אלתא. צילום: דור גפני
אלתא. צילום: דור גפני

פרסום ראשון: אלתא תעביר את מפעל היבשה מאשדוד לב"ש – העובדים חוששים

אלתא מערכות של התעשייה האווירית מקימה שלוחה ראשונה מחוץ לאשדוד ומעוניינת להעביר אליה את מפעל היבשה שבו מועסקים יותר מ-200 עובדים. רבים מהם מתנגדים למעבר שידרוש מהם לנסוע רחוק בכל יום

פורסם בתאריך: 7.5.20 15:54

     

חברת אלתא מערכות של התעשייה האווירית הממוקמת באשדוד ומעסיקה קרוב ל-4,000 עובדים מתרחבת ותקים "מפעל יבשה" בבאר שבע. חלק מהעובדים בשלוחה החדשה יהיו מתוך מצבת כוח האדם הקיימת וחלק – חדשים.

מדובר לא רק בהתרחבות גיאוגרפית אלא גם מקצועית. אלתא מתמחה בפיתוח מכ"מים ומערכות אלקטרוניות מתקדמות, כולל במערך ההגנה האווירית של מדינת ישראל כמו כיפת ברזל ורבות אחרות, וכעת נכנסת לתחומים שלא עסקה בהם בעבר.

לאלתא יש מפעל יבשה באשדוד והכוונה במהלך החדש היא להעבירו לשלוחה החדשה שהולכת ומוקמת בבירת הנגב, אפשר שיתאחד עם מפעל רמת"א של התעשייה האווירית. אם הדבר ייצא לפועל – ולא בטוח כי הוא תלוי בהרבה מאוד גורמים – הרבה מאוד עובדים עשויים להידרש לעבור מאשדוד לבאר שבע. הדבר גורם למתח רב כי עובדים רבים שגרים במרכז וגם כאלה שמתגוררים באשדוד וסביבתה מתנגדים למעבר ושרויים כעת באי ודאות.


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"




מפעל אלתא באר שבע שמוקם בימים אלה בהשקעה מעל 100 מיליון שקלים, יפתח וייצר בין השאר את רכבי השטח-Z, תוצרת כחול לבן, המהווים מענה מערכתי משולב הכולל ניידות, הגנה ותקיפה לכוחות בשטח.

רכב ZMAG שתייצר אלתא במפעלה החדש בבאר שבע. צילום: יואב וייס

"אלתא מערכות של התעשייה האווירית הינה בית המודיעין והמכ"ם של ישראל", נמסר, "מובילה עולמית בתחום החישה מרחוק והמכ"מים, מפתחת מערכות פורצות דרך ואסטרטגיות כגון מטוסי משימה, מערכי סייבר לאומיים, מערכות רובוטיקה יבשתית, הגנה מפני רחפנים, מערכות הגנת מולדת ועוד".

 

 

מנכ"ל אלתא, יואב תורג'מן: "התעשייה האווירית שמחה לחבור לעידו כהן, יצרן רכב ישראלי בעל חזון, שמוצריו מהמתקדמים מסוגם בעולם. מגוון רחב של יכולות יבשה בתחומי המודיעין, הרובוטיקה האוטונומית והחישה מרחוק ישולבו על גבי משפחת רכבי ה-Z ויהוו ערך מוסף משמעותי ליכולות המבצעיות עבור כוחות היבשה. רכישה זו מהווה נדבך נוסף במימוש החלטת התעשייה האווירית להעמיק את פעילות החברה בתחום היבשה בקמפוס החברה בבאר-שבע כחלק מאסטרטגיית החברה המתמקדת בכניסה לשווקים חדשים".

עובדי אלתא על רקע מכ"ם של מערכת כיפת ברזל. צילום: דור גפני

עובדי אלתא והמנכ"ל הקודם, נסים הדס, על רקע מכ"ם של מערכת כיפת ברזל. צילום: דור גפני

"התעשייה האווירית", נמסר עוד, "ממשיכה בהעמקת פעילותה בתחום היבשה במסגרת אסטרטגית החברה, והודיעה כי רכשה את פעילות כלי הרכב ZMAG, ZIBAR ו-ZD מיצרן רכבי השטח הישראלי, עידו כהן. רכבי השטח ישודרגו לצרכים צבאיים והגנת גבולות ויותקנו עליהם מגוון מערכות הגנה, תקיפה, מודיעין, מכ"ם, אלקטרו-אופטיקה, ניווט ותקשורת המיוצרות בתעשייה האווירית".

 

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר