גיבור הערב: הפייטן אביב שי מאשדוד. צילום: פרטי

צפו בשירת המרפסות של ליל הסגר: מיהו הצעיר שסחף את אשדוד והמדינה?

אביב שי פייטן צעיר מאשדוד הוא זה שנעמד אמש, ערב פסח, בצומת הרחובות כנרת ונחל קדרון באשדוד, והחל לשאת תפילה בקול גדול ובניגון שגרמו לדיירים מסביב לצאת ולחזור אחריו בקצב. התיעוד שעלה לרשתות הפך ויראלי

פורסם בתאריך: 9.4.20 14:25

     

אמש כשחג פסח נכנס וכשתושבי אשדוד התיישבו לשולחן והחלו את הסדר, איש איש לפי דרכו, אדם אחד ברובע י"א, משך הרבה תשומת לב. כשהכבישים היו ריקים ובחוץ שקט, הוא נעמד והחל להתפלל בקול חזק ומתנגן.

"זה היום עשה יהוה נגילה ונשמחה בו, אנא ה' הושיע נא", קרא בקול גדול תפילה שנאמרת מספר תהילים, ומהמרפסות מסביב חזרו אחריו בקצב.

מי שתיעדה והעלתה לפייסבוק היא חן יפת שמתגוררת בסמוך. "19:40 בערב", כתבה, "יוצאת למרפסת כדי לנשום אוויר של חצי הסגר חצי חג ופשוט נפעמת מהטוב שיש לאנשים. תודה לאדם המדהים הזה, שכשאסור להתפלל בבית כנסת סחף את כולנו להתפלל איתו":

מהר מאוד הסרטון הזה חרך את הרשתות והפך ויראלי. רבים שאלו מיהו אותו אדם שהפך לשליח ציבור ספונטני. מתברר שמדור באביב שי, פייטן בן 22, תושב אשדוד, שכנראה לא שיער שהאירוע הנקודתי יכה גלים בצורה שכזאת.

"הוא ראה שאנשים יצאו למרפסת ולקח את היוזמה", מספרת אחותו, אתר שי. לאחר שהתפילה הסתיימה, גם משפחת שי ישבה סביב שולחן הסדר בביתה.
בסביבות השעה 20:30 רבים מאוד באשדוד שרו בקול חזק את "מה נשתנה", בין אם מתוך הבתים או המרפסות, והשירה הידהדה בעוצמה.

זה היה ליל סדר אחר, תחת סגר ועוצר בעקבות מגפת הקורונה. במקום סעודות חג מרובות משתתפים כל משפחה חגגה לבד בגפה, יש גם מי שחגג ממש לבדו, בבדידות. אבל האירוע הזה שימח הרבה מאוד אנשים ונתן להם תחושה של יחד.

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר