בקרוב בית מלון: מבנה לה ממוניה באשדוד. צילום יוני חזיז, תיירות אשדוד

מלון בלה ממוניה ומגלשות מים

במהלך כנס יזמי מלונאות באשדוד הוצגה התכנית התיירותית לעיר בעשור הקרוב שכוללת תוספת של 15 בתי מלון, מתחם חדש לשוק הפתוח ופארק מים אתגרי

פורסם בתאריך: 16.1.20 16:04

     

בכנס יזמי מלונאות שנערך בבית אריה קלנג באשדוד ביום רביעי חשפו ראש העיר ד”ר יחיאל לסרי ומנכ”ל תיירות אשדוד עופר דרי את תכנית התיירות בעיר, הכוללת לא פחות מעוד 15 בתי מלון לפחות, פארק אתגרים משודרג עם מתקני מים ומתחם חדש עבור שוק-ים שיועתק דרומה.

“מה שנעשה בעשור האחרון הוא קודם לשנות את התפיסה של אשדוד, לא רק בעיני התושבים, אלא גם בעיני האורחים שמגיעים”, פתח ואמר ד”ר לסרי. “אנו עושים מהפכה בעולמות של התוכן — פסטיבלים, בית החולים החדש, פארק הייטק שנמצא בתהליך בנייה ומפעל אלבטק, שאתמול אושר באופן סופי. אשדוד הופכת להיות מטרופולין כלכלי חברתי חשוב”.

הכנס התרכז בתכניות התיירות והמלונאות של אשדוד. לדברי ראש העירייה, מתוכננת בנייה של כ-4,000 חדרי מלון באשדוד בטווח של עשר השנים הקרובות, שיוקמו ב-30 מגרשים שונים שיוסבו לייעוד מלונאי לאורך רצועת החוף.
“יש לנו כבר שני בתי מלון שפועלים. הם נפתחו בעשר השנים האחרונות, עם 70% תפיסה בממוצע שנתי”, התגאה לסרי.

לפי המתווה שהוצג, בחלק הצפוני של העיר מתוכננים לקום שישה בתי מלון, כששניים מהם יהיו שייכים לרשת הילטון ויוקמו בחוף לידו. בטיילת מי עמי מתוכננת בנייתם של עוד שלושה מלונות, שניים שמתוכננים לקום צמוד לפארק הפיראטים ועוד מלון אחד שיוקם צמוד למלון מי עמי.

זה לא הכול. על פי המצגת שהראו למשתתפי הכנס, מבנה לה ממוניה שבין מי עמי ללידו יוסב למלון בסגנון מרוקאי ויכלול 160 חדרים, ובקומת הקרקע ישכנו משרדים. צמוד למלון וסט יוקם מלון של פרי ריזורט, והטיילת שלצד נחל לכיש תמשיך להתפתח ותוביל עד למרינה.

כנס יזמים. מימין לשמאל אמיר חייק, שמעון כצנלסון, עופר דרי, השר יריב לוין וד"ר יחיאל לסרי בכנס יזמי מלונאות באשדוד. צילום מייק אדרי

בצד הדרומי של טיילת החוף יוקמו עוד ארבעה בתי מלון בקרבה למלון לאונרדו, ושלד בית המלון הבלתי גמור ליד חוף י"א יהפוך למלון ספא, אשר צפוי להתחיל לפעול, כך נמסר, בטווח הזמן של השנה וחצי הקרובות.

פארק אתגרים יוקם במתכונת משודרגת בשפך נחל לכיש. הפארק מתוכנן להיות בגודל של כ-40 דונם, ועתיד להכיל כ-2,500 מבקרים. הפארק החלומי צפוי לכלול בתוכו מתקני מים ואקסטרים שונים, כולל בריכות שחייה ומגלשות מים. פארק אתגרים הנוכחי במעלה הנחל צפוי להיהרס לטובת הקמת קריית הספורט.

בשורה התחתונה, התכנית השאפתנית שהוצגה כוללת הקמה של יותר מ-15 בתי מלון עד לשנת 2030, פארק מים ושעשועים חדש, מזחים תיירותיים שיחברו את העיר אל תוך הים ומתחם שוק חדש שיעבוד כל השבוע ויכלול מסעדות, ברים וגלריות.

הכנס נערך ביוזמת החברה העירונית לתיירות ועיריית אשדוד, והשתתפו בו גם שר התיירות יריב לוין, נשיא התאחדות המלונות בישראל אמיר חייק, יזמים, מלונאים, נציגי ציבור ותושבים. את האירוע הנחה העיתונאי עופר פטרסבורג.
שר התיירות לוין בירך: “אין ספק כי עם פיתוח התיירות באשדוד בשנים האחרונות העיר תהפוך להיות חלק מהותי ומרכזי בתיירות בישראל”.

תקרית התרחשה כאשר פעיל הציבור רוני סאיג ניגש לשר לוין וביקש לדעת מה עמדתו בנוגע לבניית מלון הילטון קרוב מאוד לים. לוין אמר שהוא סומך על העירייה, וסאיג השיב שזו תהיה “בכייה לדורות”. באותו זמן ליד השר עמד סגן ראש העיר שמעון כצנלסון. לטענת סאיג, כצנלסון ניסה לדחוף אותו כדי להרחיקו. מלשכתו של כצנלסון נמסר בתגובה: “כאשר באמצע שיחה עם שר התיירות מפריעים בעזות מצח ובחוצפה זאת אלימות ופרובוקציה, ועל כך לא ניתן לעבור לסדר היום”.

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר