צוות מתחנת הכיבוי וההצלה באשדוד פועל לחילוץ הפועל הלכוד בפיר המעלית שקרסה. צילום: תיעוד מבצעי כבאות והצלה

קריסת המעלית ומות הפועל: מדוע עורך דינו של מנהל העבודה טען שהוא רק "קוף"?

המשטרה עצרה שלושה בעלי תפקידים בפרויקט תמ”א ברחוב האשכול שבו נהרג ביום שלישי מוחמד אל נג’אר, בן 39. מהדיון בבית המשפט עולה שכנראה לא היה במקום מנהל עבודה ומפקח בטיחות בזמן התאונה. נציג המשטרה: "הכישלון יתום". בהמשך הוחלט לשחררם - אם כן מי יתן את הדין?

פורסם בתאריך: 27.12.19 11:33

עדכון אחרון: 27.12.19 11:34

     

ביום שלישי סמוך ל-8 וחצי בבוקר קרסה מעלית ארעית באתר בנייה של פרויקט תמ”א 38 ברחוב האשכול שברובע א’ באשדוד. עובד ששהה בפיר המעלית, מוחמד אל נג’אר בן 39, תושב הרשות הפלסטינית, נמחץ תחת המשקולת. מותו נקבע בשטח. הוא ההרוג ה-87 בתאונות עבודה וה-45 בענף הבניין מתחילת השנה.

במסגרת חקירת האירוע בשיתוף עם חוקר משרד העבודה נעצרו שלושה בעלי תפקידים באתר תושבי אשדוד המוגדרים מנהלי עבודה ומפקח, וניתן צו של משרד העבודה להפסקת העבודה באתר.

לפי גורם המקורב לנושא במקום הוחל בפירוק המעלית ששימשה לצורכי העבודות, אולם הדברים לא בוצעו בידי גורם מתאים. המערכת התמוטטה לפתע ופגעה באל נג’אר.

ההרוג בתאונת העבודה: מוחמד אל נג'אר. צילום מהדף של רמאללה ניוז

ביום רביעי הוארך מעצרם עד למחרת של השלושה שנחקרו, לפי המשטרה, בחשד לגרימת מוות ברשלנות והמתה בקלות דעת. הדיון בעניינם נערך בבית משפט השלום באשקלון: חיים עטיה, סימון מלכה ורמי עוליאל.

ממהלך הדיון לא ברור בדיוק מה היה תפקידו של כל אחד מהם בפרויקט. כך למשל לגבי מלכה. נציג המשטרה אמר שלא ברור עדיין אם היה מנהל עבודה או אחראי על הבטיחות. לפי השילוט באתר, מלכה הוא מנהל העבודה, ועטיה עוזר בטיחות.

הגדיל לעשות עורך דינו של מלכה שאמר בבית המשפט שהלקוח שלו היה למעשה “קוף” כלשונו: “הוא לא היה בשטח בזמן האירוע, והמשטרה התקשרה אליו וביקשה ממנו להגיע או מישהו מהאתר ביקש ממנו להגיע… לעובדה זו יש משנה תוקף בעניין החקירה של היותו ‘קוף’, לקרוא לאתר לאחר האירוע כשהמשטרה הייתה במקום זה חלק מתפקידו כקוף”.


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"




בעניין עוליאל אמר נציג המשטרה עו”ד ערן צמיר, מה שמיוחס לו זה שהוא “מי שנתן את ההנחיות הלכה למעשה איך לפרק את המעלית שהיא בסופו של דבר גרמה למותו של המנוח… החלו בפירוק יום קודם, ואחד העובדים כנראה לא הגיע למחרת”.

בתגובה לאמירה של אחד מעורכי הדין, שלפיה הלקוח שלו פוטר יום קודם האסון מהעבודה, אמר נציג המשטרה דבר מאלף: “חלק מהטרגדיה שאף אחד לא היה במקום הזה”, והוסיף בהמשך: “אומר בזהירות מהחומר שמצוי היום, בסופו של דבר הכישלון הוא יתום”.

 

בא כוחו של עטיה ביקש שלא להגיב. עו”ד עדי כרמלי, שמייצג את מלכה, מסר בתגובה: “מרשי מכחיש את המיוחס לו מכול וכול. מרשי שיתף פעולה בחקירתו, ואנו סבורים כי חקירת המשטרה תוביל לתוצאה המתבקשת, והיא שחרף התוצאה הטראגית לא דבק רבב במעשיו”.

עו”ד מיכאל בוסקילה שמייצג את עוליאל: “לתדהמתי, המשטרה לא יודעת לכוון את החקירה למקומות הנכונים. חקרו אדם שלא קשור כלל וכלל לבטיחות ואין לו שום אחריות מבחינה חוקית לנעשה, עצרו אותו ללא סיבה כלשהי. הלקוח שלי הוא איש הקשר בין הדיירים הקיימים לבין היזם, ואין לו קשר לעבודות. בית המשפט רמז בהחלטתו שהוא שותף לביקורת והאריך את המעצר אך ביום אחד על מנת לסיים את החקירה”.

הפרויקט שייך לחברת נועה בניה והשקעות בע”מ. משם נמסר לנו: “חברת נועה היא חברת השקעות ולא חברת בנייה. ביצוע הפרויקט נמסר לחברת דני שלי מהנדסים ולה הרישיונות והידע המתאימים, היא זו שמבצעת את הפרויקט בפועל”. משם לא הצלחנו לקבל תגובה.

עדכון: מלכה שוחרר והמשטרה ביקשה להאריך את מעצרם של עטיה ועליאל פעם נוספת ביום חמישי אך בית המשפט החליט לשחררם והמשטרה ביקשה לערער על כך. 

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר