הרב רוז'ה נושא דברים צילום: המועצה הדתית אשדוד

סעודת מצווה בחברת קדישא

ביוזמת המועצה הדתית: יום צום ותפילה בחברא קדישא ואזהרה לטיפול בנפטרים מנגיף הקורונה

פורסם בתאריך: 11.3.20 14:14

     

לכבוד הילולת משה רבינו ע"ה ויום 'חברא קדישא' התכנסו ובאו עובדי, עובדי ומתנדבי ה'חברה קדישא' שע"י המועצה הדתית לסעודת מצווה מכובדת בראשותו של ראש המועצה הדתית הרב עובדיה דהן. במעמד השתתפו ונשאו דברים הרה"ג ר' יעקב רוז'ה חבר מועצת הרבנות הראשית לישראל רב חברא קדישא בתל אביב יפו והמחוז ומומחה בכיר בכל ענייני הנפטרים, הרב עובדיה דהן ויו"ר המועצה הדתית והרב חיים בן-חמו שהנחה את המעמד בטוב טעם.

הרב בן חמו ציין את הערכתו ליו"ר המועצה הדתית הרב עובדיה דהן על היוזמה הברוכה בכינוס חשוב זה, ואמר אשר ידוע לכל שבבית העלמין בעירנו אכן יש כבוד אמיתי למתים, בכל פינה ופינה רואים את ההשקעה, את המסירות כלפי העובדים והמתנדבים בכל שעות היום והלילה ואין לנו אלא לברכו בשם העובדים והמתנדבים שימשיך להצליח בתפקידו, לטובת כלל הציבור. בשלב זה התקיים סיום "מסכת" ע"י אחד המתנדבים.

הרה"ג ר' יעקב רוז'ה רב חברא קדישא בתל אביב יפו והמחוז ומומחה בכיר בכל עניני הנפטרים. הנמצא בקשר אדוק עם הנהלת חברא קדישא באשדוד על העובדים המתנדבים אשר תמיד אוזנו קשבת לכל שאלה אן בעיה המתעוררת בנושא כבדו המת ובנוסף זוכים לשמוע ממנו שיעורים לעיתים קרובות בנושא כבוד הנפטרים על פי ההלכה.

הרב רוז'ה ציין כי יום הילולת משה רבינו הוא ראש השנה עבור עובדי ומתנדבי חברה קדישא, זהו זמן לערוך חשבון נפש לכל המתעסקים עם הנפטרים במשך כל ימות השנה. בדבריו הודה נרגשות לעובדים והמתנדבים המסורים העושים יחד עבודתם נאמנה בכל עת וקריאה גם במצבים הקשים ביותר. בדבריו הביא דוגמאות חדשים מבעיות שהתעוררו לאחרונה בנושא כבוד המת כיצד ואיך לנהוג.

גם נושא מגיפת הקורונה עלה לדיון כאשר הזהיר ואמר שעל העובדים והמתנדבים יש להישמע להוראות משרד הבריאות במקרה של נפטר מנגיף הקורונה ותיאר בהרחבה כיצד להטמין נפטר במצב שכזה ולנקוט על פי כל כללי הזהירות. עוד דיבר בעניין חשיבות סעודת המצווה החשובה הנערכת כעת והדגיש שיש עניין שיהיה בשר בסעודת מצווה חשובה זו.

בדבריו ציטט את המקורות על מעלת היום הגדול הזה בו מתאספים עובדים, עובדות והמתנדבים בחברת קדישא ואמר, כי זה הזמן לחזק ולשנן את הצד ההלכתי, את האחריות שמתעסקים עם נפטרים ולדעת כי כשמתעסקים עם נפטר זה ממש כמו עסק עם קדושת ספר תורה, ולכן אותם אנשים צריכים להיות אנשים כשרים היודעים היטב את ההלכה והמנהגים. את דבריו חתם בשבח והערכה להרב עובדיה דהן על המסירות והאחריות שלו ברגישות רבה לכל עניין בנושא כבוד המת ואכן ראוי הוא לשמש כדוגמה במקומות רבים. וסיים בברכה לכל העוסקים במצווה גדולה זו שיזכו לבריאות ואריכות ימים מתוך רוב נחת ושמחה ופורים שמח.

יו"ר המועצה הדתית הרב עובדיה דהן שיבח והוקיר את העובדים המסורים בחברה קדישא יחד עם המתנדבים הנותנים כתף בכל עת צרה. ורואים אנו את גודל האחריות גם בשעות קשות של אנשי החברה קדישא אשר ידועים בעבודת הקודש המסורה בהם עובדים, אמר הרב דהן. הרב דהן הביא סקירה על הנעשה בבית העלמין בשנה האחרונה בשיפוץ נרחב בבית העלמין כשעוד יש לנו תכניות להרחיב ולעשות שיפוצים לכבדו הציבור הרחב הפוקד את בית העלמין. את דבריו סיים בתפילה, בברכה לכל העוסקים בצורכי ציבור באמונה שה'  יסיר מכם כל מחלה וישלח ברכה והצלחה בכל מעשה ידיכם – אמן.

 

 

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר