הכל סגור. צילום: פבל

הקלות ופטור מאגרות: חבילת הסיוע לעסקים המקומיים באשדוד (וידאו)

משבר הקורונה העמיד את העסקים הפרטיים בפני משבר קיומי, עיריית אשדוד יוצאת בתכנית עם הקלות והטבות בעלות של יותר מ-20 מיליון שקל

פורסם בתאריך: 4.5.20 14:16

     

במסיבת עיתונאים שהתקיימה הבוקר על ידי עיריית אשדוד באמצעות ה'זום', הוצגה לראשונה תכנית הסיוע לעסקים כמענה לתקופת משבר הקורונה. במאורע השתתפו ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי וחברי מועצה נוספים אשר הציגו את תכנית סל ההטבות עבור העסקים שגובש בעירייה.

סל הסיוע וההטבות מורכב ממספר היבטים שונים שיחד נועדו לעזור לבעלי העסקים והעצמאים באשדוד לשקם את בית העסק שלהם ולחדש את פעילותו תחת המגבלות המשתנות במציאות משבר הקורונה. בעירייה טוענים כי מדובר בתכנית שעלותה הכוללת לעירייה קרוב ל-22 מיליון שקלים בתקציבים ישירים, לא כולל עלויות התפעול.

לצפייה במסיבת העיתונאים המלאה:

אחד הסעיפים העיקריים בסל הסיוע כוללים הקלה בנושא האגרות והמסים אותם משלמים בעלי העסקים לעירייה. מלבד פטור לעסקים שאושרו בתשלום הארנונה לשלושת החודשים האחרונים, כפי שאושר על ידי הממשלה, עיריית אשדוד אישרה גם דחייה בתשלום הארנונה עבור חודש יוני לתאריך ה-1.6 במקום תשלום בחודש הנוכחי. כמו כן יתאפשר פיצול התשלום לעד שלוש תשלומים נפרדים. אומנם מדובר בבשורה משמחת לבעלי עסקים שהתחילו לעבוד, אך לא ברור כיצד הקלה זו תסייע לעסקים שתרם התאפשר להם לחדש את פעילותם העסקית.

הקלות נוספות בנושא האגרות והמסים הכללות בסל הן: פטור מאגרות עירוניות לכל סוגי העסקים, למשל פטור מאגרת שילוט המכניס לעירייה היקף של 6 מיליון שקל. פטור מאגרת שימור רחובות לשנת 2020- הכנסה שמוערכת בשווי 2 מיליון שקל לעירייה. כמו גם, אי גביה של אגרת שוק עבור התקופה בה השוק היה סגור. עם זאת, מתן פטורים אלו עוד מותנה באישורם של ועדת הכספים, מועצת העירייה ומשרד הפנים.

תכנית עיריית אשדוד לסיוע לעסקים בימי הקורונה. קרדיט: עיריית אשדוד

חלקים נוספים בתכנית עוסקים בשיקום פעילות העסקים שכעת נפתחים מחדש תחת מציאות שונה ממה שהכירו: קיום מוקד לליווי ומיצוי זכויותיהם של בעלי העסקים בעיר מול הממשלה, שיחל לפעול מה-20 לחודש, סיוע על ידי אגף הרישוי לעסקים לבעלי עסק בהסדרת והנפקת התו הסגול, יצירת פורום משותף של יחידות העירייה ונציגי בעלי העסקים בעיר, ואף הקמת קרן עירונית לסיוע לעסקים בהיקף של 4 מיליון שקל.

כמו כן, הסל המדובר כולל בתוכו את תכנית 360 לעסקים אותה מקדמת שרון מרק יחד עם האגף לקידום עסקים בעיריית אשדוד עוד לפני פרוץ משבר הקורונה. תכנית זו כוללת בתוכה סיוע לעסקים במעבר לזירה הדיגיטלית, קיום של חנות ופרסום אונליין ובניית מערך שליחויות עבור העסק.


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"




"בעיר שלנו אשדוד, עוד מתחילת הדרך אנו משקיעים חשיבה ומאמצים כדי למצוא את הדרכים הנכונות לסייע לכם, בעלי העסקים והעצמאים בכלכלה האשדודית". אמר ראש העיר לסרי בפתיחת מסיבת העיתונאים. "צריך לומר בגילוי לב וכנות שהיכולות של ראשויות מקומיות הן יותר מוגבלות. המדינה יכולה לתת מענקים, העיריות לא יכולות לעשות זאת, הן יכולות לוותר על חובות אך גם אלו דרושים אישורים של המדינה, מועצת כספים ומשרד הפנים".

"אנחנו מבינים את החשיבות של ההירתמות שלנו." המשיך לסרי "מכיוון שהעסקים הקטנים והבינוניים הם עמוד השדרה הכלכלי שלנו בעיר. מרבית הכלכלה המקומית. באשדוד יש 7,200 בעלי עסקים קטנים. לכן ההירתמות שלנו היא למעשה הירתמות מתבקשת ומובנת מאליה. אנחנו באותה עגלה, ההצלחה שלכם היא ההצלחה שלנו החוסר שלכם הוא החוסר שלנו. לכן בנינו תכנית רחבה הכוללת מרכיבים רבים שנועדו לתת ישוע בטווח המידי הקצר אך גם בטווח הארוך יותר".

סגנית ראש העיר שרון מרק הממונה על התעשייה והתעסוקה בעיר אמרה: "אני חושבת שמשברים יוצרים הזדמנות. אנחנו ניקח את ההזדמנות הזאת בשתי ידיים ואני בטוחה שיחד נצא חזקים ומחוזקים. אנחנו בעירייה ובאגף כאן בשבילכם".

סגנית ראש העיר שרון מרק צילום: דוברות עיריית אשדוד

אושרי ניזרי נציג ארגון העסקים הקטנים והבינוניים באשדוד אמר: "ברצוני להודות קודם לכל מיש עוסק במלאכה לטובת העסקים הקטנים, אנו מודים לכם ומקווים להמשיך בשיתוף הפעולה הפורה".

אברהם אמסלם ממלא מקום ראש העיר: "אנחנו כאן בכל הכח כדי שנמשיך לפעול ולתת כמה שיותר. המזל הגדול שלנו שלראש העיר".

יחיאל וינגרטן סגן ראש העיר: "מדובר בתכנית המציבה אותנו בקדמת היציאה מהמשבר. למעשה מדובר בשירות לכל הציבור ולא כל בעלי העסקים. כל עסק שלא יבין שהשתנו הכללים לא יוכל להמשיך. התכנית הזאת היא הזדמנות להטמיע את ההבנה הזו בציבור ובעלי העסקים".

יניב קקון, המשנה לראש העיר ומחזיק תיק הצעירים: "בכדי להתאים את המענה הייחודי לצורך של תחום תרבות הבילוי, יינתנו הקלות בפיקוח ומתן היתרים ללא עלות להוציא את האירועים החוצה אל המרחב הציבורי בכדי לעמוד בתקנות והגבלות התו הסגול ולאפשר אירועים ריווחים לטובת כולנו.

יניב קקון בכנס כיוונים צילום: אורי קריספין

"בנוסף, אנחנו מלאי תקווה למנף את המשבר, ולכן בחרנו לממן קמפיין מפתיע שנבנה יחד עם השטח, יחד עם בעלי מקומות הבילוי, לקידום חיי הלילה ובין השאר יהיו בו ארועים שנשקיע בהם כרשות, שיחזירו את כולנו לבלות ויזרימו אנרגיה מחודשת אל בתי העסק.

"כמו תמיד לא נוכל לעשות את זה בלעדי הצעירים, התושבים. פונה אליכם מכאן, אנחנו נתמוך ונשקיע. ואתם בואו לבלות, לעודד את העסקים המקומיים ולהנות מכל הטוב שהם מציעים מיד עם החזרה לשגרה. ונעבור את התקופה הזו ביחד."

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר