ראש המועצה, אהרון דרור. צילום: ארכיון מועצת גן יבנה
אהרון דרור. צילום: ארכיון מועצת גן יבנה

רק בא הביתה: קבלת פנים חמה לתושבים חדשים שהצטרפו השנה לגן יבנה

אירוע "מרגישים בבית" שיתקיים בגן יבנה אחרי ראש השנה, נועד לקדם בברכה את התושבים החדשים שהצטרפו במרוצת השנה לישוב, לחבר אותם באופן בלתי אמצעי לפעילויות, גופים וארגונים קיימים ובכלל – להבטיח להם קליטה חלקה

פורסם בתאריך: 17.9.17 14:43

     

 

 

אחד היעדים של מתנדבי תכנית "זיקה" (זהות יהודית ישראלית קהילתית) שפועלת בשיתוף פעולה ותמיכה עם המועצה המקומית והמתנ"ס, הוא לסייע בקליטת משפחות חדשות בישוב ולשלבן בעשייה.

גן יבנה היא ישוב שהולך וגדל, אך תחושת הקהילתיות והחמימות ממשיכים להיות מהותיים בה. במפגשים שקיימו צוותי המתנדבים עם תושבים מהישוב, נזכרו בשנתם הראשונה בגן יבנה.

כיוון שרובם הגיעו ממקומות שונים בארץ, נזכרו ברצון לחיבור והיכרות עם השכנים בעיקר כהורים לילדים. בין החוויות החיוביות שהעלו ציינו איך התקבלו בחיוך ושי על ידי שכנים או נציגי המועצה. בעקבות השיחות וברוח הערך היהודי של הכנסת אורחים, החליטו לקיים אירוע בשם "מרגישים בבית" שיתקיים זו השנה השלישית, מיד אחרי ראש השנה.

האירוע יכלול פעילויות לילדים בסימן חגי תשרי, מעגלי שיח ומפגשים עם נציגי ארגונים קהילתיים, נציגי המועצה והמתנ"ס. אלו יאפשרו למשפחות להכיר, לשאול ולהשתלב, לקבל שי וליהנות מדברי ברכה לרגל השנה החדשה.

סיון בן שימול, מנהלת פרוייקטים בתכנית זיקה: "מרגישים בבית מבטא את כל מה שהפרוייקט מביא איתו. מתנדבי זיקה מובילים לקליטה חמה ומהירה של כל תושב חדש. אנחנו מברכים על שיתוף הפעולה של המועצה, המתנ"ס והארגונים הקהילתיים שנרתמים כולם להכנסת אורחים מבורכת המאפשרת לתושבים החדשים להרגיש בבית כבר מהרגע הראשון. בעקבות אירוע השנה שעברה, תושבים חדשים מצאו מקומות עבודה, חברים חדשים, הצטרפו למסגרות חברתיות ועוד".

תמונת ארכיון, מועצת גן יבנה

רחלי ויצמן תושבת שהגיעה בשנה שעברה ונטלה חלק באירוע, בחרה להתנדב ולסייע למשפחות החדשות: "מעבר של משפחה לישוב חדש זו סיטואציה שאינה נוחה אפילו למבוגר אחראי ומנוסה. יש מי שיאמר שזו סיטואציה מעט מאיימת שמלווה ברגשות מעורבים, בשל המעבר אל הלא נודע. האם הילדים ימצאו חברים? איפה ילמדו? מי המורה? מי השכנים? הרי עברנו מבניין רב קומות לבית פרטי, כבר לא פוגשים שכנים בלובי הבניין, היכן המכולת השכונתית, אצל מי כדאי להזמין פיצה?

כשעברנו לגן יבנה חשנו כמשפחה את אותן התחושות. יחד עם ההתלהבות של בית חדש, סביבה חדשה והתחלה חדשה, עלו גם לנו החששות. להפתעתנו קבלנו הזמנה לאירוע "מרגישים בבית". זה חימם לנו מאד את הלב. הרגשנו מייד שייכות. באירוע היכרנו את הפעילות העניפה בישוב, הכרנו מתנדבים רבים שפועלים מהלב. זה גרם לי לרצות להתנדב ולהעניק מנסיוני כתושבת חדשה".

דרור אהרון ראש המועצה: "זו חובה נעימה וזכות גדולה לעמוד מאחורי אירוע מסוג זה. אני, חבריי להנהלת המועצה ומנהלי המחלקות משתתפים באירוע במטרה לאפשר היכרות בלתי אמצעית איתנו. ברוח זו, הדלת שלנו תמיד פתוחה לכל פניה, שאלה או רעיון".

 

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר