זיהום אוויר משמעותי

כתוצאה מתקלה במאגר הגז "תמר": פגיעה באיכות האוויר

תקלה מתמשכת במאגר "תמר" מובילה למחסור בגז טבעי במשק הישראלי. בעקבות המשבר- מעבר לדלקים חלופיים מזהמים ויקרים. התוצאה: פגיעה סביבתית ועליית תעריפי החשמל

פורסם בתאריך: 24.9.17 13:57

     

תקלה בצינור הגז הטבעי בין מאגר תמר לבין אסדת הטיפול בגז מול חוף אשקלון הביאה בבוקר יום חמישי להשבתת הפעילות באסדה ולעצירה בהזרמת הגז למשק. אספקת הגז ירדה מ-60% תפוקה במקור לאפס הזרמה. מאחר ומאגר תמר הוא ספק הגז היחיד למשק המשמעות היא שהמשק נותר ללא גז טבעי שמניע בעיקר תחנות כוח לייצור חשמל. בעקבות כך, עברו רוב תחנות הכוח לשימוש חלופי בסולר, מזוט ובפחם.-"בעקבות העדר אספקת גז בשל התקלה באסדת תמר תמהיל הדלקים לייצור החשמל בתחנת הכוח אשכול כיום הוא כ47.27 % מזוט, 27.27 % גז, 25.45 % סולר.

הדלקים המחליפים כיום את הגז, כמו מזוט וסולר, הינם מזהמים יותר ותמהיל הדלקים משתנה בהתאם לאילוצים השונים.

חברת החשמל פועלת תוך שיתוף פעולה עם משרד האנרגיה, רשות החשמל והרגולטורים על מנת לספק את מלוא הביקוש לחשמל בימים הקרובים" נמסר מחברת החשמל

על מנת להבין את אומדני הנזק, פנינו לד"ר ענת רוזן, איגוד ערים לאיכות הסביבה בשאלה המתבקשת

איך משפיעה התקלה במאגר תמר על המפעלים באשדוד ובסביבה: תחנת הכוח אשכול, בית הזיקוק פז, תחנת נובל אנרג'י באזור תעשיה צפוני ואחרים?

זו תשובתה "בעקבות התקלה באתר הקידוח תמר חברת החשמל עובדת בסולר ומזוט,  פז"א משתמשים בגז  ביתי וגז טבעי, נובל אנרג'י ואשדוד אנרגיה לא עובדות. כרגע, אין שינוי בנתוני ניטור האוויר בתחנות הניטור. למשל, הארובה של תחנת הכוח גבוהה ופלומת העשן עלתה למעלה ומתפזרת היטב באוויר. הניטור תלוי בהספקים ובתנאים מטאורולוגים ועדיין מוקדם לנתח את ההשפעות"

מחברת חשמל נמסר :" כבר מיום חמישי בבוקר, עת החלה התקלה, חברת החשמל הפעילה בעומס מלא את כל היחידות הפחמיות והעבירה את יחידות היצור הפועלות בגז לסולר חטיבת הייצור והאנרגיה של החברה נמצאת מאז  בכוננות, על מנת להמשיך לספק חשמל זמין למדינת ישראל".

עוד נמסר מחברת החשמל כי: "חברת החשמל פועלת תוך שת"פ מלא עם משרד האנרגיה רשות החשמל והרגולטורים על מנת לספק את מלוא הביקוש לחשמל בימים הקרובים. נכון לעכשיו אין צפי לשיבושים, אולם המצב מחייב משנה עירנות מאחר ותקלה משמעותית נוספת עלולה ליצור שיבושים באספקת החשמל.

חברת החשמל מנהלת את המשבר באופן אחראי ותמשיך לעשות כל שניתן על מנת לספק חשמל אמין וזמין, בשעת משבר זו בה נתון המשק. המנכ"ל הינחה את מנהלי החטיבות להנחות את כל העובדים להמשך עירנות גבוהה, לתפעל את יחידות הייצור באופן מושכל,  לדאוג למלאי דלקים מספק, שכן "אנו בזמן חרום וכך נמשיך להתנהל.  עובדי החברה ומנהליה יודעים לעבור משברים כגון אלו, כולנו מתגייסים במצבי חרום, כך היה בעבר ואני בטוח שכך נמשיך".

צילום: חברת החשמל

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר