הסוכן הסמוי מנע אסון כבד: הבניין שבו תכננו להטמין את המטען וברקע: מקיף ו'. צילום: דור גפני

ליד הגדר של מקיף ו': כאן עלול היה להתפוצץ מטען חבלה

סמוך מאוד למקום שבו עוברים ילדים בדרך לגנים ולבתי ספר, תכננו על פי החשד עבריינים להתנקש ביריבם אלירן חובב באמצעות הפעלת מטען ענקי בכניסה לבניין מגוריו, ברחוב הירמוך. הודות למידע שהעביר סוכן משטרתי, התכנית סוכלה ונמנע אסון כבד. הוא עצמו שילם על כך בחייו

פורסם בתאריך: 13.9.17 18:07

     

אם התכנית הזו הייתה יוצאת אל הפועל, היה עלול להיגרם אסון כבד עם קורבנות בנפש: לפי המשטרה בארגון הפשע של האחים לביא תכננו להפעיל מטען חבלה גדול בכניסה לבניין ברחוב הירמוך 10 ברובע י"א באשדוד, מרחק עשרות מטרים בודדים ממקיף ו'.

היעד, אלירן חובב

לפי החשד היעד שלהם היה אלירן חובב, המתגורר בבניין ונחשב למקורב ליריבם הגדול של לביא – בני שלמה. המטען הכיל כדוריות מתכת ואם חלילה היה מתפוצץ, היו עלולים להיפגע אזרחים חפים מפשע ובהם ילדים שבדרכם לגנים ולבתי הספר בסביבה.

בעזרת הסוכן שחצה את הקווים, אנטון רומן, המזימה סוכלה. כידוע רומן עצמו חוסל לאחר שזהותו כ"חפרפרת" נחשפה.

ההתנקשות בחובב תוכננה להתבצע באמצעות  מטען חבלה רב עוצמה בהפעלה מרחוק – מטען שכלל חומר נפץ תקני, מספר קילוגרמים של כדוריות מתכת ובלוני גז. חלקו הוסווה בתוך עציץ, ועל פי התכנית, היה אמור להיות מונח בלובי של הבניין באשדוד.

לובי הבניין. צילום: דור גפני

"בבניין שיועד להטמנת המטען, מתגוררות עשרות משפחות, והוא ממוקם בסמוך לבית ספר באופן שיכל להוביל ל"פיגוע פלילי" בו היו נפגעים חפים מפשע", אמרו במשטרה.

הסוכן ופעיל נוסף מהארגון, הסתירו את המטען באזור הכניסה הדרומית לאשדוד טרם הבאתו לבניין במועד מאוחר יותר, ואף ערכו בדיקת טווח לשלט שסופק עם המטען. בכדי למנוע פגיעה בחפים מפשע וסכנה לאזרחים, סוכל ניסיון הפגיעה עם מעצרם של המעורבים, כולל הסוכן.

הכניסה לבניין, ברקע: בית הספר. צילום: דור גפני

לפי החשד לצורך ההתנקשות, הצטיידו אנשי הארגון במטען נפץ ותכננו תחילה להסתיר את המטען בחולות אשדוד. הסוכן הסמוי רומן העביר את המידע למשטרה. ביום ההחלפה שיבשה הפגנת של חרדים בעיר את התכנית ופיצוץ המטען נמנע כמעט ברגע האחרון.

עו"ד אהוד בן יהודה סנגורם של האחים לביא מסר: "אין לשני האחים לביא שום קשר".

 

 

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר