אזרחים ותיקים נפגעים יותר באדיבות: עמותת אור ירוק

באשדוד נפגעו בעשור האחרון למעלה מ-200 קשישים הולכי רגל

מנתוני עמותת אור ירוק עולה כי קשישים רבים נפגעים בתאונות דרכים כהולכי רגל. בעיר אשדוד נפגעו מעל 200 קשישים בעשור האחרון

פורסם בתאריך: 5.4.20 14:08

     

בכל שנה נפגעים בממוצע 720 אזרחים ותיקים בעודם הולכי רגל בתחום העירוני, כך עולה מנתוני עמותת אור ירוק המבוססים על נתוני הלמ"ס. בשנת 2019 נפגעו בתאונות דרכים בערים ובישובים 807 קשישים (65+) הולכי רגל, וזוהי השנה בה מספר הקשישים הנפגעים הגבוה בכל העשור החולף. בשנת 2018 נפגעו בתחום העירוני 779 קשישים הולכי רגל, ובשנת 2017 נפגעו 781, בתחילת העשור, שנת 2010, עמד מספר הנפגעים על 582. באשדוד נפגעו בעשור החולף (2010-2019) בתאונות דרכים 215 אזרחים ותיקים (65+) כהולכי רגל, מתוכם 26 נהרגו. בשנת 2019 נפגעו בעיר 18 קשישים הולכי רגל.

עוד עולה מן הנתונים כי מבין הולכי הרגל הקשישים שנפגעו ב-2019, 29 נהרגו ו-219 נפצעו באורח קשה. בסך הכל ברחבי הארץ נפגעו בשנת 2019 בתאונות דרכים 825 קשישים הולכי רגל, 720 מהם, כאמור נפגעו בתחומי הערים והישובים. 31 קשישים נהרגו ברחבי הארץ בשנה זו, מהם 29 נהרגו בתחום העירוני.

ארז קיטה מנכ"ל עמותת אור ירוק: "נתוני ההיפגעות הקטלניים של הקשישים ממשיכים להיות גבוהים ולטפס בכל שנה וכשלא רואים ירידה, ברור שלא נעשה מספיק על מנת לצמצמם את המספרים הכואבים. משרד התחבורה והבטיחות בדרכים חייב לדרוש מהרשויות להתקין פסי האטה בסביבה בה ישנו ריכוז גבוה של קשישים כמו בתי אבות ומרכזי יום לקשיש ויחד עם זאת להאריך את משך האור הירוק ברמזור המיועד להולכי הרגל. מדובר בצעדים פשוטים לביצוע, שאינם דורשים עלויות גבוהות ובעיקר מאוד אפקטיביים בצמצום כמויות הנפגעים והצלת חיים".

קשישים נמצאים בסכנה משמעותית בעיקר כהולכי רגל, שכן עוצמת הפגיעה של רכב בהם גבוהה יותר. אחד הקשיים הגדולים של הולכי רגל קשישים הוא הזמן הממושך שלוקח להם לחצות את הכביש ביחס לצעירים. בנוסף, קשישים רבים חווים קשיי ראייה ושמיעה שמשפיעים על האופן והמהירות של חציית הכביש.

בנקיטת מספר פעולות פשוטות, אותן חייב משרד התחבורה והבטיחות בדרכים ליישם ולהוציא לפועל מוקדם ככל האפשר, ניתן למנוע נפגעים רבים בדרכים:

  • ריסון מהירות נסיעת כלי הרכב באזורים בהם נמצאים קשישים רבים באמצעות התקנת פסי האטה שמפחיתים את תאונות הדרכים ב-40% במקומות שבהם הם מוצבים.
  • באותם אזורים, בהם הצפי לנוכחות קשישים גבוה, יש להאריך את משך הופעת האור הירוק ברמזור המיועד להולכי הרגל, על מנת לאפשר להם לחצות את הכביש בבטחה.
  • ריכוז ויישום הטיפול במפגעים כגון בורות פעורים במדרכות, הנמכת מדרכות בירידה למעברי חציה, שיפור הנראות של מעברי החציה על ידי סימונם באופן מובלט, וכדומה.

 

קשישים חוצים את הכביש צילום: אור ירוק

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר