מנכ"ל נמל אשדוד איצק כהן צילום: פבל טולצ'ינסקי

מנכ"ל נמל אשדוד על נושא החדשנות בנמל

איציק כהן, מנכ"ל נמל אשדוד, בועידת הכלכלה והתעשייה של כלכליסט: "הכנסנו את נושא החדשנות כצעד אסטרטגי בנמל אשדוד,  ורק לאחרונה 4 חברות סטרטאפ כבר זכו במכרז של הנמל לפיתוח טכנולוגיות ימיות"

פורסם בתאריך: 6.2.20 10:40

     

הראיון עם איציק כהן, מנכ"ל נמל אשדוד, התחיל בהתייחסות באשר להשפעת וירוס הקורונה על עבודת הנמל. "גם אנחנו כמו בכל מדינת ישראל במקומות השונים, בין אם ביבשה או באוויר, נדרשים להיות ערוכים ומוכנים למצבים מהסוג הזה. קיבלנו הנחיות מאוד מסודרות ומפורטות ממשרד הבריאות כיצד לנהוג. כרגע אוניות עדיין מגיעות לנמל, כאשר יש תהליך מאוד סדור ובדיקה מאוד מדוקדקת שלהן – מאיפה הגיעה האוניה, כמה אנשים יש עליה, הצהרה של קפטן האוניה מה קרה בטווח 14-21 הימים לפני הגעתה לשערי הנמל. בשורה התחתונה כרגע לא הייתה כל פגיעה בפעילות בפריקה וטעינה של אוניות שהגיעו. כולן הגיעו במצב תקין לפי הבדיקות שהוצעו במשרד הבריאות."

כהן התייחס לנושא ההפרטה שהושלמה בנמל חיפה וציין כי "נמל אשדוד אכן טרם הגיע לקו הגמר כפי שהגיע נמל חיפה, אבל בראייתנו, שמתחילה מהדירקטוריון ויו"ר הדירקטוריון אורנה הוזמן בכור, ודרך הנהלת החברה, הסכם הרפורמה הוא הזדמנות להוות מנוף שיציב אותנו בפני התחרות כשאנו נמצאים קדימה. אחד המרכיבים החשובים ביותר מבחינתנו בהקשר הרפורמה הוא נושא ההתייעלות. נושא ההתייעלות הוא מרכיב משמעותי בעולם התחרות, הוא זה שיספק עבודה לעובדים שלנו, ובלעדיו יהיה מחסור בעבודה. על מנת שנוכל להתמודד בעתיד הלא פשוט הזה בתחרות שמתחילה היום ונראה אותה טוב יותר בעתיד, אנחנו חייבים לבוא מוכנים. אנחנו מתעקשים שכחלק מהסכם הרפורמה יהיה מרכיב התייעלות משמעותי, ובמסגרת הדיונים שאנו נמצאים בעיצומם היום אנו נכנסים למרתון ביחד עם העובדים מתוך כוונה יחד איתם מוכנים לתחרות, יעילים יותר, רזים יותר ויודעים לעשות את הכל בצורה באמת טובה יותר".

עוד הוסיף כהן באשר לצעדים הננקטים לטובת הכנתו של נמל אשדוד לרפורמה ולתחרות עם הנמל החדש שיוקם באשדוד כי "אנחנו במדיניות של החברה הלכנו על אסטרטגיה שפועלת במספר כיוונים. ערוץ אחד למשל הוא התקשרויות ארוכות טווח עם לקוחות אסטרטגיים שנרצה לעשות איתם תהליכים ארוכי טווח; נושא נוסף הוא עולם התשתיות שפועל באופן מדהים בנמל אשדוד. החברה השקיעה 2.4 מיליון שקלים בתשתיות החברה מה שלא עשו בשום נמל אחר. אנו נהיה נמל עם רציף עמוק מים, בעל המנופים המתקדמים ביותר בעולם, שיפעלו גם באופן אוטומטי ויאפשרו יעילות רבה יותר. רק לאחרונה פרסמנו מכרז לתחרות לסטרטאפים שיבואו לעשות פיתוח טכנולוגיים בתחומים הימיים בנמל אשדוד, ו-4 חברות סטרטאפ כבר זכו והן מתחילות לבצע פיתוחים שונים בנמל. כמו למשל פיתוח אחד עוסק בתחום מיפוי העומקים בנמל כדי שניתן יהיה לנהל את העומקים בצורה טובה יותר, חברה נוספת עוסקת בבינה מלאכותית לטובת זמינות ותחזוקת מנופים בצורה יעילה יותר. כלומר, לקחנו את נושא החדשנות והכנסנו אותו כצעד מוביל בנמל אשדוד."

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר