סגן טל אילוז. צילום: דובר צה"ל

"ילד הים" הגשים חלום וסיים קורס חובלים

רגע לפני שהוא מקבל את סיכת החובלים הנכספת ומקבל פיקוד על ספינת טילים משלו, סגן טל אילוז האשדודי נזכר מתי החליט שזה מה שהוא רוצה לעשות ומדבר על אהבתו לים

פורסם בתאריך: 7.9.17 09:02

     

ביום רביעי בשבוע הבא יסתיים קורס החובלים היוקרתי – הקורס השני באורכו בצה”ל. המסלול, המכשיר את קציני הים של העתיד, נמשך יותר משנתיים וכולל סדרת אימונים ארוכה ולימודים רבים כדי להבטיח את מקצועיות החובלים. על גב קצינים אלו מוטלות המשימות להגן על הגבול הימי של ישראל, לבצע פעולות אסטרטגיות מיוחדות ולשמור על משאבי הטבע בים.

בין העומדים על רחבת המסדרים יימצא גם סגן טל אילוז. החובל החדש בן ה-20 מתגורר באשדוד וסיים את הקורס במגמת שייט נשק בספינת הטילים אח”י תרשיש.

איך התחושה לאחר סיום הקורס הארוך והמאתגר? אתה מרגיש שהגשמת חלום?

אילוז: “תחושה מאוד מספקת. זהו יעד שהצבתי לעצמי אי שם בכיתה י’, זה משהו שמתקרב מיום ליום, ואני רואה שזה באמת קורה. ההתרגשות גדולה. תחושה של סיפוק וכיף גדול, כל המחזור שלנו בהכנות לטקס, וזו אווירה מעולה”.

איך ילד בכיתה י’ יודע שהוא רוצה להיות קצין בחיל הים?

“מגיל מאוד צעיר ידעתי. אנחנו משפחה של ים, מאוד אוהבים ומאוד מחוברים אליו. הבית שלנו מלא מוטיבים של ים, ואפילו יש לנו סירה קטנה שאיתה אנחנו אוהבים להפליג. אני זוכר כבר מגיל שש את החוויה של ההפלגה בחופי אשדוד, להרגיש את הים. שיחות עם אבא שלי, שגם הוא מאוד מחובר לים, גרמו לי לחשוב בכיוון. הבנתי שהים מאוד מעניין ומרתק אותי, וככה, כבר בתיכון החלטתי שאני רוצה ללמוד בבית ספר ימי”.

איך החוויה ללמוד בבית הספר לקציני ים באשדוד?

“זו תחושה מדהימה ומרגשת בעיקר ללמוד לצד לימודי המתמטיקה וההיסטוריה מקצועות כמו מדעי הים וניווט חופי, שני המקצועות שבחרתי להרחיב, וככה לומדים להכיר את הים לעומק. זה מדהים. החלטתי בכיתה ט’ בשיחות עם ההורים לעשות שירות ארוך בים, ובכיתה י’ עם ההגעה לבית הספר בניתי לעצמי את המטרה, הכתובת זה קורס חובלים”.

אבל למרות כל הרצון, לא הצלחת להתקבל ולעבור את הגיבוש הראשון. איך התגברת על זה והצלחת לבוא עם כוחות מחודשים לעוד גיבוש?

“מאוד חשוב לי להעביר את המסר, אני מאוד רציתי להגיע לחובלים. בקיץ שבין כיתה י”א לי”ב הגעתי לגדנ”ע של חובלים, באתי לגיבוש הראשון שכולי מתרגש, עשיתי אותו ולא עברתי. התבאסתי מאוד. זה היה מאוד לא פשוט לקבל סטירה. אבל אז חשבתי עם עצמי שאני רוצה לנסות שוב, כי הבנתי שיש לא מעט חבר’ה שעברו בגיבוש שני ושלישי, ואני? כל כך רציתי את זה. אז הלכתי ליום סיירות, ושם ביקשתי להגיע לחובלים, עברתי את המיון והגעתי לגיבוש מאוד רגוע, מאוד אני, כשאני יודע מה אני רוצה ומה אני יכול להראות, ועברתי את הגיבוש השני. וזה היה אושר, ואז יכולתי להגיד סוף סוף: ‘הנה, אני חלק מהקורס’, התגשמות של חלום”.

"זה היה מאוד לא פשוט לקבל סטירה", סגן טל אילוז. צילום: דובר צה"ל

טל, הבכור למשפחת אילוז, בנם של אסנת ואריה (מ"רהיטי מוביליה") התחנך ולמד באשדוד, תחילה בבית הספר היסודי צפרירים, לאחר מכן בתיכון מקיף ו’, ששם לומדת בימים אלו אחותו הקטנה, ולאחר מכן בכיתה י’ הצטרף לבית הספר לקציני ים בעיר. במארס 2015 התגייס לצה”ל לשירות ארוך – קורס חובלים שאורך כשנתיים וארבעה חודשים והתחייבות לשירות בקבע לחמש שנים.

אילוז: “לכל מי שרוצה לעשות שירות משמעותי, שירות שהוא יותר ארוך, שירות שבאמת גורם לך להתפתח בכל תחום, צריך להגיע מראש עם הבנה שאתה הולך לעשות משהו יותר ארוך מהרגיל. לאורך כל הקורס מכוונים אותנו להיות הכי טובים בכל דבר שאנחנו עושים, בים ובחוף, ואתה לומד על עצמך המון. בנוסף, יש חלק אקדמי. אחרי שנה מתחילת הקורס אנחנו עושים תואר ראשון במדעי המדינה באוניברסיטת חיפה, תקופה מאוד מרוכזת של תשעה חודשים משמונה בבוקר עד שמונה בערב כל יום”.

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר