עיריית אשדוד. צילום: דור גפני

המרוץ לראשות העיר מתחמם: מי יתמודד?

בעוד כשנה וחודש יתקיימו הבחירות המוניציפאליות. ד”ר לסרי כבר הצהיר שהוא הולך לכהונה נוספת, ומי הטוענים לכתר?

פורסם בתאריך: 19.9.17 00:07

     

באוקטובר 2018 צפויות להיערך הבחירות המקומיות הקרובות. השטח מתחיל להתעורר, אך תמונת המתמודדים עדיין די מעורפלת.

ראש העירייה המכהן ד”ר יחיאל לסרי כבר הכריז על ריצה לקדנציה נוספת, שלישית במספר. השבוע אמר ל”כאן דרום”: ״בכוונתי להמשיך ולשרת את תושבי אשדוד במסירות, ואני מאמין שעם ההצלחה וההתפתחות הגדולה של אשדוד בשנים האחרונות, הם יעניקו לי את הזכות להמשיך בכך גם בשנים הבאות״.

"להמשיך ולשרת את תושבי אשדוד", לסרי. צילום: אורי קריספין

מי עוד במרוץ? יושב ראש האופוזיציה בעירייה שמעון (סניה) כצנלסון, שאמר לעיתון: “חד וחלק אני מתכוון להתמודד לראשות העיר. אני חושב שהמנהיגות של העירייה כיום היא מנהיגות שגויה שנכשלה בהרבה תחומים. ראינו את זה בתכנית להפרדת פסולת: התכנית נכשלה, ו-70 מיליון שקל הלך לטמיון; אנחנו רואים את זה היום בתכנית שאני קורא לה 'no way' של התחבורה הציבורית עם הפקקים בבוקר וערב;ונראה את זה בהסכמי הגג, שהם אומרים שזה לצעירים, אבל אני חושב שזה הסכם גג שלהם, בשביל הבחירות, כמו שהיה ב-2013 שדיברו על ההי-טק ותעסוקה, ובארבע השנים האחרונות לא קרה כלום. אסור לנו לקבל את התרבות הזו. התושבים יבינו את זה ויגיעו כולם לבחור במנהיגים שרוצים לשנות את זה”.

"חד וחלק אני מתכוון להתמודד לראשות העיר", כצנלסון. צילום: אורי קריספין

זקן השבט צבי צילקר שוקל, אך גם לא מציין במי יתמוך: “השאלה מוקדמת כיוון שאני לא צריך להתכונן כמו כל מועמד חדש לקדנציה תשיעית בעירייה. אבל יש הרבה שאלות שאני שואל את עצמי: כדאי או לא כדאי? צריך או לא צריך? מה אני רוצה לשבור שיאים. אני עושה כמיטב יכולתי להגן על העתיד, ולהגן על העתיד זה לאו דווקא אומר לרוץ. יכול להיות שהגיע הזמן בגילי לזרז את הצעירים, להתאחד, ללכת יחד, לגייס אנשים נוספים. לא מוכרח שאני אהיה נושא הדגל. אני רק מבטיח לך שכל מי שייבחר וירצה את עזרתי, יקבל אותה כמו שצריך. חשוב שיהיו שחקנים חדשנים בזירה”.

"חשוב שיהיו שחקנים חדשנים בזירה”, צילקר. צילום: אלכס זגר – גיני

ואילו לדברי חברתו לסיעה הלן גלבר: “תושבים רבים לוחצים עליי להתמודד, ואני שוקלת זאת במלוא הרצינות. ברגע שאגיע להחלטה, אכנס מסיבת עיתונאים וכולם ידעו על כך”.

"לוחצים עליי להתמודד", גלבר. צילום: פבל

גם חברם הנוסף לסיעה ד”ר אלי לחמני אמר שאינו פוסל את האפשרות שירוץ: “יכול להיות. אני מנסה לחבר כמה שיותר, אני חושב שהדרך היא מיעוט מתמודדים. אני כן רוצה לראות שאנחנו רצים בראש חץ ולוקחים את הבחירות האלה. ואני רואה את עצמי חלק מאותו ראש חץ שיהיה. שהמועמד מתוך הקבוצה ייבחר בעוד כמה חודשים לאחר מבחן הציבור. מי שמחזיק יותר מול הציבור, הוא שיוביל את כל הקבוצה”.

"מי שמחזיק יותר מול הציבור, הוא שיוביל את כל הקבוצה", לחמני. צילום: פבל

עוד נציג אופוזיציה שחושב ברצינות על האפשרות להתמודד על הראשות הוא עו”ד נעים שומר, חברו של כצנלסון לסיעה במועצה. “אני שוקל בחיוב להתמודד לראשות העיר”, אמר שומר לכתבת “כאן דרום”. “אני חושב שבבחירות האלה יהיה קרב על אופייה של העיר. בכל מקרה צריך להיאבק כדי לא לתת לעיר ליפול לידיים של חרדים. הציבור הלא חרדי צריך להתעשת, להתעורר ולהשתתף בבחירות. אני קורא לציבור הזה לבא בהמוניו ולהצביע, לא משנה עבור מי. חשוב שהם ישתתפו בהצבעה כי אחת מהתוצאות הקשות של הבחירות הקודמות היא שהחרדים באו בשיעור של 100 אחוז הצבעה, הציבור הלא חרדי הגיע בקושי ל-40 אחוז, והתוצאה הנוראית שאוכלוסייה שחלקה 22-20 אחוז, שזה חמישה—שישה מנדטים, יש להם עשרה מנדטים. אני הלוחם העיקש ביותר בנושא הזה, האדם הכמעט יחיד שיצא נגד המגמה הזאת”, סיכם שומר.

ושאלת השאלות היא: מי עוד יכנס למרוץ בשנה וקצת שנותרה.

"הציבור הלא חרדי צריך להתעשת", שומר. צילום: פבל

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר