תרגול תרחיש בטחוני צילום: עיריית אשדוד

אשדוד בידיים בטוחות: שועל באגף הביטחון

אגף הביטחון ופיקוד העורף ממשיכים לתרגל את מרכז ההפעלה העירונית בטיפול בתרחישי חירום. הבוקר הוזמנו כל ראשי המכלולים על מנת לתרגל ניהול אירוע, באמצעות מערכת שוע"ל (שירות ובקרה של העורף הלאומי), המדמה מטח מסיבי של ירי טילים על העיר. אשדוד בידיים בטוחות

פורסם בתאריך: 30.12.19 14:53

     

אשדוד, כיאה ל'עיר חכמה', מקדמת שימוש בטכנולוגיות ואמצעים דיגיטליים על מנת לשפר את הרמה ואת איכות השירות לתושב. כעת, גם מטה החירום משתלב בתכנית ה'עיר חכמה' ונערך לשימוש בטכנולוגיית ניהול אשר תאפשר טיפול טוב יותר באירועי חירום. מערכת שוע"ל שפותחה עבור גורמי הביטחון ברשויות, מאפשרת למטה החירום של הרשות המקומית לטפל באירוע מתוך מרכז ההפעלה, תוך שהיא מנצלת באופן מיטבי את כל המידע הזורם אליה על מנת לבנות תמונת מצב מדויקת וקביעת דרכי הטיפול באירוע. באמצעות המערכת ניתן לחלק את המשימות בין המכלולים באופן אפקטיבי, לקבל משוב מן השטח, לתעד את מכלול המשימות ולהפיק לקחים במידת הצורך. באמצעות המערכת ניתן לקיים דיאלוג שוטף בין כל נושאי התפקידים, בזמן אמת ובאופן רצוף.

ראשי המכלול שהוזמנו לסדנת עבודה, תרגלו תרחיש ביטחוני לפיו ישראל נמצאת תחת ירי טילים מסיבי מצפון ומדרום, פגיעה באזורי מגורים והסבת נזקים ופגיעה בחוסן האישי ובמורל הלאומי. המשימה המורכבת מחייבת טיפול רב מערכתי הן מבחינת המענה הפיזי לנזקים ברכוש ופגיעה בנפש והן מבחינת הפעולות שנועדו לשמור על החוסן האישי, ולהבטיח שהציבור יודע את חלקו בהתמודדות ומסייע לעצמו ולמערכת לנהל חיים גם בחירום.

באגף הביטחון אומרים שהם מתרגלים מידי פעם את המערכת העירונית ומשמרים את המיומנות בקרב כל נושאי התפקידים בחירום, אך זו גם הזדמנות נהדרת להעביר לציבור מסרים חשובים של נטילת אחריות, הכרה מיטבית של כללי ההתנהגות בחירום והמוכנות ליטול חלק במאמץ המשותף לשמור על המורל בעת משבר. אנשי אגף הביטחון האחראים על ארגון התרגיל גבי עייש וסמי אביר אומרים כי: "לידע המוקדם יש חשיבות רבה לשימור החוסן וככל שהתושב ידע מה לעשות בחירום, כיצד להיערך ומה לעשות כדי להתגונן נכון בזמן אמת, לברר שכל בני הבית יודעים ומבינים את המשמעויות להתנהגות נכונה בעת הישמע אזעקה וכיו"ב, אזי יהיה לו קל יותר להתמודד בחירום" ומאמינים שלאור הניסיון שתושבי העיר צברו במערכות האחרונות, הם יידעו כיצד לפעול גם בפעמים הבאות.

תרגול תרחיב בטחוני צילום: עיריית אשדוד

 

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר