דורשת התערבות מיידית מראש עיריית אשדוד. הלן גלבר. צילום: אורי קריספין
דורשת התערבות מיידית מראש עיריית אשדוד. הלן גלבר. צילום: אורי קריספין

גלבר ללסרי: "תפנה לשר הפנים כדי לקבל פטור מארנונה ואגרת שמירה"

חברת המועצה הלן גלבר פנתה לראש העיר ד"ר יחיאל לסרי במכתב, בו ביקשה שלסרי יפנה לשר הפנים, כדי שבעקבות המצב יסכים להעניק לתושבים פטור מארנונה לפחות לחודשיים, ויבטל את אגרת השמירה כפי שכבר נעשה ברשויות רבות

פורסם בתאריך: 30.4.20 14:12

     

בעקבות הפגיעה במצב הכלכלי ובמשק שהגיעה בעקבות התפרצות נגיף הקורונה, חברת המועצה הלן גלבר שלחה מכתב לראש העיר ד"ר יחיאל לסרי, מכתב בו ביקשה שיפנה לשר הפנים בניסיון לבטל את תשלום הארנונה למגורים לפחות לחודשיים עבור התושבים, ולבטל את אגרת השמירה.


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"




במכתב גלבר כתבה:

"בימים קשים אלו, אל מול המצוקה הכלכלית האדירה שפגעה כמעט בכל משפחה ומשפחה. מוטלת עלינו האחריות, כנבחרי ציבור, להקל על תושבי העיר.

על כן, אני פונה אליך בבקשה, לפנות לשר הפנים להעניק לתושבי העיר פטור מתשלום ארנונה למגורים לחודשיים לכל הפחות. כמו גם, זו השעה לבטל את אגרת השמירה כפי שנעשה ברשויות רבות.

העיר אשדוד מגודרת כעיר איתנה- זה הזמן, בימים קשים אלו, להביא לידי ביטוי את היכולת הכלכלית של העיר, במתן הטבות לתושבים:

על מנת שלא נפגע בתקציבה השוטף של העיריה, ניתן לבקש אישור ממשרד הפנים להקים תב"ר ייעודי, מתקציבי הפיתוח, שיופנה לטובת הטיפול בהשלכות של מגיפת הקורונה. מנתוני התקציב ניתן לראות כי ניתן לבצע הטבה זו מבלי לפגוע באיתנותה הכלכלית של העיר:

סה"כ ארנונה למגורים 267,000,000 ₪ לשנה – עלות מוערכת להענקת הפטור – 44,500,000 ₪ פטור לחודשיים.

תקציב הפיתוח עומד השנה – 1,012,264,561 ₪ (הסכום מורכב: 417,489,544 מקורות פנים, ו- 594,775,017 מקורות חוץ) – ידוע כי מידי שנה מציגים בפניי חברי המועצה תקציב פיתוח מבטיח, אולם, מידי שנה, מזה עשור, אנו נוכחים לדעת, כי מצד אחד מוצג בפנינו תקציב גדול ומנגד הביצוע, בפועל, חלש מאוד – במרבית השנים, בעשור האחרון, הביצוע בפועל עמד על כ- 20% מהמתוכנן.

לאור האמור, יש לבחון מחדש את תקציב הפיתוח – מעיון קצר בתקציב ניתן לראות, כי ישנם תקציבים שנכללו בתקציב הפיתוח, אולם, לא ייצאו לביצוע השנה. כדוגמא: פרויקט פארק לכיש לא יבוצע, השנה, וזאת בעקבות פסילת התוכנית על ידי בית המשפט. (יודגש כי סעיף זה בלבד, כולל תקציב שנתי ותקציבים מצטברים לא מבוטלים – מצ"ב סעיף התקציב משנת 2017).

לסרי, אני קוראת לך, בחינה מחדש תאפשר להקים תב"ר ייעודי שיופנה לטובת השלכות מגיפת הקורונה בלבד – שישמש לטובת הסיוע לתושבים. ידוע כי תקציב הפיתוח הוא ארוך טווח וניתן להתקדם איתו בהדרגה. יצויין כי פניה, בדומה לזו, נעשתה גם ע"י רשויות אחרות (שאינן איתנות) אם כך, מדוע אשדוד, כעיר איתנה, לא תפעל על מנת להטיב עם התושבים בימים קשים אלו.

בנוסף, בהזדמנות זו, מציעה לפעול, לביטול אגרת השמירה לתושבי העיר – מידי שנה, אני מעלה, במועצת העיר, את הצורך לבטל את אגרת השמירה לתושבים – רשויות רבות כבר ביטלו בעבר את אגרת השמירה הגיע הזמן שתבוטל גם אצלנו. מדובר בהכנסה של כ- 12,000,000 ₪ לשנה בלבד, שניתן לבטלה ללא צורך בפנייה למשרד הפנים וניתן לעשות זאת, מידית, בהחלטת מועצה.

לאור האמור, נכון, צודק וראוי שתקבל את הצעותיי, זו גם הציפייה של התושבים מנבחריה בימים קשים אלו – להעניק, לתת ולסייע, וכך, נוכל יחד לנצח את נגיף הקורונה."

תגובת העירייה תובא כשתתקבל.

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר