מרכז העיר אשדוד ממבט על (באמצע פארק הסיטי). צילום: אורי קריספין

ובר: נערכים לקצץ עד 15% מתקציב העירייה; לסרי: לא יהיה קיצוץ

המנהלים בעיריית אשדוד התבקשו לחתוך בהוצאות. בעירייה מדברים על צמצום חריף של כ-140 מיליון שקל בתקציב 2020 ו”התייעלות”, אולם ד”ר לסרי מתעקש: “לא יהיה שום קיצוץ”

פורסם בתאריך: 12.12.19 10:53

     

בחודש ינואר תתבקש מועצת העיר אשדוד לאשר את התקציב הרגיל של עיריית אשדוד לשנת 2020 ואת תקציב הפיתוח שלה.
בשבוע החולף יש דריכות רבה במינהלות, באגפים ובמחלקות העירייה לנוכח דרישה להדק את החגורה ולצמצמם משמעותית בהוצאות.

לדברי יו”ר ועדת הכספים אפרים ובר, “נראה שלא יהיה מנוס מקיצוץ של בין 10 ל-15% בתקציב. כל מינהל יחליט איפה הוא מוריד”.

מימין לשמאל: יחיאל ויינגרטן הסגן המיועד, לסרי, כנפו ואפרים ובר

מימין לשמאל: וינגרטן, לסרי – ראש העירייה והממונה על הכספים, כנפו ואפרים ובר – יו"ר ועדת הכספים

מה הסיבה?

“הכול ביחד. קח למשל את פארק אשדוד-ים, רק לתחזק אותו עולה 10 מיליון שקל בשנה. היו שנים שבעירייה היו מאוד לארג’ים, עכשיו צריך לחסוך. אפשר לדוגמה באירועים לקחת יותר אמנים מקומיים שעולים פחות כסף, ויש עוד דרכים. כרגע לא מדובר על כוונה לפטר עובדים, אבל כן להדק את החגורה”.

לשם השוואה, תקציב עיריית אשדוד לשנה הנוכחית, 2019, עומד על כשלושה מיליארד שקלים, מהם תקציב רגיל של 1.826 מיליארד שקל ותקציב פיתוח בגובה 1.135 מיליארד שקל.


חבר האופוזיציה בעירייה ד”ר אלי לחמני לא משתכנע: “יש שמועות שהגזברות הורתה למחלקות לקזז הוצאות עקב גירעונות העירייה.

ד"ר אלי לחמני. צילום אורי קריספין

מזכיר כי מספר שנים אני אומר שהמצב הכספי של העירייה לא טוב. יש גירעונות של למעלה מ-100 מיליון כל שנה שמכוסים בהלוואות שהעירייה נטלה. הגירעון גדול ומדאיג, כי בניתוח הנתונים של הוצאות העירייה הגמישות נמוכה. עלויות השכר האמיתיות בהכללת שכר של עובדים באמצעות החברות העירוניות גבוה, מאוד וכל עוד לא יצמצמו בהוצאות כוח אדם וישחררו תקציבים לפעולות, המצב הכלכלי של העירייה יחמיר. כבר בתקציב 2018 ראינו שהעירייה לא עמדה ביעדי תקציב פעולות חינוך, רווחה ותחזוקה ואף צמצמה משמעותית הוצאות פיתוח פעולות שתפגענה קשות בתשתיות העתידיות של העיר. משחקים פיננסיים יכולים להסתיר תמונת מצב בפרק זמן מסוים, אבל באיזושהי נקודה זה מתפוצץ”.

מעיריית אשדוד נמסר בתגובה: “בחלוף עשור של עשייה אינטנסיבית לטובת תושבי העיר בכל תחומי החיים והכפלת התקציב העירוני נעשה השנה מהלך עומק של שינוי סדרי עדיפויות תוך שימוש בכלי ניתוח תקציב ובחינת עלות אל מול תועלת של כל סעיף מסעיפי העירייה.

"הקפאת פעילויות ותקציבי ממשלה בשנה האחרונה ואל תוך שנת 2020 מחייבת את העירייה לגייס את הכוחות המקצועיים ולמצות עד תום כל מהלך אפשרי על מנת להמשיך ולתת את מערך השירותים האיכותי לתושבי העיר.

"הניהול החכם והחוסן הכלכלי שנשמר בקפידה אפשר לנו לתת מימון ביניים למהלכים משמעותיים כבית ספר של הקיץ, בהקדמת מימון לבינוי מוסדות חינוך, קייטנת חנוכה ועוד. שינוי סדרי העדיפויות מאפשר לנו להסיט את מרכז הכובד התקציבי למימון הפעילויות הנרחבות במסגרת שנת הנוער, אל השכונות הוותיקות וחיזוק החוסן החברתי העירוני”.

ד״ר יחיאל לסרי בטקס הנחת אבן פינה לאגם במרינה אשדוד. צילום: פבל

ד״ר יחיאל לסרי בטקס הנחת אבן פינה לאגם במרינה אשדוד. צילום: פבל

ד”ר לסרי: “הצמיחה חסרת התקדים בעשור האחרון היא המאפשרת לנו כיום להתמקד בדורות הבאים ולהשקיע בקהילה ובנוער. ניהול תקציב חכם ומדויק יסייעו לנו לצלוח את תקופת המעבר עד לכינון הממשלה. עיריית אשדוד היא עירייה איתנה, וזה ראוי להערכה נוכח המצב הכלכלי בקרב רשויות מקומיות אחרות בזכות ניהול מקצועי והיצמדות לתכנית עבודה מהודקת ומוכוונת לצורכי התושבים”.

ד”ר לסרי, מדברים על קיצוץ. השירות לתושב ייפגע?

“טעות יסודית וקשה בידך. לא יהיה שום קיצוץ בתקציב 2020. נהפוך הוא! והתקציב יצמח בכ—100 מיליון שקלים. חוץ מעוד למעלה מ-250 מיליון שקלים בתקציב הפיתוח. ניהול חכם ובחינה מחדש של סדרי עדיפויות, זה בוודאי לא קיצוץ. לא בחינוך ולא בשום תחום”.

  • רוצים לדעת ראשונים? הורידו את אפליקציית "כאן דרום אשדוד":

להורדת האפליקצייה של "כאן דרום אשדוד" באנדרואיד

להורדת האפליקצייה של "כאן דרום אשדוד" באייפון

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר