צילה מיכאלי בתצוגת הקולקציה האחרונה. קרדיט: Sheela

כואב הלב: מעצבת השמלות מאשדוד נאלצת לסגור את העסק עקב המשבר

צילה מיכאלי: "אני מרגישה כאילו חזרתי 15 שנה אחורה. זאת תחושת כישלון מאוד קשה על אף שלא אני נכשלתי, זה המדינה שלי שנכשלה"

פורסם בתאריך: 12.5.20 14:16

     

צילה מיכאלי בת 35 היא רואה את עצמה כאשדודית בכל רמ"ח אבריה. היא גדלה נולדה והתחנכה בעיר, וכאן גם הקימה עסק עצמי, 'צילה – תפור עלייך sheela', סטודיו אופנה למידות גדולות. אותו היא עד כה תפעלה מהסטודיו שהוא גם ביתה. כעת, לאחר כמעט חודשיים ללא הכנסה עקב משבר הקורונה היא נאלצת בכאב רב לעזוב את הסטודיו ולמכור במכירת חיסול את מרבית בגדיה.

"אני מאמינה שאישה צריכה להתלבש בשביל לראות ולא בשביל להסתיר." מסבירה צילה את האידאל מאחורי העסק שלה. "לא משנה מה המידה שלך, מגיע לך להראות טוב. אולי על פניו מראה חיצוני זה עניין שטחי אבל זה כל כך משפיע על הנפש שלנו. גם בימים כאלה של קורונה אנחנו צריכות להשקיע בעצמנו".


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"




את העסק הקימה צילה לפני שש שנים, ללא ידע מקצועי רב אך עם אהבה ותשוקה גדולה לאופנה. מאז, הפכו צילה וסטודיו עיצוב הבגדים למוכר באשדוד, אל אף שמרבית הלקוחות שלה מגיעים מחוץ לעיר. "ההתעקשות שלי שהעסק יהיה באשדוד היא כי אני מאוד אוהבת את העיר הזאת" מסבירה צילה.

"מה שקרה פה בשש השנים האחרונות, זה כל כך הרבה מעבר לבגדים עבורי." אומרת צילה שעבורה העסק היה גם בית וגם מקום לנשים להיפגש ולשתף. "בגלל זה הסיטואציה הזאת כל כך כואבת. אני יודעת שמדובר בהחלטה הנכונה, כרגע אני צריכה הפסקה ולחשב מסלול מחדש, אבל זה עצוב לי".

בימים אלו ממש צילה נאלצת לסגור את הסטודיו. כשהיא לא יכולה לשלם יותר את החשבונות עבורו לאחר תקופה ממושכת ללא זרם קבוע של לקוחות. את העסק היא עוד מפעילה באמצעות אתר אינטרנט, בו היא מוכרת את שמלותיה בהנחה לאור המצב. "בתקופה הזו אנשים לא קונים, כשאין כסף הדבר האחרון שחושבים עליו זה להתחדש בבגד".

"כשהגעתי לשלב שאני כבר לא יכולה לשלם שכר דירה ומיסים," משתפת צילה בכאב חשוף בקולה, "הבנתי שאני צריכה לעזוב ולעבור לגור חזרה עם ההורים ולצמצם את החיים שלי. אני מרגישה כאילו חזרתי 15 שנה אחורה, נערה בת עשרים, ולא רק שש שנים לפני שפתחתי את העסק".

"זאת תחושת כישלון מאוד קשה על אף שלא אני נכשלתי, זה המדינה שלי שנכשלה. על אף שבמשך שנים שילמתי אלפי שקלים למדינה, דווקא עכשיו היא לא דואגת לי".

רוצים לראות עוד מקולקציית השמלות של צילה? לחצו כאן לביקור בחנות האינטרנטית.

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר