מסעדת עלמא. צילום: אורי קריספין

ברביעי ייפתחו המסעדות ובתי הקפה באשדוד. לא בטוח שכולם

גם הברים ייפתחו אחרי השבתת קורונה ארוכה. אלא שיש מקומות באשדוד שלא הצליחו להחזיק מעמד וכנראה שלא תהיה להם תקומה מהמשבר

פורסם בתאריך: 23.5.20 12:14

     

השבוע הודיע שר הבריאות החדש יולי אדלשטיין כי ביום רביעי, 27 בחודש, יוכלו להיפתח המסעדות, הברים ובתי הקפה. על פי המתווה שסוכם עסק בתכולה של עד 100 לקוחות רשאי לפעול בתפוסה מלאה. תהיה חובה על שמירת מרחק של 1.5 מטרים בין שולחנות הסועדים.

לדברי גורמים המעורים בענף באשדוד יש מסעדות שלא ייפתחו מחדש, מאחר והמשבר הכריע אותן וגרם לצבירת חובות והפסדים.


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"




עבור גבע מימון מהבעלים של מסעדת עלמא, המתווה הוא חבל הצלה שלל ממש. בתקופת המשבר פתחו בעלי המסעדה פרויקט גיוס המונים כדי לנסות להציל את עתידה של המסעדה והצליחו לאסוף 120 אלף שקל לטובת תשלומי חובות. אותו השיגו בהצלחה בזכות רתימה של תושבי העיר.

“כולנו חששנו שנגיע לאפשרות של סגירת העסק”, מודה מימון. “ממשבר הקורונה הכל נהיה תלוי מצב, ולא ברור”,  הוא מספר “הפעילות הפסיקה ביום אחד ונשארנו עם התחייבות של שלושה חודשים אחורה, מול ספקים, מוסדות מדינה ועובדים. הסכום שהיינו חייבים היה גדול פי עשרה אבל זה נותן טיפה אוויר לנשימה”.

“אנחנו נשתדל לפתוח ביום רביעי, ומקווה שנצליח להניע את הגלגל שוב מחדש. אנחנו ננסה להתאים את עצמנו למתווה, זאת דרך טובה לבחון את הפעילות שלנו עם טיפה פחות לקוחות ולהתקדם לאט לאט בזהירות”.

את מסעדת אידי דגים סגר זמנית אידי ישראלוביץ’ כמו הרבה מסעדות אחרות עוד ב-14.3. לטענתו הם הצליחו לשרוד את המשבר בסבלנות, והוא אופטימי לגבי העתיד: “אנחנו נפתח את המסעדה ביום רביעי בהתאם לתקנות הממשלה. אני מאמין שזה מתווה אפשרי, אנחנו נתמודד עם זה, ואני מקווה שגם הקהל. אני חושב שאנשים יבואו, גם אם לא כמו פעם, האורחים שלנו כבר מחכים לפתיחה”.

אידי דגים. צילום: אילן אסייגעכבר העירלידי חווה

אידי דגים. צילום: אילן אסייג

לשאלה איך שרד את תקופת המשבר עונה ישראלוביץ’ כי “כמו כולם, ישבנו בבית ונהננו מהחופש. העסק כמובן שנפגע, עסק שחודשיים וחצי סגור יחווה פגיעה, אבל אנחנו מתמודדים עם זה”.

“אנחנו נקפיד אבל הערכה שלי שהסיפור יקרוס תוך מספר ימים”, הבעיה את דעתה על המתווה החדש ולרי סופוב מבר הסאבו באשדוד, “בדיוק כפי שהתרחש במערכת החינוך”.

פאב סאבו. צילום: פבל

“במה שתלוי בנו אני לא רואה בעיה”, מסבירה סופוב, “אבל אנחנו יכולים למנוע מהם להתחבק? לשבת ביחד? אנחנו ממתינים בהתרגשות לפתיחה. האהבה שלנו היא לארח והלקוחות מתקשרים כל הזמן לפרגן ולתמוך. הרבה להקות כבר משריינות תאריכים, למעשה יוני כבר מלא לחלוטין”.

כתב "כאן דרום" עושה צרות לרונג'אן. צילום: יוני חזיז

כתב "כאן דרום" עושה צרות לרונג'אן. צילום: יוני חזיז

“מצב המסעדה ברוך השם בסדר גמור וטוב”, מעיד אבי אביטל הבעלים של מסעדת רונג’אן. “אני מאמין שנעבור את זה. בתקופת הקורונה סגרנו את המסעדה וישבנו בבית מעל חודש. לפני שבועיים חזרנו לעבוד רק במתכונת של איסוף עצמי, אבל בסך הכל אנחנו מתמודדים”.

באשר למתווה, אבי רואה בו מתווה מבורך ולא מוצא קושי בביצועו. “המסעדה די מרווחת מבחינת הגודל, ויש מרחק בין הכיסאות, אז לא יהיה ממש שינוי בכמות הסועדים ואנחנו כמובן נעמוד בכל הנהלים. אני מקווה שבעוד כמה חודשים הכל יסתדר ונראה שיפור. אני אופטימי”.

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר