הסבר מפורט: איך האפליקציה עובדת

טכנולוגיה מהפכנית איתרה קשישה מאשדוד שהלכה לאיבוד

אפליקציית Hazilu.com בה שותף מפכ"ל המשטרה לשעבר משה קראדי, הצליחה לחבר בין האישה שיצאה מביתה ונעלמה למשך מספר שעות לבין בני משפחתה

פורסם בתאריך: 18.5.20 09:40

     

יום שני בבוקר באחד הרחובות באשדוד, אישה מבוגרת בגיל 87 חולה בדמנציה, יצאה לטיול. בסביבות השעה 11:30 הבחין בה א' כשהיא יושבת על ספסל, והסיטואציה העלתה בו חשש שהיא אבודה. מתוך רצון טוב לעזור צילם אותה א' וזיהה באמצעות Hazilu.com ולתדהמתו, האישה היתה מוגנת באפליקציה, ונוצר קשר עם משפחתה שהיתה מודאגת מאוד. הם הגיעו לאסוף אותה במיידי כשהיא בריאה ושלמה.

בני משפחתה של האישה העלו פוסט לעמוד הפייסבוק של האפליקציה: "שלום, אני לא מכירה אתכם, אבל רציתי להודות מכל הלב בשמי ובשם אחי. אתמול האפליקציה הצילה את אמא שלי. קיבלנו אותה בריאה ושלמה וזה מה שחשוב. תזכו למצוות ולברכות משמיים. זה יכל להיגמר באסון".


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"




Hazilu.com הוקמה לפני כשנה בעקבות היעלמותה של נגה יצחק, תושבת ר"ג, מביתה. יצחק, 34, אישה נורמטיבית, נעלמה ולא אותרה היום, ומקרה זה הוביל את היזם אסף בר להקים את האפליקציה, אליה הצטרף באחרונה כשותף, גם מפכ"ל המשטרה לשעבר משה קראדי.

מפכ״ל המשטרה לשעבר, משה קראדי

למעלה מ-90 אלף משפחות כבר פתחו חשבון חינמי ב- Hazilu.com במטרה להגן על בני משפחותיהם ובהם ילדים קטנים, חולי דמנציה, אנשים עם מוגבלויות, נוער וסיכון ועוד. האפליקציה פועלת על בסיס טכנולוגיית זיהוי פנים, ומאפשרת לשלב רק תמונת פנים של בן משפחה עליו מעוניינים להגן ופרטי קשר של קרוביו. בחברה מתחייבים כי התמונה נשמרת באופן דיסקרטי ומאובטח וכי אינה חשופה לאף אחד.

 

כפי שהתרחש במקרה באשדוד ובעוד עשרות מקרים ברחבי הארץ, האדם שהוזן במערכת Hazilu.com מוגן, וכעת הפעילות עוברת לציבור. במידה ואזרח נתקל במרחב הציבורי באדם מבולבל, משוטט או בעל מראה דומה לנעדר אליו הוא נחשף בפרסומים שונים, הוא יכול לגלוש לממשק Hazilu.com ולצלם אותו. במידה וקיים חשבון במערכת כפי שקרה במקרים הנ"ל, טכנולוגיית זיהוי הפנים תבצע התאמה מוחלטת וקישור מהיר עם בני משפחתו.

אסף בר, יזם ממשק Hazilu.com: "המקרה באשדוד הסתיים בצורה מיטבית, גם בזכות בני המשפחה שפתחו חשבון באפליקציה, וגם בזכות ערנותם של עוברי אורח. זו המטרה לשמה הקמנו את המיזם, להגן על אזרחים באמצעות שיתוף הציבור ואני מזמין את כולם לפתוח עוד היום חשבון חינמי באפליקציה, העשוי להגן על יקיריהם".

משה קראדי, מפכ״ל המשטרה לשעבר, הוסיף: "כ-12 אלף אזרחים הולכים לאיבוד בישראל מדי שנה ועד כה לא פותח פיתרון אולטימטיבי לצמצום ממדי התופעה. Hazilu.com מביאה בשורה משולשת לציבור, טכנולוגיה חכמה, הגנה על אנשים ופתיחת חשבון חינמי ומאובטח. אנו מצויים בהליך פריסה נרחב של הטכנולוגיה ברשויות המקומיות וקוראים לאזרחים לגלות ערנות ולסייע לאנשים הנראים במצוקה, באמצעות כמה הקלקות בודדות במכשיר הסלולרי".

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר