שוטרים ורוכבת ליד הספרייה העירונית ברובע ב’. צילום דוברות המשטרה

אופניים וקורקינטים חשמליים: משטרת אשדוד רשמה כ-400 דו"חות, רובם על אי חבישת קסדה

ריבוי תאונות הדרכים שבהן מעורבים רוכבי אופניים וקורקינטים חשמליים, בעיקר בני נוער, מעמיד את הרשויות בפני אתגר מורכב. במשטרת אשדוד חילקו בשבועות האחרונים כ-400 דו”חות לרוכבים, במיוחד על אי חבישת קסדה

פורסם בתאריך: 19.12.19 16:44

     

במשטרת אשדוד הגבירו בשבועות האחרונים את האכיפה בכל הנוגע לרכיבה על אופניים וקורקינטים חשמליים בדגש על רוכבים צעירים.

השימוש בכלים הללו מותר מגיל 16 ומותנה בהוצאת רישיון. רבים מהרוכבים הם צעירים יותר, אך לאחר השינוי בתקנות בקיץ האחרון ירדה כמות הרוכבים בגילי העשרה הצעירים.

הקנס על היעדר רישיון: 1,000 שקל ועל אי חבישת קסדה: 250 שקל. במשטרה אומרים שהם מתמקדים בצמצום הפגיעות, ולכן מאמץ רב מוקדש לאכיפה במה שקשור לקסדות ולהסברה במוסדות החינוך.

במהלך השנה החולפת היו באשדוד יותר מ—70 תאונות שבהן היו מעורבים רוכבי אופניים או קורקינטים חשמליים, מהן ארבע קשות ואחת קטלנית — זו שבה נהרג הנער ניסים יונתנוב בן 15 בערב שבת 25 באוקטובר. הוא חצה את הכביש בצומת הרחובות ויצמן ומורדי הגטאות. מכונית חולפת פגעה בו. הוא נפצע אנושות, ומותו נקבע כעבור זמן קצר בבית החולים.

“בחודשיים האחרונים הגברנו את האכיפה ורשמנו מעל 400 דו”חות, בעיקר על אי חבישת קסדות”, אומר רפ”ק שמואל נומה, ראש משרד תנועה במשטרת אשדוד. “פקחי עיריית אשדוד רשמו כ—1,000 דו”חות, חלקם דו”חות אזהרה. לפקחי הרשות יש סמכות למשל להחרים סוללות, מה שלנו אין”, הוא מוסיף.

נומה מעריך ש”יש יותר מעורבות של רוכבי אופניים חשמליים וקורקינטים חשמליים בתאונות באשדוד, רבות מהן עצמיות, ויש גם החמרה בפציעות, הן יותר ויותר קשות. עם הקורקינטים זה אולי עוד יותר בולט אפילו, כי הרוכב חשוף יותר ופגיע יותר מאשר רוכב האופניים”.

יש עדיין תלמידים רבים כנראה גם בחטיבות הביניים שמגיעים לבתי הספר באופניים החשמליים.

“נכון, ולמנהלים אני אומר: אסור להתעלם ולעבור בשתיקה. נקבע שמותר לרכוב מגיל 16 ומעלה ואסור לעבור על החוק”.

בעיה כאובה נוספת בכבישי אשדוד בכלל שמציין נומה היא אי ציות לרמזורים ותמרורים: “זו תופעה בולטת מאוד באשדוד, הרבה נהגים מנסים ‘לגנוב’ את הרמזור ולא מצייתים לתמרורים, ואנחנו רואים הרבה תאונות שנגרמות בשל כך”.


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"




גם בעירייה מנסים להתמודד עם סוגיית הדו-גלגליים החשמליים. “עיריית אשדוד נוקטת במדיניות הכלה והסברה לקטינים בנושא רכיבה על אופניים חשמליים וגילגנוע, קורקינט ממונע”, נמסר השבוע.

“נער שנתפס בעבירה”, מוסיפים בעירייה, “מקבל אזהרה והסברה בתקווה שלא יחזור על הטעות מסכנת החיים. במידה ונתפס בשנית, יקבל דו”ח. באשר לבגירים, עבירה על אחד מכללי הבטיחות תגרור קנס מיידי. גורם אכיפה נוסף הוא השיטור, גם העירוני וגם משרד התנועה אשדוד אוכפים עברייני תנועה באופנים וקורקינטים חשמליים. המטרה היא הצלת חייהם של הרוכבים”.

ניסים יונתנוב בתמונה האחרונה שהעלה לרשת שעות ספורות לפני האסון. התמונה באדיבות המשפחה

בעירייה ציינו כמה כללים להתנהגות בטוחה ברכיבה: מהירות נסיעה מקסימלית המותרת בחוק היא 25 קמ”ש, יש לרכוב בשבילים המיועדים לרכיבה על אופניים. מומלץ לא לאפשר רכיבה בדרכים ובכבישים שיש בהם תנועת כלי רכב רבה. היסח דעת — ודאו שאתם רוכבים כשאתם מרוכזים ברכיבה, קשובים לכל מה שקורה בכביש, ואינכם משתמשים בשום אמצעי שיסיח את דעתכם (כמו טלפון ואוזניות), התקנות קובעות כי ניתן יהיה לרכוב על קורקינט חשמלי רק מגיל 16, למי שעבר מבחן תיאוריה או בחינה ייעודית לרכיבה וקיבל אישור הכשרה לרכיבה, חובה לחבוש קסדה עם מחזיר אור בכל גיל ובכל דרך, אין להרכיב אדם נוסף על כלי חשמלי, אין לרכוב על מעבר חציה (אלא אם כן יש תמרור המאפשר זאת). נראות – רכיבה על קורקינט חשמלי בשעות הלילה מסוכנת כפליים. יש להשתמש בתאורה, במחזירי אור ובביגוד בהיר/ זוהר. יש להכיר את הסביבה התעבורתית, התמרורים וסימני הדרך.

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר