לא רק קניות - גם בדיקות: ביג פאשן אשדוד. צילום: אסף ליבוביץ'

העסקים נפתחים מחדש: כאן דרום עושה לכם סדר

חנויות, מכוני יופי ומספרות חוזרים לעבוד, ומה עם המסעדות?

פורסם בתאריך: 26.4.20 09:48

     

הלילה בחצות (ראשון) נכנסו לתוקף ההקלות האחרונות שאושרו על ידי הממשלה. ההקלות מאפשרות פתיחה של מרבית המשק ומגיעות לאחר תקופה ממושכת של צמצום כמעט מוחלט של חופש התנועה של הציבור ופעילות המשקכחלק מההקלות מספרות ומכוני יופי חוזרים לפעול. כמו כן חנויות ברחוב ומתחמי קניות במרחבים פתוחים חוזרים לפעולאך לא במרכזים כמו קניונים סגורים או ושווקים. 

מה יפתח? באשדוד, מרכז הביג פאשן בעיר נפתח להרצה היום ומחר (שני) צפוי לחזור לפעילות. כמו כן מתחם הסטאר סנטר ישוב לפעילות. כאמור לפי החלטות הממשלה חנויות בקניונים סגורים כמו קניון סי-מול וקניון הסיטי עדין יישארו סגורות. כמו גם שווקים כגון השוק העירוני ברובע ב' והשוק העירוני של ימי רביעי עדין לא יחזרו לפעול.

עם זאת,כל חנויות הרחוב יחזרו לפתוח את דלתותיהן, לרבות חנויות אופנה (הלבשה וביגוד), אופטיקה, ספרים ומגזינים, מוצרי חשמל, מוצרים לבית ואפילו צעצועים. כמובן, עסקים שעד כה היו פותחים כמו חנויות מזון ושירותים הכרחיים נוספים יישארו פותחים תחת המשך על הקפדת הנחיות משרד הבריאות. 

לאחר יום העצמאות צפויות להיכנס הקלות נוספות, לרבות פתיחה של קניונים מקורים ושהיה בפארקים עירוניים. בדבר החזרה ללמודים, עוד לא ידוע בדיוק מתי ישובו הלימודים במתכונת חלקית כל הפחות. אך ייתכן כי שבוע לאחר יום העצמאות תהיה חזרה חלקית של המערכת, זאת בתנאי שלא תהיה נסיגה במגמת ההשתלטות על המחלה.

באשר למסעדות, יתחילו לתת שירות גם באיסוף עצמי ('טייק אווי') או כמובן משלוחים, ישיבה תהיה עדין אסורה. כמו כן העבודה תתקיים תוך כדי כל הפרדה אפשרית בין עובדים והעובדים יחויבו לעבוד בצוותים קבועים ולא חופפים. 

חנויות נערכות לפתיחה. ביג פאשן אשדוד.

כל ההקלות מתקיימות תוך חובה מצד המעסיקים לשמירה מלאה של כללי משרד הבריאות. כל חנות יכולה להכיל עד שני לקוחות בחנות על כל קופה קיימת, ותחויב כמובן לשמור על כללי ההיגיינה וחיטוי קבוע של החנות ומדידת חום לכל לקוח נכנס. לקוחות יהיו מחויבים על שמירת מרחק של 2 מטר זה מזה וחבישת מסכת מגן במרחב הציבורי עודנה מחייבת בכל עת.  

במקביל להקלות הרבות, האכיפה של רשויות החוק צפויה לעבור תגבור משמעותי כדי לוודא שיש שמירה מלאה של הכללים. כמו כן בנוגע ליציאה למרחב הציבורי עדין מתאפשרת יציאה למרחק של 100 מטר ו-500 מטר לפעילות ספורטיבית, עם שותף נוסף. משמע יש עוד להימנע ממפגשים והתקהלויות. כינוס לאירועים חריגים כמו חתונה וברית מאושר עם מגבלה של מספר המשתתפים.  

על אף החזרה החלקית למשק שמקדמת הממשלה, כמאתיים חברות גדולות בניהם חברות אופנה ומסעדות כמו פוקס, קסטרו ולנדוור הודיעו יחדיו על שביתה מתוך דרישה יצירת גם לחברות גדולות ולא רק לבתי עסק קטנים. בעלי חברות אלו טוענים כי הנזק הממושך של השבתת החנויות בתקופה האחרונה והפעלה שלהם במצב הנוכחי פגעו ויפגעו גם בהם ולכן יש לפצות אותם על הפעלה של החנויות הרבות שלהם עם עובדיהם בצל קורונה.

כמו כן טוענות החברות כי הפעלה חלקית בלבד של החנויות שלהן, ללא החניות שבקניונים פוגעת בהם משמעותית. חברות נוספות שישבתו: הודיס, קפה קפה, גרג, בנדיקט, המשביר לצרכן, אופטיקנה, H&M ועוד.

בשולי אחיזת הקורונה. ביג פאשן אשדוד.

במכתב שהוציא ביג פאשן אשדוד השבוע הוא פונה לבעלי העסקים לחזור לשוב לפעילות ללא חשש:

"שוכרי ביג היקרים," פנו במכתב, "ע"פ החלטות מישיבת הממשלה שהסתיימה זה עתה, החל מיום ראשון ניתן לפתוח בכל מרכזי ביג הפתוחים את כלל החנויות ובכללן גם את החנויות בקטגוריות שהיו אסורות עד היום (אופנה, הנעלה, צעצועים). מזון אך ורק במתכונת משלוחים ו-take away.  שאף אחד לא יעיז לבלבל אתכם מותר לפתוח בביגים- אין כל חשש!!!!.

"מסמך התקש"ח המאושר הוא חד משמעי. עליכם רק לכבד את עקרונות התו הסגול כפי שפורסם. הביגים הרגילים שלנו (הפאואר סנטרס) כבר פתוחים ועובדים נהדר החל מיום ראשון שעבר. שוכרים שעדיין לא פתחו, אנו מצפים שתתארגנו בזריזות ותפתחו בהקדם.  מרכזי ביג פאשן אשדוד ונצרת ייפתחו רשמית גם כן מיום שני הקרוב- במלואם!! (אפשר להתחיל חימום כבר ביום ראשון למעוניינים).

"לכל שאלה או הבהרה צוותי הניהול של ביג ישמחו לעזור על מנת להקל את החזרה.
אנו כבר מוכנים עם קמפיין יפהפה ברוח התקופה שיעלה בכל המדיות כולל טלוויזיה החל מערב יום העצמאות.
שיהיה לנו בהצלחה,  חוזרים לחיים."

מבקרים ראשונים. מתחם הביג פאשן מתכונן לחזרה לשגרה.

 

 

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר