תו תקן לעסקים. צילום: אורי קריספין
תו תקן לעסקים. צילום: אורי קריספין

תו ירוק לעסקים: מה זה בעצם אומר

לסרי: אשדוד היא העיר הראשונה לאמץ תו תקן ירוק לכל סוגי העסקים שבה

פורסם בתאריך: 23.2.20 17:11

     

במסיבת עיתונאים שנערכה היום בלשכתו של ראש העירייה, ד"ר יחיאל לסרי, הושקה תכנית "תו ירוק לעסקים". היוזמה יוצאת לדרך בשיתוף עמותת  "2B Friendly" המקדמת צרכנות חברתית וסביבתית בישראל.

במסגרת הפרויקט לעסקים קטנים ובינוניים בעיר יוענק ליווי צמוד בנושא הקיימות ואיכות הסביבה. בעירייה מסבירים כי ישנה מטרה כפולה מאחורי מתן תו התקן הסביבתי: חיסכון כלכלי ומניעת לכלוך של בתי העסק מצד אחד וגם משיכה של לקוחות מצד שני אשר מממשים את כוח הקנייה שלהם בהעדפת בתי עסק בעלי תו ירוק, כשבמרכז נמצא כמובן הדגש על שמירת הסביבה.

באירוע השתתפה גם ליאור אוחיון, אשר תיקח חלק בסימנר לעסקים קטנים שיתקיים השבוע בבית אריה קלנג ביום רביעי הקרוב.

הליווי לעסקים יבוצע על ידי נציגי עמותת "2B Friendly" אשר יגיעו לבתי העסק השונים בעיר בדגש על עסקים הנמצאים בקרבת החוף. העסקים המשתתפים בפרויקט יצטרכו להשלים ארבע פגישות שבמהלכם יוצגו לבעלים האפשרויות העומדות בפניהם לשיפור ההתנהלות הירוקה בעסק.

30 העסקים הראשונים שיישמו את ההמלצות יקבלו תו ירוק במעמד בעירייה. יש לציין כי מדובר בפיילוט ראשוני, והעירייה תחליט כיצד להתקדם עם הפרויקט לאחר סיומו ובחינה של התוצאות.

סגנית ראש העירייה, הממונה על העסקים והתעשייה, שרון מרק: "לפני כשנה החלטנו ראש העיר ואני לאחד ולהכליל בתוך האגף לקידום עסקים ותעשייה גם את העסקים הקטנים והבינוניים בעיר. אנחנו מבינים שזה הכח הכלכלי של אשדוד. אנחנו מבינים שאנחנו צריכים, במסגרת זה שאשדוד היא העיר הידידותית לעסקים זה השנה השניה, גם לקדם ולענות על הצרכים של העסקים הקטנים בעיר".

לסרי ומרק במסיבת העיתונאים היום. צילום: אורי קריספין

מימין לשמאל סביב השולחן: שלי דביר, דינה בר אולפן, מרק ולסרי במסיבת העיתונאים היום. צילום: אורי קריספין

על התו הירוק עצמו הוסיפה מרק: "זהו התו הירוק הגדול ביותר בישראל, אם עד עכשיו תו ירוק התייחס בעיקר לעסקי מזון באשדוד אנחנו פותחים זאת כעת לכל העסקים באשדוד".

"אני מברכת את עיריית אשדוד על התהליך", בירכה שלי דביר מנכ"לית "2B Friendly". "זאת העיר הראשונה בארץ שמאמצת תו ירוק לכלל העסקים. בדרך כלל מדברים על תו ירוק במובן צר של מסעדות וברים, אנחנו ניתן שירות לעוד מגוון רחב של עסקים.

"חשוב להבין", הוסיפה, "בתו הירוק שבעל העסק עושה את זה קודם כל למען העסק שלו. עיריית אשדוד נותנת מתנה לעסקים, העמותה שלנו מעניקה ליווי שמסובסד על ידי העירייה והעסקים לא משלמים שום דבר. אנחנו נותנים הזדמנות לעסק להשתפר ולראות שיש לזה קהל של לקוחות שמעוניינים בזה. מחקרים בעולם מראים שהטרנד הבא של עסקים הוא להבין מי הקהל ומי הלקוחות. הירוק הוא הטרנד הבא שמזהים אותו בארץ ובעולם בצרכנות. למעשה עסקים צריכים להבין שהם נותנים ללקוחות משהו שהם מעוניינים בו".

 

 

כמו כן, במסיבת העיתונאים התייחס לסרי לטענות שעלו בימים האחרונים מארגון העסקים הקטנים בעיר בראשותו של אושרי נזירי ולפיהן העירייה מקשה על העסקים ולא עומדת בהתחייבויותיה כלפיהם.

"אנחנו מאוד מעריכים אותם ומלווים אותם מתחילת הדרך", השיב לסרי לשאלת כתב "כאן דרום. "אני אישית שותף שלהם", הוסיף, "אושרי ניזרי הוא חבר ושותף שלי אנחנו באמת עוזרים להם ורואים בהם את הנציגים של העסקים הקטנים. אנחנו באותו צד של המתרס. יש ראשות מקומית שעושה את תפקידה ויש את נציגי עסקים שאיתם נעשה את העובדה. אם יש מחלקות אנחנו נפתור אותם. להבנתי המחלוקות בעיקר כלכליות ונתגבר עליהם ככל שהחוק מאפשר לנו. אין שום סיבה שעיר כמו אשדוד תהיה בקונפליקט עם העסקים שלה, במיוחד שזכינו שנתיים ברציפות בעיר הידידותית ביותר לעסקנים קטנים ובינוניים במדינת ישראל לפי סקר ארצי שבוצע. אני רואה במשבר הזה משבר שבעיקרו נובע  החוסר דיאלוג ואנחנו נפתור זאת".

מימין לשמאל: שלי דביר, אור בן שמחון, ד"ר לסרי, אוחיון ושרון מרק. צילום: אורי קריספין

חלק נוסף ממסיבת העיתונאים הקדישו מרק וראש העיר לסרי להצגת תכנית נוספת הקשורה לבעלי עסקים: "אשדוד מדברת סינית". במסגרת התכנית יוצע לבעלי עסקים קטנים ובינוניים בעיר השתתפות בקורס ללימודי השפה והתרבות הסינית. עלות הקורס תעמוד על 750 שקל, והוא יתפרס לאורך של שנים עשר מפגשים.

"סין היא גורם דומיננטי ובעל עתיד משמעותי באפיק היומיומי, והיום מבינים את זה כולם." הסביר לסרי את מטרת היוזמה "אנחנו רוצים להיות עיר שצופה לעתיד ומכינה את התושבים שלה לתקשורת הזאת. המטרה היא להיפתח לעולם הזה, בשנים הבאות נראה יותר ויותר קשרים, גם כלכליים, גם תרבותיים וגם חברתיים עם סין, וחשוב שנהיה שם".

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר