צילום: אגף עלייה וקליטה

אירועי הניצחון על הנאצים בצל הקורונה

השנה, ללא המצעד והקונצרט החגיגי, ציינו באשדוד את יום הניצחון בצל קורונה ובירכו את הווטרנים המתגוררים באשדוד. יום הניצחון מתקיים בו זמנית בכל מדינות המערב אשר היו שותפות לניצחון על הנאצים. זוכרים ומודים לגיבורים

פורסם בתאריך: 10.5.20 13:47

     

במלחמת העולם השנייה האכזרית השתתפו לא פחות מ-62 ממדינות העולם וכ-80 אחוז מאוכלוסיית העולם. למעלה מ-65 מיליון איש נהרגו במלחמה בתוכם יותר מ-27 מיליון לוחמים שנהרגו בחזית. יותר מ-500 אלף יהודים, חיילים וקצינים שירתו בצבא האדום ובצבאות בעלות הברית, ולחמו בכל החזיתות. הודות לגבורת הלוחמים הגיעה המלחמה לקיצה במאי 1945.


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"




צילום: אגף עלייה וקליטה

יהודים רבים שנותרו בחיים עלו לארץ וחלקם הגיעו לאשדוד. כיום חיים בינינו כ-60 ווטרנים שלחמו בצבאות בעלות הברית. גילם הממוצע הוא 95 אך זכרונם צלול כדי לספר את סיפור הניצחון. "השנה חגגנו את החג בצורה אחרת" הם אומרים ומקווים כי בשנה הבאה יוכלו כולם שוב להתאחד לחגיגת ניצחון גדולה.

יום הניצחון על הנאצים נקבע בשנת 2017 כחג לאומי גם בישראל. בכל שנה חוגגים אותו במצעד, בטקסים ובהתכנסויות חגיגיות. השנה, יום הניצחון התקיים באווירה שונה וצל המאבק בקורונה. "אגף עלייה וקליטה בראשות דניאל שמלב, מארגן בכל שנה את אירועי הניצחון – המצעד והקונצרט החגיגי, אך השנה כל החגיגות נעשו בצורה מצומצמת ומיוחדת" אומרים בעירייה ומתארים את המתנדבים שהופיעו ב-18 הוסטלים בעיר ובאו עד לביתם של ווטרנים כדי לשמח אותם.

צילום: אגף עלייה וקליטה

בין האורחים שבאו לשמח ולשמוח עם הווטרנים היו: ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי, סגן ראש העיר אינג' שמעון כצנלסון, חברת מועצת העיר סטלה ויינשטיין, שרת עליה והקליטה לשעבר סופה לנדבר, ראש אגף הקליטה דניאל שמלב, מנהל בית עולה איתן ולדימיר איידלשטיין, אומנים צעירים של להקות "קשת" (מנהלת אירנה מטוחנוב) ותיאטרון "הלוואי" בניהולה של לריסה שילין. יותר מ-80 מתנדבים קיימו 50 הופעות (!) במהלך יומיים של חג, בהתאם להנחיות כמובן כאשר הקהל צופה בהם מהמרפסות, מהחלונות ומחצרות ההוסטלים והבתים.

ד"ר לסרי: "השנה, אנו מציינים 75 שנה לניצחון על גרמניה הנאצית בצל הריחוק החברתי. הבוקר היה לי הכבוד, יחד עם סגן ראש העיר אינג׳ שמעון כצנלסון, לחגוג עם הווטרנים שחיים איתנו באשדוד, וכקצין בצבא ההגנה לישראל, גם להצדיע לגבורה שלהם!"

צילום: אגף עלייה וקליטה

כצנלסון: "השנה, בעקבות נגיף הקורונה, נבצר מאיתנו לקיים את כל הטקסים המסורתיים, אבל באנו הנה, תחת מגבלות ובהתאם להנחיות כדי לברך את הווטרנים בבתיהם וב-18 ההוסטלים בו הם מתגוררים, ולהודות להם על האומץ והגבורה של החיילים היהודים במלחמת העולם השנייה!"

התודה והברכה למארגנים – המתנדבים, אגף עלייה וקליטה בראשות דניאל שמלב, ובית העולה "איתן", בראשות ולדימיר אדלשטיין, על הארגון המקצועי והמסור. באשדוד יודעים לשמר את ההיסטוריה ובעזרת עולים ותמיכת העירייה, הוקם באשדוד מוזיאון לגבורה ולשואה על ידי הוטרנים אפרים פפרני וולדימיר ספרנסקי. המוזיאון התבסס על אוסף מסמכים, מדליות, עדויות לאירועי מלחמת העולם השנייה, תמונות ופריטים שהתקבלו מתושבי אשדוד בלבד והוא עוסק בעבודות מחקר ובשיעורי גבורה המנחיל לדור הצעיר מידע ומורשת זיכרון חשובה, שהיא חוליה בשרשרת הזיכרון שלנו.

צילום: אגף עלייה וקליטה

צילום: אגף עלייה וקליטה

צילום: אגף עלייה וקליטה

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר