מיזם התחבורה הציבורית הגדול באשדוד שעלותו מוערכת במאות מיליונים

משרד התחבורה: "להורות על מחיקת התובענה הייצוגית כנגד פרויקט התחבורה של עיריית אשדוד"

פרקליטות מחוז דרום (אזרחי) הגישה בקשה לסילוק על הסף של הבקשה לאישור תובענה ייצוגית, שהוגשה כנגד עיריית אשדוד, גורמים שונים בעירייה וכנגד משרד התחבורה בגין "פרוייקט הגל הירוק" שהינו פרוייקט פיתוח תחבורה ציבורית בעיר אשדוד בעלות של כ-290 מיליון ₪

פורסם בתאריך: 14.6.17 09:06

     

ביום 02/02/2017 הגישו המבקשים את התובענה שבכותרת ובקשה לאשרה כתובענה ייצוגית. במסגרת התובענה, מבקשים המבקשים שורה של סעדים וביניהם "חדילת" פרויקט "הגל הירוק, "חדילת" גביית תשלומי ארנונה עד לסיום העבודות בפרוייקט, השבת סכומים שנגבו על ידי העירייה בגין ארנונה או קנסות חניה וכן פיצוי כספי לכלל חברי הקבוצה (כ- 140,000 איש לטענתם) בסכום של 1000 ₪ לכל חודש.

מהבקשה למחיקה על הסף של התובענה הייצוגית, שהוגשה באמצעות עו"ד אביחי כהנא מפרקליטות מחוז דרום (אזרחי) עולה כי ניסוחה של התובענה כמו הבקשה לאשרה כייצוגית, אינו ראוי בניסוחו (המשיבים מוגדרים כ"המחריבים", תכנית הגל הירוק מוגדרת כ"תוכנית הניסוי האפלה", ועוד) אך מעבר לכך התובענה רצופה כשלים משפטיים בסיסיים, בדיני המשפט בכלל ובדיני התובענות הייצוגיות בפרט, ואינה עומדת בתנאים הקבועים בחוק התובענות הציבוריות. עוד נטען כי התביעה מבוססת על עילות שבגינן כלל לא ניתן להגיש תובענה ייצוגית, דורשת סעדים שלא ניתן לקבלם, ולמעשה היא עומדת בסתירה להוראות החוק.

כך למשל, כעולה מהבקשה, לא ניתן לתבוע רשות ציבורית על נזקים כמו אלה הנטענים בתובענה. בנוסף, התובעים אינם עומדים בשלושה מתוך ארבעת התנאים הנדרשים להגשת תובענה ייצוגית.

עוד עולה כי משרד התחבורה, שהינו אחד הנתבעים, הוא רק הגוף המממן ולא הגוף המבצע בפרוייקט המדובר, ובהתאם לחוק התובענות הייצוגיות לא ניתן לתבוע (ייצוגית) רשות ממשלתית בעילה של הפעלה או אי הפעלה של סמכויות פיקוח.

לאור זאת ולאור כל המפורט בהרחבה בבקשה מבוקש מבית המשפט להורות על מחיקת הבקשה לאישור התובענה הייצוגית על הסף.

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר