מטה החירום לישיבה מיוחדת בנושא הקורונה צילום: שמואל דוד

בלי חיבוקים ובלי נשיקות

לאור התפשטות הקורונה בעולם והכרזת ארגון הבריאות העולמי על פנדמיה שמשמעותה מגפה עולמית המעמידה כל אדם בעולם בסכנה בריאותית, ולאור החלטות הממשלה על החמרות נוספות הנדרשות בהתמודדות עם הקורונה, כינס ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי, דיון דחוף על שולחנו על מנת לגבש את תמונת המצב באשדוד ולהחליט על דרכי התמודדות ברמה העירונית

פורסם בתאריך: 12.3.20 21:16

     

בעקבות מגפת הקורונה יש להיערך לשינויים בשגרת החיים ולהיות מוכנים גם להחלטות דרמטיות של סגר כללי. נכון לעת הזאת אין מחסור במזון והציבור יכול להיות רגוע מבחינה זו, אך יש להימנע מהתקהלויות ומהשתתפות באירועים באולמות סגורים שיש בהם 100 איש ויותר. הנחיה זו היא הנחיה חדשה ומחמירה לאור התפשטות הקורונה. לאור כך, ראש העיר זימן הבוקר את מטה החירום לישיבה מיוחדת בנושא הקורונה. ד"ר לסרי פתח את הישיבה בסקירה כללית על המגפה העולמית ולאחר ששמע סקירה ארוכה של כל גופי החירום בעיר – מטה הקורונה, משטרת ישראל, מד"א, ביטחון, מוקד עירוני וראשי המכלולים – ביקש לשים דגש על רצף תפקודי בכל המערכות העירוניות ומתן שירות מיטבי לציבור התושבים, תוך שמירה על בריאות העובדים.

ד"ר לסרי הדגיש את החשיבות האישית של כל אחד ואחת בשמירה על היגיינה אישית, הימנעות מלחיצת ידיים, מחיבוקים ונשיקות, ולהקפיד כל הזמן על שטיפת ידיים. הוא ביקש ממכלול מידע והסברה להמשיך בפעולות הסברה ודוברות של הקורונה, להעביר את המסרים הנכונים לציבור ולוודא שהתושבים יודעים מה נדרש מהם ברמה האישית ובאחריות ההדדית. לשם כך עומדים לרשות העירייה כל האמצעים להעברת המידע – החל מהודעותSMS  ושימוש ברשתות החברתיות ועד לסרטונים ממוקדים והעברת מידע מסודר לאמצעי התקשורת.

כמו כן, גופי העירייה הרלוונטיים ידאגו להעביר לאוכלוסיות מיוחדות את המידע באמצעות קבוצות ווטסאפ, טלפון ו/או בקשר אישי. כך לגבי האוכלוסייה החרדית שאוחזים במכשירי קשר כשרים, כל לקבוצות העולים, הקשישים והאוכלוסיות המטופלות ברווחה. המידע הרלוונטי מתורגם גם לשפות, יעלה לאתר העירוני ויועבר לאנשי קשר בקהילות השונות.

ד"ר לסרי הבהיר כי אנו עוסקים בחיי אדם ולפיכך לא תהיה הגבלה תקציבית: "אנו נמצאים כעת במצב חירום. אם בשבוע שעבר היו החלטות ממשלה לגבי התכנסויות והתקהלויות עד 2000 איש, היום, לאור התפשטות הקורונה, יש יותר החמרה והאיסור הוא על 100 איש". לסרי הבהיר כי הנושא החשוב נוגע להתנהגות האוכלוסייה. "זה נושא קריטי ועלינו לעשות הכל כדי להעביר לתושבים את המסרים הנכונים לגבי כללי ההתנהגות. זה צו השעה" אמר ופירט את כללי ההתנהגות:

לא לוחצים ידיים, לא מתחבקים ולא מתנשקים. מקפידים לעתים קרובות על שטיפת ידיים עם סבון. מצטיידים בטישו. מתעטשים לתוך טישו ומשליכים לפח. אם אין טישו, מתעטשים לתוך השרוול. מבטלים את כל האירועים בעיר. נמנעים מהתקהלויות ובכל מקרה לא יותר מ-100 איש (גם לא בתי כנסת). מקיימים מפגשים או ישיבות חיוניות בלבד.

"אם נעשה את כל זה אנחנו מצמצמים מאוד את התפשטות הקורונה" הבטיח ראש העיר וביקש לעמוד בקשר עם כל התושבים ולהבטיח שכולם הבינו את כללי ההתנהגות ואת המשמעויות שלהן בבלימת התפשטות הקורונה. ראש העיר אמר כי: "הפורום הזה יתכנס מידי יום להחלטות על הפעילות המתאימה בהתאם להתפתחויות" וכבר ביקש להיערך בתכניות מגירה למקרה של הידרדרות המגפה.

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר