הכל סגור. צילום: פבל

העסקים דורשים לבטל את הארנונה – כיצד מגיבים בעירייה?

בארגון העסקים הקטנים באשדוד הקימו קול זעקה מול בניין העירייה בדרישה לבטל את החיוב בארנונה ובאגרות, שהרי גם כך רבים מהם סגורים ועומדים בפני קריסה

פורסם בתאריך: 30.3.20 08:56

     

מסעדות, בתי קפה, אולמות אירועים, חנויות, מספרות ועוד מגוון של עסקים באשדוד מושבתים לגמרי מאז הוטלו ההגבלות על חופש התנועה וההתקהלות בעקבות משבר מגפת הקורונה.

מעט עסקים עדיין עובדים, אך בדרך כלל בהיקפים מצומצמים ביותר, ולנוכח התקנות הנוספות לשעת חירום שנכנסו לתוקפן ביום רביעי השבוע גם זה צפוי לרדת משמעותית.

המצוקה של העסקים אמיתית. בלית ברירה רבים מהם שחררו את העובדים לחופשה ללא תשלום, ואם המצב יימשך, הם עלולים שלא להתאושש מהמכה הניצחת.

כששיעור האבטלה מאמיר ל-20% והמדינה מגמגמת, דורשים העסקים המקומיים לפחות שתוקפא גביית המיסים ושנטל אחד יֵרד מהם.

ביוזמת ארגון העסקים הקטנים באשדוד בעלי עסקים רבים בעיר התאספו ביום שלישי אחר הצהריים בכיכר העיר להשמיע קול זעקה. הם צפרו במשך דקה במכוניותיהם מחוץ לבניין העירייה. כדי לעמוד בהוראות, הם נשארו בתוך כלי הרכב, והאירוע כולו נמשך כמה דקות.

"אנחנו דורשים מהעירייה לבטל את הארנונה לעסקים שנסגרו, אנחנו דורשים לבטל את אגרת שימור רחובות, כי אין אנשים ברחובות, ואנחנו דורשים לבטל את אגרת השילוט, כי אין על מה לשלם", אמר אושרי ניזרי, מראשי ארגון העסקים הקטנים בעיר ובעלי פיצרייה בעיר, שיזם את האירוע.

אושרי ניזרי צילום ארכיון: פבל

עו"ד רפאל דיין, היועץ המשפטי של הארגון, הסביר: אם לא יעזרו לנו, העסקים יקרסו ויחד איתם כל העובדים שהם מעסיקים. נכון להיום יש קרוב ל-21 אלף עובדים באותם 7,000 בתי עסק באשדוד שנמצאים תחנת סכנת סגירה".

"אנו מעריכים כי ברחבי העיר קיימים כ-1,750 עסקים אשר התקנות אינן מאפשרות את פעילותם, והם נאלצו לסגור את שעריהם בעל כורחם", במכתב ששיגר הארגון לראש העירייה ד"ר יחיאל לסרי באמצעות עו"ד דיין עוד לפני התקנות החדשות שהוטלו באמצע השבוע.

"פסאז' הזהב" במרכז א שומם. צילום: פבל

בארגון מבקשים שהעירייה תקים קרן בעלות של 10 מיליון שקלים שתאפשר לעסקים פטור מתשלום הארנונה ותמלא את החוסר שייווצר בעזרת הממשלה. במכתב מצוין שב-11 בחודש הודיעה העירייה לבעלי העסקים על מתן דחייה בגביית תשלומי הארנונה עד ל-1 במאי, אך "לדאבוננו צו השעה מלמד כי אנו נמצאים במשבר בקנה מידה היסטורי, אשר סופו אינו נראה לעין.

"אנו מבקשים", אומרים בארגון העסקים במכתבם ללסרי, "לשקול להורות על ביטול תשלומי הארנונה לאותם עסקים אשר אינם מורשים לפעול, כמו כן להורות על דחייה של 60 ימים נוספים בהליכי הגבייה כלפי כלל בעלי העסקים הפועלים באשדוד".

 

מעיריית אשדוד נמסר בתגובה: "כרשות אחראית ושומרת חוק, עיריית אשדוד מחויבת לפעול רק בכפוף להנחיות משרד הפנים ומשרד האוצר. לצערנו, ההנחיות כעת מגבילות את הרשויות המקומיות, אך יחד עם זאת, ראש העיר היה מהראשונים אשר ביקש לבחון דרכים להקל על בעלי העסקים הללו, כדוגמת דחייה ופריסת תשלומי עירייה והשקת '360 לעסקים' – פלטפורמה דיגיטלית חכמה שנועדה לסייע לעסקים קטנים במגוון כלים וערוצים. כך גם זירת המסחר הדיגיטלית ״אשדוד-שופ״, המרכזת את כל העסקים הקטנים ומקיימים פעילות דרך חנות אונליין או/ו דרך הפצת משלוחים. עיריית אשדוד, באמצעות האגף לקידום המסחר והתעשייה, מסייעת בחשיפה ופרסום של בתי עסק בעיר, באמצעות המדיות העירוניות, ומעודדת את התושבים לצריכה מקומית בבחינת אשדודים קונים באשדוד".

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר