ד"ר יחיאל לסרי עוטה מסיכה. צילום: דוברות עיריית אשדוד

חוזרים לשגרה באשדוד לאט לאט ובזהירות

ראש העיר, ד"ר יחיאל לסרי: "תודה לתושבים שגילו אחריות ואני מאמין ומקווה שעם התנהגות נכונה בחודש הקרוב, נצא מהמשבר לבלי שוב"

פורסם בתאריך: 5.5.20 12:22

     

אמש בישר ראש הממשלה על שורה של הקלות המחזירות את המשק לשגרה, "כמעט כמו לפני הקורונה", והעביר את האחריות לתושבים. מהיום אפשר לבקר את סבא וסבתא, לרוץ בפארקים, לטייל בחוץ ללא הגבלת מרחק מהבית ומותרת התקהלות עד 20 איש בשטח פתוח. מה אסור? נותרו עדיין כמה מגבלות חשובות בדגש על שמירת מרחק ה-2 מ', שמירה על ההיגיינה, וכמובן שלא נפרדים מהמסכה.

שר הבריאות ליצמן, מנכ"ל המשרד משה בר סימן טוב ורה"מ נתניהו. צילום: אוהד צויגנברג

ההנחיות החדשות עליהן בישר אתמול ראש הממשלה בנימין נתניהו מוציאות את המשק מן הסגר שגרמה הקורונה, ומחזירות אט אט את החיים לשגרה. להלן ההנחיות החדשות המותרות כבר מהבוקר:
– מותר לבקר את סבא וסבתא אך להימנע מחיבוקים ונשיקות.
– פעילות גופנית מותרת בשטח הפתוח.
– בוטלה המגבלה למרחק 100 מטרים מהבית
– הותרה התקהלות עד 20 איש בשטח פתוח.


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"




בהמשך תתאפשר הרחבת ההקלות באופן הדרגתי עד ל-14.6, המועד שבו יבוטלו כל ההגבלות והמשק ישוב לשגרה רגילה. ובינתיים, ההקלות הנ"ל כאמור נכנסו היום לתוקפן תוך שמירה על מרחק ה-2 מ', שמירה על היגיינה ולעטות מסכות.

להלן לוח הזמנים להמשך ההקלות:

ביום חמישי (7/5) ייפתחו הקניונים, השווקים וחדרי הכושר בכפוף למגבלת מרחב הפעילות (אדם אחד על 20 מ"ר בקניון ו-15 מ"ר בחנות). ביום ראשון (10/5) אפשר לשלוח את הילדים לגני הילדים. שבוע לאחר מכן (17/5), תותר התכנסות עד 50 איש בשטח פתוח. ב-31/5 כל מערכת החינוך תפעל במלואה ותורחב ההתקהלות עד 100 איש בשטח פתוח.

סיום ההגבלות ופתיחת המשק באופן מלא נקבע ל-14/6, בתנאי שלא תהיה נסיגה במגמה ולא יתגלו שלושת סימני האזהרה עליהם הכריז ראש הממשלה – 100 חולים חדשים ביום, לא יהיו יותר מ-250 חולים קשים וקצב ההדבקה לא יכפיל עצמו אחת ל-10 ימים.

בדיקת קורונה. צילום: מגד גוזני

באשדוד נפתחה השבוע מערכת החינוך לכיתות א'-ג' והעירייה שבה לפעול במתכונת יותר רחבה וכך במקומות עבודה נוספים. ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי, התייחס למצב המשק ולהערכות העירונית לחזרה הדרגתית לשגרה לאחר מסיבת העיתונאים שנערכה אתמול:

"אנו מברכים על ההנחיות החדשות ומודים לראש הממשלה ולכל מי שסייע בניווט הספינה בימים הטרופים של הקורונה. תודה לתושבים שגילו אחריות ואני מאמין ומקווה שעם התנהגות נכונה בחודש הקרוב, נצא מהמשבר לבלי שוב".

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר