הלן גלבר. צילום: פבל
הלן גלבר. צילום: פבל

על רקע משבר הקורונה: גלבר מציעה שהעירייה תיתן פטורים לבעלי עסקים

חברת האופוזיציה בעיריית אשדוד מבקשת לפטור את בעלי העסקים מתשלום אגרות ולקדם "תוכנית הבראה למסחר"

פורסם בתאריך: 27.4.20 10:45

     

מאז התפרצותה של מחלת קורונה נוצר משבר בריאותי אבל גם משבר כלכלי. המונים איבדו את מקום עבודתם או נשלחו לחופשה ללא תשלום (חל"ת) במימון חלקי של המדינה. עסקים רבים נסגרו למשך כחודש וחצי ורק אתמול חלקם החלו לחזור לפעילות.

על רקע זה מציעה חברת מועצת העיר באשדוד, הלן גלבר, להעניק הקלות לבעלי עסקים. בהצעה לסדר שהגישה לישיבת המועצה היא "מבקשת להקל על בעלי העסקים בביטול תשלומי האגרות השונות, כגון: אגרת שימור רחובות, אגרת שילוט ואגרת השמירה, כמו גם לפעול לקידום תוכנית הבראה למסחר".


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"




"תשלומים מיותרים אלו", מוסיפה גלבר, "המושתים על עסקים שהמחזור העסקי שלהם קרס ביום אחד, אינה מצריכה את אישור משרד הפנים או כל גורם אחר – פעולה זו היא בסמכותך ובסמכותנו כחברי המועצה. יודגש, העיר אשדוד הינה עיר איתנה ובכל הקשור לעניין הכספי אין מניעה לעשות זאת.

"לאור העובדה שהמדינה אישרה פטור מארנונה לשלושה חודשים בלבד", מבקשת גלבר מראש העירייה, ד"ר יחיאל לסרי, "כי הנושא יעלה לסדר יום המועצה ותשקול בשנית את הצעתי שבנדון. אבקש לעלות את הנושא שבנדון לסדר יום המועצה ולפעול לביטול האגרות השונות לבעלי העסקים ותוכנית הבראה למסחר – פעולה זו הינה הדבר הנכון והצודק לעשות, בימים אלו, לטובת בעלי העסקים בעיר".

מעיריית אשדוד נמסר בתגובה: "כידוע, המדינה החליטה להעניק לעסקים פטור מתשלום ארנונה לשלושה חודשים, שהם 25% מהארנונה השנתית. עיריית אשדוד כמובן מברכת על כך ואף היתה הראשונה להציע פלטפורמה דיגיטלית לשיווק ופרסום העסקים ללא עלות. על שולחנו של ראש העיר מתגבשת תכנית הקלות נוספת והיא תוצג בשבוע הבא, ב-4/5, במסיבת עיתונאים, שבה תוצג תכנית הסיוע הכלכלי באמצעות אפליקציית זום".

 

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר