לידה. אילוסטרציה

מי יהיה התינוק הראשון של אסותא אשדוד?

רגע היסטורי עבור מערכת הבריאות בעיר: אחרי חבלי לידה ממושכים, יש שיגידו 40 שנה. בקרוב יפתחו מחלקות נשים ומיילדות ויתר מחלקות האשפוז. אז מתי זה כבר יקרה? תפתחו יומנים. יש תאריך

פורסם בתאריך: 10.9.17 10:23

     

בית החולים הציבורי אסותא אשדוד החל לפעול ביוני 2017 ובהדרגה יגיע לפעולה בהיקף מלא עד נובמבר 2017. הוא עתיד לאכלס 300 מיטות, להעסיק כ-1,200 עובדים ולשרת כחצי מיליון תושבים מאשדוד והסביבה. 65 אחוזים מבית החולים הם ממוגנים. חדרי הניתוח, היחידה לטיפול נמרץ ויחידות נוספות יפעלו בקומת המרתף, כך שיוכלו להמשיך לפעול גם בעת חירום. המרכז הרפואי פועל במסגרת הרפואה הציבורית, ומסונף לאוניברסיטת בן-גוריון בנגב כבית חולים אוניברסיטאי.

באוגוסט נפתחו חדרי ניתוח ודימות, בספטמבר מחלקות קרדיולוגיה וכירורגיית ילדים, ב14 לאוקטובר יפתחו מחלקות נשים ומיילדות ויתר מחלקות האשפוז. לבסוף, בנובמבר ייפתח חדר המיון — הלב הפועם של כל בית חולים ציבורי. בכך המרכז החדש יחל לפעול באופן מלא.

אסותא. צילום: אייל טואג

נזכיר כי בבית החולים קיימים 8 חדרי ניתוח כלליים, בנוסף לשני חדרי ניתוח בהם יבוצעו ניתוחי עיניים ושני חדרי ניתוח הממוקמים במחלקת יולדות, בהם יבוצעו ניתוחים קיסריים. היקף הניתוחים השנתי צפוי לעמוד על כ- 17 אלף ניתוחים, בהם ניתוחים מתוכננים מראש וכן ניתוחי חירום. בבית החולים יבצעו את רוב סוגי הניתוחים, לרבות ניתוחים גדולים, ביניהם ניתוחים אורטופדיים, ניתוחים גינקולוגיים, ניתוחים אורולוגיים, ניתוחי ילדים, ניתוחי אף אוזן גרון, ניתוחי עיניים וכירורגיה כללית.

על פי האמור ב'אסותא': חדרי הניתוח הגדולים והמרווחים צוידו במערכות המולטימדיה המתקדמות ביותר, שיאפשרו לרופאים לקבל בזמן אמת ובמהלך הניתוח את כל ההיסטוריה הרפואית של המטופל, לרבות בדיקות דימות שביצע בעבר. בנוסף, יאפשרו המערכות לשדר את הניתוח בזמן אמת, למטרות הוראה, למידה והתמחות, וזאת מתוקף היותו של בית החולים אוניברסיטאי ומסונף לאוניברסיטת בן-גוריון בנגב. הטכנולוגיות החדשניות בחדרי הניתוח יאפשרו יכולת ניתוחית ברמה הגבוהה ביותר, כל זאת תוך שמירה על בטיחותו של המטופל. הקירות המתועשים שנבנו בכל החדרים יאפשרו לשמור על סטרליזציה מירבית ויתרמו להפחתת הזיהומים.

צילום: דוברות אסותא

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר