חבר המועצה, עו"ד אלי נכט. צילום: דור גפני
חבר המועצה, עו"ד אלי נכט. צילום: דור גפני

אלי נכט: "מישהו הגדיר אותי כאיום"

אחרי שממלא מקום ראש העירייה גבי כנפו כבר הציע בחום להעבירו לספסלי האופוזיציה, אלי נכט, המיועד לתפקיד סגן ראש העיר באשדוד, איננו מוכן לתת למישהו את התענוג ולעזוב. לטענתו, תוקעים לו מקלות בגלגלים, אבל הוא אינו מתכוון לוותר

פורסם בתאריך: 16.3.20 22:04

     

בשבוע שעבר נעדר חבר הקואליציה וראש סיעת עתיד אשדוד עו”ד אלי נכט מישיבת מועצת העיר. “הייתי במוסקבה בענייני עבודה בשילוב עניינים פרטיים”, הוא אומר. בישיבה היו אמורים לאשרר את הסכם הקאנטרי עם רשת הולמס פלייס ובגלל היעדר קוורום — מכסת הנציגים שצריכה להיות כדי לאשר זאת — הוא לא אושר. כשנודע לו מהעיתונות המקוונת שיו”ר המועצה וממלא מקום ראש העיר עו”ד גבי כנפו אמר שימליץ להוציא אותו מהקואליציה, הוא לא נפל מהכיסא. זאת משום, שלטענתו, זה תקופה ארוכה גורמים בעירייה מצרים את צעדיו ומסכלים את פעילותו.

“מישהו הגדיר אותי כאיום ומנסים לפגוע בי בכל דרך אפשרית”, הוא אומר. בתגובה לדבריו של כנפו אומר נכט כי הסמכות להוציאו מהקואליציה נתונה רק בידי ראש העיר: “אני מצפה שראש העיר, הידוע כמקיים הסכמים ואיתו כבר דיברתי מספר פעמים על המצב בו מנסים לסכל את פעילותי, יקיים את ההסכם”, אומר נכט.

אז במה דברים אמורים? על כיסא יו”ר דירקטוריון תאגיד המים יובלים, תפקיד שאליו היה אמור נכט להתמנות בתחילת הקדנציה על פי ההסכם הקואליציוני שעליו הוא חתום, יושב עו”ד יאיר לחן. נכט אמנם דירקטור בתאגיד — “אם לא הייתי מצביע בעד עצמי, לא הייתי מתמנה אפילו לדירקטור, שזה תנאי למינוי ליו”ר הדירקטוריון”.

נכט ורעייתו עם לסרי וכנפו. מימין: מס' 2 בסיעת עתיד אשדוד עו"ד אלכסנדר אוברפלד ורעייתו

האם החיוכים יחזרו? במעמד החתימה על ההסכם הקואליציוני: נכט ורעייתו עם לסרי וכנפו. מימין: מס' 2 בסיעת עתיד אשדוד עו"ד אלכסנדר אוברפלד ורעייתו

לדבריו, מינויו לתפקיד מתעכב זה כשנה משום שגורמים אינטרסנטים שלחו עליו לרשויות הקשורות לנושא מכתבי סרק אנונימיים וגם כי הטעו אותו באשר לתהליך הנדרש לאישור המינוי.

לתפקיד הממונה על תרבות עולים הוא דווקא כן מונה, בהתאם להסכם הקואליציוני, אך קשרו את ידיו. ראשית קיצצו לו את התקציב בשליש ואחר כך חסמו לו בכלל את האפשרות להוציא משם כסף כלשהו. זאת בשעה שסיעתו של סגן ראש העיר שמעון כצנלסון ערכה אירועים גדולים לעולים, אירועים שעלו לא מעט כסף.

זאת ועוד, לקחו לו לנכט את החדר שהוקצה לסיעתו בבניין העירייה, והוא נאלץ לקבל קהל במשרדו הפרטי. אף על פי שזה מפריע לא פעם לעבודתו כעו”ד, שממנה הוא מתפרנס, זה לא מרפה את ידיו, להפך.

“אני באתי נטו לשרת את הציבור ומקבל מדי יום עשרות פניות מתושבים, בין היתר בטלפון ובפייסבוק. מי שמתכוונים לפגוע בי טועים בגדול. אין להם שום יכולת לעשות זאת, כי אין עליי תיקים ואין לכלוכים”, הוא אומר בפסקנות.

לדבריו, שורה ארוכה של הצעות ויוזמות שרצה לקדם ולהוביל נענו בשלילה, והצעות שכן אושרו במועצה, כמו מדבקות שמיידעות את הציבור על הימצאותו של מרחב מוגן בעסק שנמצא בגובה הרחוב ושאליו ניתן להיכנס בשעת הצורך, לא יושמו. את המדבקות המדוברות, אגב, הוא היה מוכן להדפיס על חשבונו.

אם המלצתו של כנפו להוציא את נכט מהקואליציה תתקבל, הוא לא יוכל לממש את תפקיד סגן ראש העיר בשכר, שנכלל בהסכם הרוטציה הקואליציוני שלו ושאליו הוא אמור להתמנות באמצע הקדנציה בעוד כשנה במקום סגנית ראש העיר שרון מרק.

את הסיבות להצרת צעדיו, לטענתו, הוא יכול רק לשער: “אני אדם שונה, לא יודע להיות בפוזיציה של מלחך פינכה ואומר את אשר על ליבי. לא הגעתי מתוך הקליקה ואיני ניתן למכירה. הגעתי בלי שום תמיכה פוליטית, כלכלית או קבלנית. הגעתי לכאורה משום מקום, למרות שפעילותי הציבורית מוכרת בחוגים הארציים והממלכתיים מזה שנים, וזכיתי להפתעת כולם בשני מנדטים”, הוא אומר.

לדבריו, העובדה שכמי שדוגל בשקיפות ובזכות הציבור לדעת הוא מוסר מתחילת הקדנציה מדי סוף שבוע (בשישי ברוסית ובמוצ”ש בעברית, ר”י) בשידור בפייסבוק דו”ח על הנעשה בעירייה ובעיר זה כנראה לצנינים בעיני גורמים מסוימים משום שבשידורים צופים אלפי תושבים וגם משתפים אותם עם אחרים. לדבריו, הוא נאמן לעקרונותיו ומקבל פידבקים ותמיכה אדירה מהציבור.

למרות הצרת צעדיו וסיכול פעולותיו, שלא לומר התנכלויות כלפיו, לדידו, הוא אינו מתכוון לעזוב מיוזמתו את הקואליציה: “שום דבר לא יעצור אותי. אני מתכוון להמשיך ולפעול וליידע את התושבים על מה שקורה. באתי לשרת נטו את הציבור, ואם שוללים ממני את ארגז הכלים, מונעים מהתושבים שירות”.

 

מלשכתו של ד”ר יחיאל לסרי נמסר בתגובה: “ראש העיר אינו נוהג לנהל דיון עם חברי הנהלת העיר דרך התקשורת”.

עו”ד גבי כנפו מסר בתגובה: “אלי נכט אינו בקשר איתי, ואין לי ממשק עבודה מולו. יש לו קשר ישיר עם ראש העיר וכל פעילותו נגזרת מצורת ויכולת התפקוד שלו בהתאם לסמכויותיו. המלצתי להוציאו מהקואליציה בעינה עומדת. לא ייתכן שחבר קואליציה שתואמה מולו הגעה למועצת העיר, שמצריכה 15 חברים מינימום, לא הגיע וגם חבר מועצה נוסף מסיעתו, גם הוא ללא הודעה מראש, שפגעה בתוצאות ההצבעה. בכלל, אני מציע לנכט להיות מרוכז בעשייתו ולא לחפש סיבות שאינן קיימות לחוסר הצלחתו”.

שמעון (סניה) כצנלסון. צילום: פבל

תגובת שמעון כצנלסון: “עיריית אשדוד עברה תהליך לא פשוט של קיצוץ רוחבי ועשתה זאת באחריות וביעילות. כל נציג ציבור אשר ממונה על תיק כזה או אחר נבחר על מנת לשרת את הציבור בצורה הטובה ביותר ומחובתו ללמוד כיצד לממש את התקציב ולהשתמש במשאבים העומדים בפניו על מנת לתת לציבור את המענה הטוב ביותר תוך שהוא עושה זאת באחריות וללא בזבוז של כספי ציבור. כך אנחנו עושים באירועי קליטה, עליה ממונה חברת המועצה מסיעתי סטלה ויינשטיין, שמקימת איתי פגישות באופן שבועי ויודעת כיצד לנהל תקציב באופן מיטבי למען העולים. במידה ויש חבר מועצה אשר רוצה ללמוד כיצד עושים זאת נכון, אני יותר מאשמח לסייע. הדלת שלי תמיד פתוחה לכולם”. 

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר