יו"ר מטה מאבק הנכים
קרדיט: משטרת אשדוד

מחאת הנכים: צומת הכניסה הדרומית לעיר אשדוד (צומת ביג) נפתח לתנועה

המשטרה הודיעה אמש על שינוי מדיניות בכל הנוגע למחאות הנכים וחסימת כבישים, היום כבר ניתן לראות את התוצאות בשטח. הפגנת הנכים בכניסה לעיר פוזרה תוך דקות בודדות "ככל שתמשכנה ההפרעות החמורות, המשטרה תאכוף את חוקי התנועה"

פורסם בתאריך: 25.9.17 17:32

     

לאחר שחסמו מוקדם יותר את צומת יד מרדכי, ברגעים אלה ארגון "נכה לא חצי בן אדם" בשיתוף מספר פעילים מרכזיים במאבק ובראשם עופר סופר, שהיה אחד העצורים בהפגנה באשדוד, ביצעו חסימת כביש נוספת בצומת הכניסה הדרומית של העיר אשדוד, המחאה פוזרה תוך זמן קצר זאת על רקע הודעת המשטרה אתמול כי תחל לאכוף ולמנוע את חסימות הכבישים והבוקר החלה ליישם את הדבר ע"י מתן דוחות לנכים. ארגון "נכה לא חצי בן אדם" הודיע כי יישא בתשלום הדוחות של הנכים המשתתפים בחסימה. חלק מכך מתרומה בסך 2000₪ משוטר.

כאמור, לאחר שבועות של מחאה, המשטרה משנה מדיניות: במשטרה הודיעו אמש (ראשון) כי לא יאפשרו יותר למחאות הנכים להתקיים בכבישי ישראל ולשבש את התנועה לזמן רב. "ככל שתמשכנה ההפרעות החמורות, המשטרה תאכוף את חוקי התנועה", נכתב בהודעה הרשמית מטעם המשטרה. ההחלטה התקבלה בתום דיון מיוחד במטה הארצי, בעקבות ההסלמה במחאת הנכים. במשטרה הוסיפו עוד כי "כחלק מתהליך ההידברות, המשטרה הציעה למארגנים מתווי מחאה חלופיים שאינם מייצרים הפרעה חמורה לתנועה". מעתה, כל חסימה תטופל מידית במטרה למנוע פקקי תנועה גדולים. עם זאת, במשטרה נחושים להימנע מעימותים פיזיים עם המפגינים הנכים, ובמקביל הציעו חלופות לגיטימיות למחאה שלא יפגעו בנהגים.

יו"ר "מטה מאבק הנכים,  נעמי מורביה השיבה בתגובה: "התחלנו לדבר על חלופות ועל זה שנעשה את המחאות שלנו בהסכמה, עם הודעה מראש. המשטרה יודעת שאנחנו תמיד פותחים נתיב ולא מושכים את החסימה במשך שעות". אלא שלצד ההסכמות מורביה מתחה ביקורת קשה על התנהלות המשטרה, שהיום (שני) לראשונה החלה בחלוקת דוחות תנועה  : "אנחנו לפני יום כיפור, וממשלת ישראל תצטרך לתת את הדין בפני היושב במרומים על ההחלטה הגרועה הזאת. אנחנו בעשרת ימי תשובה, ויש להם עוד זמן לחזור בהם. אני לא חושבת שמעצרים והכאת נכים יצטלמו טוב". מורביה הוסיפה: "אין לנו אלא להצטער כי ממשלת ישראל בחרה להפעיל את שוט משטרת ישראל נגד האנשים עם המוגבלות, במקום לפתור את הבעיה האמיתית שהיא גובה קצבאות הנכות וההרעבה השיטתית של רבע מיליון איש אשר עשו את ראש השנה אל מול שולחנות ריקים. ממשלת ישראל מפחדת מהנכים הנוהרים לקלפיות. לגבי החסימות – אנחנו נשב, נחליט, וסביר להניח שנמשיך בחסימות".

איילון דרום, הבוקר

איילון הבוקר. צילום: מוטי מילרוד

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר