ד"ר לסרי והשר כץ השקת האוטובוס החשמלי הראשון צילום: אורי קריספין
ד"ר לסרי והשר כץ בהשקת האוטובוס החשמלי הראשון בעיר. צילום: אורי קריספין

פרויקט התחבורה: חילוקי דעות מעכבים את הכנסת האוטובוסים החשמליים לעיר

בחודש אפריל השיקו ד”ר לסרי והשר כץ אוטובוס חשמלי ראשון באשדוד בדרך להפחתת זיהום האוויר מתחבורה בעיר. אך מאז הפיילוט הסתיים, האוטובוס ההוא כבר לא פה, ונראה שהעסק תקוע. חברת אפיקים: “צי האוטובוסים באשדוד לא עתיד להיות מוחלף בחשמליים”

פורסם בתאריך: 16.1.20 16:09

     

לפני זמן רב יחסית דובר על כך שהאוטובוסים בקווי התחבורה הציבורית שפועלים בתוך אשדוד יועברו לשימוש בחשמל ויהיו פחות מזהמים ופחות רועשים. אך מבדיקה של “כאן דרום” עולה שהדרך שלהם עוד רחוקה.

בעוד שבעירייה מתעקשים שכל האוטובוסים של חברת אפיקים שמפעילה את הקווים הפנימיים באשדוד יהיו חשמליים בלבד, הרי ששם סבורים אחרת.

יותר מזה, עד לא מכבר פעל בעיר אוטובוס חשמלי ניסיוני, שהושק באשדוד בנסיעה חגיגית באפריל 2019 בהשתתפות ראש העירייה ד”ר יחיאל לסרי ושר התחבורה דאז ישראל כץ, אבל ככל הידוע הפיילוט לא עלה יפה והאוטובוס כבר לא פה.

לאחר הנסיעה ההיא נמסר מעיריית אשדוד, ”מיזם התחבורה הירוקה זכה בסוף השבוע לעוד חיזוק ירוק. אוטובוס חשמלי ראשון הושק ביום חמישי באשדוד ועל נתיביו החדשים של פרויקט Reway ייסעו בקרוב עוד ועוד אוטובוסים חשמליים, בדיוק כפי שדרש ראש העיר ד”ר יחיאל לסרי”.

“התעקשנו”, אמר אז לסרי, “שמיזם ה-Reway  יעמוד בסטנדרטים הכי גבוהים הקיימים היום, תוך השתלבות אופטימלית בתכנית העיר המקיימת והשמירה על עקרונות איכות הסביבה. אוטובוסים חשמליים למיזם ירוק הם הכרח מתבקש שלא יכולתי לדלג עליו, ולכן התעקשתי שעל הנתיבים החדשים ינועו רק אוטובוסים ידידותיים לסביבה”.

לאחרונה הטיל המשרד להגנת הסביבה קנס של 1.6 מיליון שקל על חברת אפיקים “שהמשיכה להשתמש באוטובוסים מתקן זיהום אוויר נמוך ומיושן”.

מחברת אפיקים נמסר בתגובה: “ההפרות לכאורה בגינן הוטל הקנס בוצעו בשנת 2016, והן תוקנו זה מכבר. החברה קיבלה באכזבה את החלטת המשרד בעניין, וזאת לאור טענות מהותיות וטובות העומדות לצדה בעניין זה. חברת אפיקים מקדישה חשיבות עליונה לנושא איכות הסביבה.

“בכל הנוגע לשימוש באוטובוסים חשמליים באשדוד, בעיר פעל אוטובוס חשמלי לתקופת ניסיון מוגבלת שהסתיימה, במטרה לבחון וללמוד את יכולותיו ומידת התאמתו של האוטובוס החשמלי לקווים הקיימים.

נכון לרגע זה צי האוטובוסים באשדוד לא עתיד להיות מוחלף בחשמליים, אלא אמורים להתווסף אוטובוסים בעלי הנעה חלופית, חשמל או גז. מועד כניסתם לפעילות אינו ידוע, אולם מתבצעת על כך עבודת מטה משמעותית עם כלל הגורמים הרלוונטיים. אנו מקווים שבקרוב נוכל לבשר על הכנסת אוטובוסים בעלי הנעה חלופית ירוקים לאשדוד”.

פרויקט התחבורה האוטובס החשמלי הראשון באשדוד. צילום: אורי קריספין

אוטובוס חשמלי ראשון באשדוד: כבר לא פה. צילום: אורי קריספין

מעיריית אשדוד נמסר בתגובה: “עמדת העירייה בנוגע לאוטובוסים החשמליים לא השתנתה, וככל שחברת אפיקים סוברת אחרת, מן הראוי שתפנה לעירייה ולמשרד התחבורה באופן מסודר ומנומק. העירייה עומדת על כך שהאוטובוסים יהיו חשמליים בלבד. לגבי הדד-ליין, עד שלא תיכון ממשלה חדשה לא נוכל לדעת מה הלו״ז”.

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר