היציאה הדרומית מאשדוד הערב. צילום: דור גפני

באשדוד בינתיים סגר נושם כי "האזרחים ממושמעים"

המשטרה מפעילה סגר סלקטיבי: בערים שנחשבות יותר "ממושמעות" אין לפי שעה חסימות מלאות והאכיפה היא גמישה יותר. אולם מחר יוצבו מחסומים בשורה של כבישים, צמתים ומחלפים ברחבי הארץ

פורסם בתאריך: 7.4.20 20:08

     

בעקבות מגפת הקורונה הערב ב-19:00 נכנס לתוקפו מה שהוגדר סגר כללי במדינת ישראל והוא יימשך עד יום שישי בשעה 6 בבוקר. על פי ההגדרה, רק מקרים מאוד חריגים יורשו לעבור, למשל, מי שצריך לקנות תרופות שאין בישוב שלו. מחר, ערב חג פסח, הסגר יוחמר ויהפוך לעוצר: תיאסר היציאה מהבית משעה שלוש אחר הצהריים ועד חמישי ב-7 בבוקר.

אולם לפי שעה המשטרה לא מבצעת אכיפה הדוקה ולמעשה היציאות מהעיר פתוחות למעט בדיקות מדגמיות. לפי גורם במרחב לכיש המשטרה שוקלת כל ישוב לגופו, בין השאר בהתאם להתרשמות שיש מהמשמעת האזרחית של תושביו. כך למשל באשקלון הסגר הוא הדוק יותר. "באשדוד האזרחים ממושמעים", אמר הגורם.

ממחר בשעה 14:00 משטרת התנועה תבצע חסימות בשורה של מחלפים וצמתים ברחבי הארץ ביניהם מחלף אשדוד.

מפת החסימות ממחר, רביעי. קרדיט: דוברות המשטרה

"במסגרת המאבק הלאומי לבלימת התפשטות נגיף הקורונה בישראל", נמסר מהמשטרה, "בהתאם לתקנות המעודכנות לשעת חירום שיכנסו לתוקפן הערב ועל פי החלטת הדרג המדיני, המשטרה תגביר את פעילות האכיפה והפיקוח ברחבי הארץ ותפעל לאכוף את התקנות למען שמירת בריאות הציבור. במסגרת ההיערכות במבצע "אביב מוגן" אגף התנועה יפעל בצירים הבינעירוניים למימוש תכלית תקנות לשעת חירום. כאשר מיקוד הפעילות האופרטיבית יתבצע בפריסה ארצית של כ-45 מחסומים בצירים המרכזיים, שיצרו רצף של חסימות בין השטח העירוני לבינעירוני וזאת במטרה לאכוף את קיום התקנות וצו בריאות העם.

"לצד המחסומים יפעלו מאות ניידות ושוטרים שיבצעו סריקות על כלל הצירים ברחבי הארץ תוך ביצוע מחסומים מדלגים, ויאתרו אזרחים שלא יפעלו עפ"י התקנות. אנו מדגישים בפני הציבור להימנע ממפגש מיותר עם השוטרים שלא בהתאם לתקנות על מנת שנוכל לשמור כולנו על בריאות כלל אזרחי מדינת ישראל".

 

 

 

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר