פסטיבל עמים וטעמים: יחיאל לסרי ושמעון כצנלסון שותים בירה. צילום מייק אדרי ולירון מולדובן

או סקנדל או פסטיבל: אילו אירועים יבוטלו בעקבות הקיצוצים?

הקיצוצים הצפויים בשנת 2020 בתקציבי התרבות, האמנות והתיירות באשדוד עלולים להביא לביטולם של פסטיבלים ששמו את העיר על המפה. יש מי שטוען שלא כל השיקולים ענייניים

פורסם בתאריך: 19.12.19 16:05

     

עיריית אשדוד כמרקחה מאז הפרסום בראשון באתר “כאן דרום אשדוד” לפני שבועיים על הקיצוצים המאסיביים בתקציב 2020.

בישיבת המועצה הקרובה תובא הצעת התקציב לאישור, והדריכות גדולה. עדיין לא לגמרי ברור איך היא תיראה לאחר הקיצוצים.

ראש העירייה ד”ר יחיאל לסרי אמר בשבוע שעבר ל”כאן דרום” שאין קיצוצים: “לא יהיה שום קיצוץ בתקציב 2020. נהפוך הוא! והתקציב יצמח בכ—100 מיליון שקלים. חוץ מעוד למעלה מ-250 מיליון שקלים בתקציב הפיתוח. ניהול חכם ובחינה מחדש של סדרי עדיפויות, זה בוודאי לא קיצוץ. לא בחינוך ולא בשום תחום”.

אולם ראשי המנהלים והאגפים וכן אלה שעומדים בראש החברות העירוניות התבקשו לחתוך בהוצאות בצורה דרסטית, מי יותר ומי פחות.

בעירייה אמרו שלא ייגעו בחינוך וברווחה ככל שניתן. בכל מה שקשור לאירועי תרבות ולפסטיבלים בהחלט יש צמצומים חריפים שעשויים להוביל גם לביטול של כמה מהם. גורמים שעמם שוחחנו מדברים על קיצוץ חד של 50% ויותר בתקציב של חלק מהאירועים.

 

לפני כשנה וחצי מצאנו ב”כאן דרום” שהעלות השנתית של הפסטיבלים באשדוד, יותר מ-20 במספר, מגיעה לכ-27 מיליון שקלים.

האחריות על הפסטיבלים מתחלקת בין הרבה גופים ואישים ברשות המקומית: אגף האירועים, שמשתייך לעירייה אבל פועל בזיקה לחברה העירונית לתרבות, תאגיד המשכן לאמנויות הבמה, תיירות אשדוד, תחום אמנות בחברה העירוני ומחלקות שונות בעירייה.

אחד מהפסטיבלים שנמצאים על הכוונת הוא פסטיבל “עמים וטעמים” שמפעילה החברה העירונית לתיירות בתקציב שיחסית איננו גבוה: 650 אלף שקל, שכולל בתוכו גם את אירועי “שבוע המרק”.

תהלוכת מתופפים בחג המוזיקה. צילום גל זהבי

פסטיבל “עמים וטעמים” התקיים כבר שלוש פעמים ברציפות בעיר ונחל הצלחה כבירה. הוא משך עשרות אלפי מבקרים, כאשר המסעדות שהשתתפו מכרו מנות ב-10 שקלים. מדובר במסעדות מקומיות, והאירוע חשף אותן וגם את העיר עצמה לקהל הרחב, לא רק באשדוד, אלא גם בארץ בכלל.

גם אירועים שמופעלים באמצעות החברה העירונית לתרבות הפנאי עלולים לרדת לטמיון בחלקם לנוכח הקיטון בהוצאות. בין השאר עלולים להתבטל אירועים כמו “חג המוזיקה” ואחרים, שמתרכזים בכישרונות מקומיים. הפסטיבלים שמקומם מובטח הם אלה שזוכים לתמיכות כספיות חיצוניות וכאלה שהנהגת העיר לא תהיה מוכנה לוותר עליהם בשום אופן.

גורם המקורב לנושא הלין על כך שאמנם גם פסטיבלים אחרים ייאלצו לספוג קיצוץ, אבל נראה שיש מי שנפגע ויש שנפגעים יותר בהתאם לקרבה למי שצריך.

בעיריית אשדוד טוענים שהמצב החדש נובע מ”הקפאת פעילויות ותקציבי ממשלה”, אך נשאלת השאלה אם זה הסיפור כולו. לדברי יו”ר האופוזיציה ד”ר אלי לחמני העירייה שרויה בגירעון מתמשך.

מעיריית אשדוד נמסר בתגובה: “כידוע לכול, בעשור האחרון תחום האירועים צמח מאוד בכל ענפי התרבות והאמנות, וכמו כל נושא, גם הוא זוכה להערכה וחשיבה מחודשת בתקציב 2020. השיקולים הם ענייניים ונוגעים לפרמטרים שונים, כמו עלות מול תועלת במונחים אמנותיים, שיעור חשיפה, תקציב ומיתוג העיר. לעת הזו עדיין לא התקבלה החלטה סופית לגבי התקציב, כולל בעניין פסטיבל עמים וטעמים”.

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר