ארכיון: גוררת בנמל אשדוד צילום: פבל טולצ'ינסקי
ארכיון: גוררת בנמל אשדוד צילום: פבל טולצ'ינסקי

עובדי הגוררות בנמל אשדוד: שעות ארוכות בלי מנוחה

גורמים בנמל אשדוד טוענים ששעות העבודה במדור גוררות ארוכות מדי ואינן כוללות מספיק שעות מנוחה. בנמל טוענים שהדבר מותר מכיוון שעובדים אלה מוחרגים מחוק שעות עבודה ומנוחה מתוקף היותם אנשי ים. אלא שבמשרד התחבורה מסרו ל"כאן דרום", שהם כפופים לחוק בדיוק כמו כל עובד אחר בנמל

פורסם בתאריך: 8.9.17 18:42

     

כמה שעות רצופות מותר לחובלי הספינות הגוררות בנמל ולאנשי הצוות שלהם לעבוד? תלוי את מי שואלים.

גורמים בנמל מעידים שהם עובדים שעות ארוכות מאוד, לעתים במשמרות רצופות, והעומס הוא כבד. כשניסינו לבדוק אם הדבר תקין, נתקלנו בסתירה.

בנמל מסרו לנו שעובדים אלה מוחרגים מחוק שעות עבודה ומנוחה. לפי סעיף 30 בחוק שעות עבודה ומנוחה, חוק זה אינו חל, בין השאר, על העסקתם של שוטרים, אנשי שב”ס, אנשי צוות אוויר וגם “יורדי ים ועובדי דיג”.

אך במשרד התחבורה מסרו ל”כאן דרום” שעובדי מחלקת ים והגוררות בנמל אינם נחשבים יורדי ים לפי חוק שעות עבודה ומנוחה. שם ציינו שעובדי הנמל כולם כפופים לחוק שעות עבודה ומנוחה, ואילו “יורדי ים ועובדי דיג אינם עובדי נמל,  ומכיוון שכך הנושא באחריותו המלאה של משרד העבודה, הרווחה והשירותים החברתיים”.

גם “אמנת מנילה” הבינלאומית מגבילה את שעות העבודה של אנשי ים; היא קובעת שבמהלך עבודה של 24 שעות לימאי יהיו עשר שעות מנוחה, שמהן לפחות שש ברצף.

אולם במשרד התחבורה ציינו בתגובה לפנייתנו: “אמנת מנילה מתייחסת להפלגות בינלאומיות ולא לספנות פנים-ארצית, שעליה חלים הדינים הקיימים בישראל. דיני שעות המנוחה לספנות הפנים-ארצית הישראלית מוכרים לכל המעסיקים, ובוודאי שלא ניתן על פיהם להגיע למצב המתואר מבלי שנעברה עבירה על הדין הישראלי המדובר. הנושא באחריותו המלאה של משרד העבודה, הרווחה והשירותים החברתיים”.

יושב ראש ועד קציני הגוררות בנמל אשדוד אפרים וינר אמר לנו בנושא זה: “אנחנו עובדים לפעמים 48 שעות רצופות, אבל מספקים את כל התנאים הנאותים כדי שנעשה את זה. יש לנו שעות מנוחה מספיקות. אנחנו מוחרגים מחוק שעות עבודה ומנוחה מתוקף היותנו יורדי ים. הכול לפי הסכמים שמקיימים אותם במשך עשרות שנים גם בנמל אשדוד וגם בנמל חיפה. העובדים לא נופלים מהרגליים ולא סובלים יותר מדי”.

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר