יניב קקון וסטלה וינשטיין מצדיעים לווטרן עטור המדליות, סלומון מדורסקי. צילום: גריגורי פייגין ואלכס פנוב

למרות הקורונה: מציינים את יום הניצחון על גרמניה הנאצית באשדוד. צפו

75 שנה מלאו לניצחון ההיסטורי של בעלות הברית על הגרמנים במלחמת העולם השנייה. בכל שנה נהוג באשדוד לקיים מצעד לכבוד האירוע אך השנה בעקבות מגבלות הקורונה התקיימו אירועים פחות המוניים ובמסגרתם הגיעו לבתי הלוחמים הוותיקים, שרו והצדיעו להם

פורסם בתאריך: 8.5.20 18:09

     

יום הניצחון על גרמניה הנאצית צויין היום בכמה אירועים באשדוד. השנה במלאת 75 שנים לסיום המערכה מול הגרמנים במלחמת העולם השנייה אולם בעקבות מגפת קורונה שעלולה לפגוע במיוחד באוכלוסייה המבוגרת המצעד המסורתי שנערך בדרך כלל באשדוד לא מתקיים.

במקום זה הגיעו פעילי תנועת אשדודים יחד עם עובדי מחלקת הקליטה ובית העולה בעיריית אשדוד, חברת המועצה סטלה ויינשטיין והמשנה לראש העיר יניב קקון, אל בתיהם של כמה וטרנים עטורי מדליות והרעיפו עליהם אהבה.

ברחוב אלקלעי הם התייצבו מחוץ לדירתו של סלומון מדורסקי שלחם בקרב קורסק (החזית המזרחית, 1943) וכבר עבר את גיל 95. הם הצדיעו לו, שרו לכבודו והביאו לו פרחים. זה בהחלט היה מרגש:



המארגנים הודו למרק דן קירי ולצוות המתנדבים מבית העולה על ההפקה וההנחיה, ללהקת "הלוואי" על השירה המרגשת ול‏גריגורי פייגין‏ ואלכס פנוב על התיעוד.

סלומון מדורסקי. צילום: גריגורי פייגין ואלכס פנוב

פעיל תנועת אשדודים, אלכס פנוב, סיכם את רשמיו בפוסט נרגש:

בברה"מ היה נהוג לציין את יום הניצחון ב-9 במאי וכך נוהגים גם ברוסיה ובארצות חבר העמים כיום. במערב נהוג לציין את היום החשוב ב-8 בו.

כך נראה מצעד יום הניצחון באשדוד לפני שנתיים:


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"




תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר