מתחם סטאר סנטר אשדוד. צילום: פבל טולצ'ינסקי
מתחם סטאר סנטר אשדוד. צילום: פבל טולצ'ינסקי

עקב חוב של מיליונים: רשות המסים מבקשת לעקל את הסטאר סנטר

חברת האם נקלעה להפסדים והמדינה חוששת שלא תוכל לגבות מחברת הבת, מבעלי מתחם סטאר סנטר באשדוד, את חובה למס הכנסה - שעומד על מיליונים רבים. רשות המסים הגישה ביום חמישי בקשה דחופה לבית המשפט לבצע עיקול של הנכס

פורסם בתאריך: 10.9.17 17:58

     

 

 

ביום חמישי הגישה רשות המסים באמצעות פרקליטות מחוז דרום (אזרחי) בקשה דחופה לעיקול כל זכויותיה של "סטאר סנטר מנופים אשדוד בע"מ" בנכסיה במתחם הסטאר סנטר. זאת, כדי להבטיח שהחברה תשלם חוב מס שלטענת רשות המסים עומד על 13 מיליון שקל ומתייחס לשנים 2012 עד 2014. הבקשה הוגשה לבית המשפט המחוזי בבאר שבע.

לפי הבקשה מלוא מניותיה של החברה מוחזקות בידי חברת האם "ארנה סטאר גרופ בע"מ", שמניותיה שלה נמצאות בידי חברת איי.אס.טי.סי (61.86%) בשליטת מרכוס ובר, איש העסקים האשדודי אברהם נניקשווילי (23.13%) והיתר – בשליטת הציבור (15.01%).

"סטאר סנטר מנופים בע"מ" מחזיקה ב-75% ממתחם הקניות סטאר סנטר. "בהערכת שווי שנערכה לנכס על ידי המשיבה", נכתב בבקשה הדחופה, "הוערך שוויו בכ-470 מיליון שקל. על פי ביאור לדו"ח השנתי ל-2015 שהגישה, הנכס משועבד לבטחת אשראי שהתקבל מבנק, ללא הגבלה בסכום". 25% הנותרים מהנכס נמצאים בבעלות חברת "הפניקס".

על פי הבקשה "עיון בדוחות הכספיים של המשיבה (סטאר סנטר מנופים אשדוד) ושל החברה האם, עיון בדיווחי חברת האם לבורסה, אינדיקציות נוספות ועדכונים על מצב האם, העלו את החשש כי החיוב במס הנגזר מהשומות לא ישולם ולא ניתן יהיה לגבות אותו".

עוד מצוין שם: "חברת האם מצויה בקשיים כלכליים מזה תקופה ארוכה. בשנת 2011 שוויה עמד על כ-1.1 מיליארד שקל ואילו בחמש השנים שלאחר מכן איבדה מניית החברה כ-96% משוויה שירד לכ-44 מיליון שקל. הקשיים נובעים בעיקר מהשקעות כושלות בנדל"ן, השקעות כושלות בקרקעות בקזחסטן והשקעות בחברת שמן שלא צלחו".

על פי הבקשה שהוגשה לבית המשפט יש לחברת האם גירעון בהון החוזר של כ-737 מיליון שקל. "עוד מצוין בביאור כי נכון למועד פרסום הדוחות הכספיים חברת האם מנהל מו"מ למכירת זכויותיהן של חברות בנות במתחם הסטאר סנטר…"אי הוודאות בדבר גובה התמורה, התזמון ו/או עצם ביצוע העסקאות והיעדר מקורות מימון, מעוררים ספקות בדבר המשך קיומה של החברה כ"עסק חי'".

מארנה גרופ נמסר בתגובה: "אין בכוונת החברה לנהל את התדיינות שלה מול רשות המיסים מעל דפי העיתון. ככל והדבר יידרש החברה תמצה את זכויותיה בבית המשפט. הסטאר, שהינו אחד המתחמים החזקים בארץ, ממשיך לפעול כרגיל ואנו מזמינים את קהל הקונים להמשיך לבוא לבלות במתחם".

 

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר