מגבת ספוגת דם שנמצאה בזירת השוד אוגוסט 2009. צילום דוברות המשטרה

הרשעה מאוחרת בזכות DNA

ב-2009 נשדד באכזריות א’, קשיש בן 92 מאשדוד. הוא נפצע ויותר מ-100 אלף שקל, שלו ושל רעייתו, נגנבו. רק בשנה שעברה נעצר חשוד במעשה, הועמד לדין ולפני כמה ימים גם הורשע

פורסם בתאריך: 12.12.19 11:16

     

איגור קוגן, בן 54 מאשדוד, הורשע לפני ימים אחדים בשוד של קשיש בן 92 שאירע בשנת 2009. הוא הכחיש כל העת וטען לחפותו. למעשה הראיה היחידה במשפט הייתה התאמה בין הדם שנמצא בזירת הפשע לדם שלו.

ב-2 באוגוסט 2009 נשדד א’ בעת ששהה ביחידת הדיור שבה התגורר עם רעייתו ברחוב יותם המלך בעיר. זה קרה קרוב לאחת בצהריים. הקורבן היה לבדו בדירה באותו זמן. אדם אחד או שניים נכנסו פנימה, תקפו את הקשיש, לקחו את הכסף שהיה במקום, יותר מ-100 אלף שקל שהוחבאו מתחת למזרן ובאחת המגירות ואת המסמכים שלו וברחו כשהם משאירים את האיש חבול ושותת דם. א’ הובהל לקבלת טיפול בבית החולים ברזילי.

מאז א’ כבר הלך לעולמו ולא זכה לראות את מי שפגע בו וגזל ממנו ומרעייתו את חסכונותיהם. מאמצי החוקרים לא הניבו קצה חוט שהוביל לידי פיענוח התקיפה הקשה.

התפנית בעלילה חלה שנים רבות לאחר השוד. בזירה נמצאו כתמי דם על מגירה ועל מגבת, והחוקרים העבירו אותה למעבדה כדי שתופק מהן דגימת דנ”א.

 

בחודש אוגוסט 2017 נחקר במשטרת אשדוד איגור קוגן בעקבות חשד למעורבותו באירוע של אלימות ונלקחה ממנו דגימת דנ”א כמקובל.

בתחילת 2018 נמצאה התאמה בינה לבין הדם שנמצא בזירת השוד ב-2009 והוא נעצר.

גם לאחר שהוגש נגדו כתב אישום ובמהלך משפטו הוא הכחיש ועמד על כך שאינו קשור לשוד, שהוא לא הכיר את הקורבן ושאף היה בעבודה באותו זמן שהתקיפה בוצעה.

אולם השופט דניאל בן טולילה קבע, “די בהימצאות דנ”א של הנאשם בדירה, ללא הסבר מניח את הדעת מצדו של הנאשם, על מנת לקשור אותו לביצוע השוד”, והרשיע אותו בשוד בנסיבות מחמירות ותקיפת זקן .התיק נוהל על ידי עו”ד רחל אלמקייס מפרקליטות מחוז דרום-פלילי. בחודש ינואר יחל שלב הטיעונים לעונש במשפט.

עו”ד שרון דניאלי, שמייצג את קוגן מטעם הסנגוריה הציבורית: “איגור הכחיש לכל אורך הדרך את האישומים נגדו וממשיך לטעון לחפותו. אנו נלמד את הכרעת הדין ונשקול את המשך צעדינו”.

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר