ערד הדר. צילום באדיבות המצולם

מסעדה לא נגישה: רצינו לחגוג יום הולדת ולא הצלחנו להיכנס

ערד הדר שנע על כיסא גלגלים הזמין מקום לארוחה משפחתית במסעדת קירה הממוקמת על גבעת יונה באשדוד לאחר שחיפוש בגוגל הראה שהמקום נגיש לכאורה. אולם כשהוא, אשתו וחמותו הקשישה שאף היא מתניידת בקושי הגיעו - הם נוכחו לדעת שבינם לבין המסעדה מפריד גרם מדרגות בלתי עביר. המסעדה בתגובה: הפרסום כלל אינו מטעמנו, והעירייה היא שאחראית לעיכוב התקנת מעלון

פורסם בתאריך: 3.1.20 13:41

     

מדוע מסעדת קירה הוותיקה, המשקיפה אל הים, עדיין אינה נגישה עבור אנשים בכיסא גלגלים? במסעדה מאשימים את הביורוקרטיה העירונית.

ערד הדר, תושב גן יבנה, המתנייד בכיסא גלגלים ממונע, הגיע עם אשתו וחמותו למסעדת קירה שבגבעת יונה באשדוד לחגוג את יום הולדתה ה-89 של אם רעייתו, גם היא בכיסא גלגלים. אך כשהגיעו השלושה למסעדה, הם הופתעו לגלות כי הכניסה אינה נגישה.

קירה היא המסעדה היחידה הממוקמת בגבעת יונה, נמצאת במפלס נמוך יותר מהטיילת ומהחניה המובילה אליה, והדרך היחידה אל המקום היא בירידה בשיפוע חד דרך מספר רב של מדרגות.

אין מעבר לאנשים בכיסאות גלגלים: גרם המדרגות בדרך למסעדת קירה. צילום: פבל

מובן שבני המשפחה נאלצו לוותר על אותה חגיגה מתוכננת ולחזור מאוכזבים הביתה. יש לציין שבבדיקה שביצע הדר מראש, חיפוש פשוט בגוגל הראה כי מדובר במסעדה נגישה, ועל סמך ידע זה הוא הזמין מראש מקום במסעדה.

הדר המאוכזב פנה למסעדה במכתב שבו הוא פורס את תלונתו בפניהם: “חרף נכותי הקשה, איני עושה לעצמי הנחות מיותרות ומקיים את עולמי כאחד האדם המתנהל על שתי רגליו. אני עובד כמהנדס מחשבים ומשמש בהתנדבות כקצין מתנדבים של מרחב לכיש במשטרת ישראל מזה שנים רבות. אני אף נותן הרצאות בטיחות לגני ילדים ומוסדות חינוך, כל זאת, מתוך מטרה לתרום בחזרה לקהילה בה אני חי ומתגורר. בה במידה שאני ממשיך לעבוד ולהתנדב אני מבקש גם להמשיך ולקיים חיי חברה ופעילות פנאי כאחד האדם”.

על החוויה הוא מוסיף: “חיכינו וציפינו לארוחה המזומנת לאחר שבוע ארוך של עבודה קשה. להפתעתי הרבה ולתדהמתי, התברר לי שבשל ריבוי המדרגות אין לי כל אפשרות להגיע אל המסעדה ממפלס הרחוב, לא כל שכן להיכנס, להתנייד או להגיע לשולחן בבית העסק, והלכה למעשה הכניסה לבית העסק אינה נגישה”.

 

בתגובה למכתב ששלח הדר ממסעדת קירה מיהרו להתנצל בפני הלקוח, ועם זאת, הפנו את האחריות למחדל זה לעיריית אשדוד. בשיחה עם הדר טענו בעלי המסעדה כי מסעדת קירה פועלת כבר זמן רב לקבלת אישור לבניית מעלון (מתקן המשמש לנשיאת כיסאות גלגלים). סלילת שביל גישה היא כנראה לא מעשית עקב הפרשי הגובה, לדבריהם.

לטענת המסעדה, הסיבה שבניית המעלון מתעכבת היא שהמפלס העליון של גבעת יונה, לרבות המדרגות המובילות למסעדה, נמצא בשטח שנמצא באחריות עיריית אשדוד, ולכן יש לאשר מולה את הקמת המעלון. במסעדה טענו כי פועלים לקבלת האישורים מהעירייה אך התהליך מעוכב שוב ושוב על ידה. בעלי המסעדה הוסיפו לטעון כי בתגובה לפנייה שלהם לעירייה להתחיל לפחות בהקמת המעלון והרכבתו עד לסיום ההליך הביורוקרטי נמסר שכל התחלה של בנייה ללא כל האישורים המתאימים היא עבירה פלילית וכי יוגש נגדם כתב אישום.

מעיריית אשדוד נמסר בתגובה: “בתאריך 1.5.2019 נערכה ביקורת של יועצת הנגישות והחליטה לתת רישיון זמני לחצי שנה להשלמת המעלון. בימים הקרובים תבוצע ביקורת חוזרת של יועצת הנגישות על מנת לתת חוות דעת מקצועית בעניין המעלון”.


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"




בתגובה נמסר מהמסעדה: “מסעדת קירה פועלת מזה זמן רב להקמת מעלון שיאפשר נגישות למסעדה. עד על אף פנייתנו החוזרות לא התקבל אישור מהעירייה להתחיל את ההקמה. האישור אליו העירייה מתייחסת הינו אישור להערכת רישיון עסק המאפשר התחלת תהליכים בירוקרטיים בלבד ולא אישור ממשי לתחילת תהליך התקנת המעלון. מסעדת קירה היא מסעדה ותיקה בתחום הקולינריה באשדוד, ואין בכוונתה להיכשל בנושאים העוסקים ברווחת לקוחותיה. בעניין פרסום הנגישות, מדובר בפרסום שלא מטעם המסעדה, ואין היא אחראית עליו כלל”.

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר