נמל אשדוד ממעוף הציפור. רציף 21 בקדמת הצילום וצפונה לו רציף 23. צילום: אבי רוקח

החברה שבונה את הנמל המתחרה – תעמיק את נמל אשדוד

במסגרת היערכות נמל אשדוד לתחרות: חברת פאן מדיטרניאן, שמקימה את נמל הדרום, זכתה במכרז לשדרוג והעמקת רציף 21 בנמל אשדוד בהיקף של כחצי מיליארד שקלים: מ-13.5 מטר עומק ל-17.5

פורסם בתאריך: 13.1.20 11:34

שדרוג רציף 21 בנמל אשדוד יוצא לדרך: חברת נמלי ישראל בשיתוף חברת נמל אשדוד מודיעות דחברת פאן מדיטרניאן – החברה המקימה את נמל הדרום, הנמל המתחרה שנבנה בצמוד לנמל אשדוד וצפוי להיפתח בעוד כשנה-שנה וחצי – זכתה במכרז לשדרוג הרציף המרכזי של נמל אשדוד בהיקף של חצי מיליארד שקלים. שדרוג זה, אומרים בנמל אשדוד, יאפשר לנמל הוותיק להגביר את יכולת התחרות שלו מול נמלי המפרץ והדרום המוקמים בימים אלו.

בזכות העמקת השוקע נמל אשדוד יוכל לקלוט לראשונה אוניות ענק ויאפשר תחרות בין נמל אשדוד לנמל הדרום הנבנה בימים אלה. כך אמרו בנמל אשדוד היום.

שדרוג רציף 21, שאורכו הכולל הוא 850 מטר, יאפשר לאניות מכולה גדולות של כ- 400 מטר אורך וכושר נשיאה של 18 אלף מכולות לפקוד את הנמל. השדרוג יכלול את העמקת חלקו המזרחי של הרציף לעומק של כ- 17.5 מטר וחיזוקו לנשיאת מנופים של 130 טון, ובחלקו המערבי העמקתו לעומק של כ- 16 מטר והתאמתו לקבלת אוניות גרעינים גדולות.

פאן מדיטרניאן חברה להנדסה בע"מ שזכתה במכרז הנה החברה שמקימה גם את הפרויקט הלאומי נמל הדרום באשדוד. על פי המכרז, נמל אשדוד יממן את העבודות שיכללו בנוסף גם שדרוג מנופים וציוד יבשתי באחריות הנמל.


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החשובות באשדוד? 

הורידו את אפליקציית "כאן דרום אשדוד" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כאן דרום אשדוד" באייפון 

הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כאן דרום -אשדוד" 


שדרוג רציף 21 הוא חלק מתכנית רחבה של חברת נמלי ישראל לקידום ושדרוג הנמלים הותיקים בחיפה ואשדוד, הכוללת תכנון הרחבת ממגורות בנמל אשדוד והקמת מסוע גרעינים, שיקום מזח הדלק והנוסעים ושיקום שובר הגלים הישן בנמל חיפה ועוד. שדרוג הנמלים הקיימים יביא להתייעלות ולמסחר תחרותי לצד העלאת רמת השירות בנמלים.

עבודות השדרוג  יחלו במאי הקרוב וימשכו כ-3 שנים, כשכל השדרוג יבוצע תוך כדי המשך עבודה רציפה של נמל אשדוד ובשיתוף פעולה בין חברת נמלי ישראל לחברת נמל אשדוד.

 

מנכ"ל חנ"י שלמה ברימן ציין כי: "מדובר בצעד משמעותי נוסף להגברת התחרות והמוכנות של חברת נמל אשדוד לקראת פתיחת נמלי הים הפרטיים ומימוש הרפורמה המקיפה בנמלים. פיתוח משמעותי של עורף הרציף המרכזי בנמל אשדוד יצעיד את נמל אשדוד קדימה ויאפשר הגדלת קיבולת קליטת האוניות הגדולות ברציף תוך הענקת שירות יעיל ברמה הדומה לזו שתוצע בנמלים החדשים".

יו"ר דירקטוריון חברת נמל אשדוד, אורנה הוזמן בכור. צילום: רונן אקרמן

יו"ר דירקטוריון נמל אשדוד, אורנה הוזמן-בכור: "דירקטוריון חברת נמל אשדוד אישר תקציב השקעות בתשתיות בהיקף חסר תקדים והיסטורי, שמסתכם בכ-2.4 מיליארד שקל. שדרוג רציף 21 מהווה חלק ממהלך כולל זה של היערכות לתחרות. אנו רואים בפתיחת הנמלים לתחרות הזדמנות ולא איום, שינוי שיהפוך אותנו לגוף יעיל, גמיש וחדשני, שמציב סטנדרט חדש. נמל אשדוד ישכיל, בצניעות ובשקיפות, ועם ביטחון רב ביכולותיו, לצלוח את האתגר הצפוי וימשיך להיות השער הכלכלי של ישראל".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר