפשנו אותו, כל סימן של משהו שמבצבץ מעל המים וכשאנחנו צועקים את השם שלו בלי הפסקה, אבל כלום".


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"




"לאחר כ-20 דקות ראיתי שהילדים כבר באפיסת כוחות מוחלטת, לקחתי אותם הצידה מהבור והבאתי אותם לחוף בבטחה. חלק מהחברים כבר חיקו בחוף, אמרתי להם להתקשר מיד למשטרה. אחרי זה חזרתי עם הגלשן לתוך המים וחתרתי לעומק לאזור נקודת הטביעה של הילד הרביעי. חיפשתי אותו עוד כ-40 דקות נוספות, אבל לא מצאתי כלום, עד שכבר נהיתה חשכה מוחלטת ויצאתי לספר למשטרה את מה שקרה".

החיפושים בים הבוקר. צילום: דוברות המשטרה

"יש לי מסר לכל ההורים והילדים, להתרחץ רק בחופים מוכרזים, רק בשעות פעילות המציל ולהישמע להוראותיהם. גם כשהוא שקט, הים עדין מסוכן. תשמרו על החיים שלכם ועל החיים של הילדים שלכם. אני אבא בעצמי ועם ילדים קטנים, זה מאוד קשה לראות את זה".

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר