ישראל פרץ. צילום אלבום משפחתי

ישראל (אומבבה) פרץ כלוא בקזבלנקה: "קיצר הליכים, לא זייף"

בני משפחתו של ישראל פרץ (“אומבבה”) מאשדוד דואגים לשלומו ומייחלים ליום שיֵצא לחופשי, לאחר שנגזרו עליו שש שנות מאסר במרוקו בפרשת זיוף דרכונים

פורסם בתאריך: 9.1.20 16:43

     

המאסר שהוטל במרוקו על ישראל פרץ מאשדוד לאחרונה נפל כרעם ביום בהיר על משפחתו. אבל לא רק עליו, אלא גם על רבים ממכריו של האיש שנודע בעבר בזכות הפאב שלו — האומבבה — שפעל לפני שנים רבות בחוף לידו בעיר. הוא עד כדי כך מזוהה איתו ששמו של המועדון הפך לשם חיבה המודבק לשמו: ישראל אומבבה פרץ.

על פי דיווחים ממרוקו, פרץ נשלח לכלא למשך שש שנים בעקבות הסתבכותו בפרשה של זיוף דרכונים והשגת אזרחות מרוקאית תמורת כסף. גם ישראלים נוספים הועמדו לדין בקזבלנקה וקיבלו עונשים ויש גם מעורבים מקומיים.

ישראל נשוי לאסתר, שמתגוררת באשדוד, ולהם שני בנים ובת ושבעה נכדים. “אבא אדם מאוד מוכר ואהוב באשדוד, התחושה היא לא טובה ולא הכי נעימה”, אומר הבן מיקי ל”כאן דרום”.

“אבא”, הוא מוסיף, “מכחיש כל קשר לזיוף, והאבסורד שאינו יודע לקרוא ערבית. אנחנו חזקים ומאמינים שלא ירצה את כל שש השנים ושתהיה חנינה. לדעתנו, הוא יֵשב עוד תקופה של כשנה וישתחרר. הוא אדם ללא עבר פלילי, בן 58, זה לא פשוט לו וגם לנו הסיטואציה הזו”.

אתם שומעים ממנו?

“כן, אנחנו מדברים, הוא בכלא אוקשה בקזבלנקה, יש שם עוד ישראלים וגם מקומיים בפרשה, משהו כמו 30 איש ואולי קצת יותר. אבא הוא הגב של כולנו מכל הבחינות, הכתף של כולנו, גם כלכלית. אנחנו יותר חוששים לבריאות שלו. יש ימים שהוא מחזק אותנו ויש ימים שיותר קשה לו, ולפעמים הוא בוכה, מתגעגע ועצוב”.

אני מבין שהוא חי תקופה ארוכה במרוקו.

“נכון, מרכז החיים שלו שם כבר הרבה שנים, והוא חי בקזבלנקה, אבל נהג להגיע לארץ כל חודשיים בערך. הוא עבד עם משרדי נסיעות, מלונות, הכול בצורה מסודרת. 90% מהישראלים שהגיעו בשנים האחרונות למרוקו הגיעו לאבא שלי. אם זה בשביל לקבל עזרה בהוצאת ויזה, אם זה בשביל מכוניות ואם זה בשביל אוכל כשר. בכל דבר. אבא קרוב ל-30 שנה כבר שם ומכיר היטב את מרוקו. הוא בסך הכול קיצר הליכים לאנשים, אבל לא זייף”.

לאחרונה הוזכרו שמות של עבריינים ישראלים שעצורים במרוקו.

“חבר'ה פליליים הלכו למרוקו, כי זו מדינה שנוח ללכת אליה, בלי הסכם הסגרה, מדינה שמסבירה פנים ליהודים, החיים נוחים ולא יקרים”.

אתם חושבים שמישהו הפיל אותו בפח?

“לא יודע. הכול שם הזוי, אפילו לא ראינו את הפרוטוקול עד היום. תראה, יש איזושהי סבירות שחבר’ה אחרים, שגם היו מוציאים דרכונים ותפסו אותם, החליטו לספר ולהעליל”.

איזה תגובות אתם מקבלים באשדוד — תומכים ודואגים או שיש גם שמחה לאיד?

“לצערנו, זה אופי של בני אדם לשמוח לאיד, ובגדול, האשדודים לא אוהבים לפרגן, אבל יש גם הרבה חברים שעוזרים, מתקשרים, דואגים ונמצאים איתנו. הם יודעים להעריך את מה שאבא שלי עשה כל השנים, איך עזר לכולם והיה שם בשבילם. גם הכי גדולים מהעירייה והקבלנים מאשדוד שנוסעים למרוקו נעזרו באבא שלי. לא בגלל שזה אבא שלי, הוא אדם מהטובים שאני מכיר, עוזר לזולת ורגיש”.

בשנים האחרונות יש הרבה מאוד אשדודים וישראלים בכלל שטסים למרוקו.

“כן, ב-20 שנה האחרונות אפילו. יש גם המון הילולות. אגב, הרב פינטו מנסה לסייע לאבא שלי, אחרי שהוא זה שעזר לרב להתקבל במרוקו ולהגיע למעמדו”.

הוא נחשב אדם מוכר במרוקו?

“כן, גם בקהילה היהודית במרוקו, מוכר ומכובד מאוד. מאוד אוהבים אותו. לכן גם הפגיעה שלו כל כך קשה, זו גם השפלה”.

מדינת ישראל עוזרת לכם?

“בגלל שמרכז החיים של אבא במרוקו במשרד החוץ אמרו שהם מנועים מלפעול”.

כשישתחרר, לדעתך הוא יישאר במרוקו?

“בעזרת השם יבוא לארץ”.

גולן אביטן: ברח ונעצר במרוקו

כתב מאקו שמעון איפרגן, שחשף פרטים רבים בפרשה, דיווח שגורמים המעורבים בפרשת רשת הזיופים לכאורה סייעו ליותר מ-500 ישראלים, ובהם גם עבריינים שנמלטו מהארץ, לקבל אזרחות מרוקאית ודרכון תמורת סכומים שנעו בין 5,000 ל-7,000 אירו.

הפרשה המשיכה והסתעפה כאשר גולן אביטן, תושב אשדוד, שמואשם במעשי רצח בתיק 512 ונמלט מהארץ, נעצר לפני יותר משלושה חודשים במרוקו על ידי המשטרה המקומית בחשד שזייף גם הוא מסמכים שבעזרתם קיבל אזרחות ודרכון מרוקאי. גם רעייתו מירי עצורה במרוקו.

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר