יום עיון בנושא תקציב העירייה בראיה מיגדרית צילום: דוברות עיריית אשדוד

תקציב בראיה מיגדרית

ציבור המנהלים בעיריית אשדוד התכנס ביום רביעי האחרון ליום עיון בנושא תקציב בראיה מגדרית. את המפגש יזמו והפיקו: עו״ד אורית אלמוזלינו-רייז - חברת המועצה והממונה על קידום מעמד האישה, מירב שרת - ראש מינהל משאבי אנוש ואהובה עמרם - יועצת ראש העיר לקידום מעמד האישה

פורסם בתאריך: 16.2.20 13:15

     

במעמד סגן ראש העיר שמעון כצנלסון, מנכ"ל העירייה אילן בן עדי, ראשי המינהלים ומנהלי העירייה, התקיים ביום רביעי האחרון יום עיון בנושא תקציב העירייה בראיה מיגדרית. את היום פתחה ראש מינהל משאבי אנוש  מירב שרת ולאחריה הציגה חברת המועצה עו״ד אורית אלמוזלינו-רייז, הממונה על קידום מעמד האישה, את חשיבות יום העיון עבור מנהלים שאחראים לבנות את תקציב יחידותיהן. יום העיון כלל דברי ברכה הרצאות בנושא מיגדר ותקציבים ציבוריים וסדנאות עבודה בקבוצות. ד״ר יעל חסון, ולריה סגלשיפר ואוריה זיני ממרכז אדוה, עסקו בתכנון תקציבי בראייה מיגדרית, במשמעויות הנגזרות מהחוק ובהתייחסות לצרכי התושבים. הן הציגו שורה של דוגמאות כיצד הבנה של צרכים ותכנון נכון של תקציב נותן מענה אופטימלי לציבור, לכל סוגי האוכלוסיות.

דוגמאות הובאו מרשויות שונות אותן ליווה מרכז אדווה. לדוגמא – נשים משתמשות יותר בשירותי הספרייה הציבורית בתל אביב ואילו בשירותי האופניים השיתופיים (תל-אופן) הגברים משתמשים יותר. הן הבהירו כי איסוף ופילוח המידע מאפשרים למתכננים להתאים את התקציב לסוג השירות ולמשתמשים, ובהתאם ליישום בשטח הם יוכלו להחליט האם להמשיך בפעולה, לשנותה או אולי לבטלה.

במסגרת הפעילות הסדנתית, בה נטלו חלק קבוצות של מנהלים, הוצגו נושאים לדיון והתנהלו דיונים כיצד יש להתבונן על החברה בראייה מגדרית, מה הצרכים המותאמים לסקטורים שונים בחברה וכיצד הבנה נכונה של צרכי הקהילה מסייעים במתן פתרונות נכונים ושיפור השירות, תוך התייעלות כלכלית ועמידה ביעדי התקציב.

עו״ד אלמוזלינו-רייז אשר ליוותה את יום העיון הודתה לגב' שרת ראש מינהל משאבי אנוש, לד״ר שרית ניסים – הממונה המקצועית של המשרד לקידום מעמד האישה, אשר הרימה את הפרויקט ואהובה עמרם- יועצת ראש העיר לקידום מעמד האישה. תודה מיוחדת היא מסרה לראש העיר ד״ר יחיאל לסרי, שתומך ומקדם את התחום המיגדרי ונושאים הקשורים במעמד האישה.

יום עיון בנושא תקציב העירייה בראיה מיגדרית צילום: דוברות עיריית אשדוד

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר