איסור על הגעלת כלים ושריפת חמץ צילום: המועצה הדתית אשדוד

מה נשתנה? כמעט הכל: השנה אין הכשרת כלים ושריפת חמץ

עקב המצב המועצה הדתית מודיעה: לא יתקיים 'הגעלת כלים' ולא 'שריפת חמץ' בשום אופן

פורסם בתאריך: 31.3.20 18:34

     

בישיבת חירום דחופה שהתקיימה בלשכת ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי יחד עם הרב עובדיה דהן יו"ר המועה"ד, מ"מ ר' יחיאל וינגרטן, מ"מ אבי אמסלם, ר' אפרים וובר, והמשנה למנכ"ל דינה בר אולפן, בה העלו את ההכנות לחג הפסח בצל החשש בהתפשטות נגיף קורונה וההנחיות החדשות, המגבילות והמחמירות של משרד הבריאות.

בסיכום הישיבה, הרב עובדיה דהן יו"ר המועצה הדתית הביא את סיכום ההחלטה, כי, עקב החשש והסכנות וריבוי הנדבקים, לא יתקיים בשנה זו הגעלת כלים ברובעי העיר כנהוג כמידי שנה אלא כל משפחת תעשה הגעלת כלים בביתה בהוראת רב פוסק הלכה.


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"




כמו"כ הוחלט ששריפת חמץ לא יתקיים כמידי שנה בחביות או בשטח פתוח אלא יש לנהוג עם החמץ הנותר להשליך באשפה או בשירותים כפי שנוהגים בעת ש"ערב פסח שחל בשבת". על כן יש לסיים עם החמץ קודם זמן השריפת חמץ או למוכרו לגוי ורק מעט שנשאר, פירורים או חתיכות קטנות יש לשמור לביעור חמץ להשליך בשירותים או בפח האשפה בלבד, לא יינתן בשום אופן לקיים שריפת חמץ בשום מקום בעיר.

יצוין כי הרב עובדיה דהן חשב על רעיון של קיום הגעלת כלים עם שמירה ומחסומים בין האנשים אך עקב החשש מהעומס הגדול והתורים הארוכים של המון העם – בוטל לגמרי הגעלת כלים. כמו"כ הרב דהן דאג עד שבוע שעבר בהבאת חביות ברזל בכמות כפולה לאזורי העיר שיוצבו ברובעים השונים, אך גם זה בוטל היום בעקבות החשש מריבוי האנשים שיעמדו יחד בעת שריפת החמץ.

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר