המתקן הנטוש לרגלי המגדלור שעל גבעת יונה באשדוד. צילום: פבל
המתקן הנטוש לרגלי המגדלור שעל גבעת יונה באשדוד. צילום: פבל

המתקן הצבאי בגבעת יונה נסגר מזמן – אבל המדינה המשיכה לשלם ארנונה במאות אלפים

משרד הביטחון המשיך לשלם לעיריית אשדוד ארנונה במאות אלפי שקלים על מתקן צבאי שנסגר עוד ב-2006. כעת בוחנים בעירייה את האפשרות להסב את האתר למוקד של תיירות ובילוי. חשיפת "כאן דרום"

פורסם בתאריך: 6.12.19 12:15

     

שנים רבות לאחר שנסגר, ננטש ונהרס – משרד הביטחון המשיך לשלם עבורו ארנונה לעיריית אשדוד במאות אלפי שקלים.

עד שנת 2006 שכן מחנה צבאי קטנטן בצמוד למגדלור שעל גבעת יונה באשדוד שהיה שלוחה של חיל הים. אז החליט הצבא שאין עוד צורך באיוש המתקן והוא נסגר.

מאז עמד המקום בשיממונו, עזוב ונטוש. לאורך השנים שרידי המבנים הלכו והתפוררו. הגדר והשער שהיו נעולים נפרצו והאתר הפך מטרד.

כיום בודקים בעיריית אשדוד אפשרות לבנות במקום אותו מתקן מועדון נוער וגם להשקיע בפיתוח התיירותי של הגבעה שנקראת על שם יונה הנביא ושנמצאו בה תגליות ארכיאולוגיות בחפירה בסיסית.

הדבר המפתיע הוא שמבדיקה שערכנו, עולה ששנים רבות לאחר שהמחנה נסגר ונעזב העירייה המשיך לעבור כסף, הרבה כסף, ממשרד הביטחון לקופת העירייה.

זה אינו המקרה הראשון של בסיסים צבאיים שנסגרים והמדינה ממשיכה לשלם עבורם ארנונה לרשות המקומית שבשטחה הם שוכנים. ובכל זאת, נשאלת השאלה האם לא מדובר בחלמאות.

גבעת יונה. צילום: פבל

מעיריית אשדוד נמסר בתגובה: "מדובר כידוע במתחם קטן שהיה בשימוש צבאי וכעת לא פעיל. על פי ספרי הארנונה, משרד הביטחון שילם ארנונה בהתאם להסכמים ובכפוף לכך שהאתר הוצהר כנכס ריק עד שנת 2009.

צו המסים מחייב בכל שנה את חידוש הבקשה לפטור בגין נכס ריק, וכיוון שמאז ועד 2016 לא חודשה הבקשה חייבה העירייה את מחזיקי הנכס כאילו היה פעיל. ב-2016 נחתם הסכם שומה חדש. החל משנת 2017 משרד הביטחון מזוכה בגין נכס שאינו ראוי לשימוש, בהתאם לסעיף 330 לפקודת העיריות. החברה העירונית לתיירות עומדת בקשר עם משרד הביטחון על מנת להחיל על השטח את תכנית הפיתוח של גבעת יונה – אתר תיירותי הנמצא בהליכי תכנון ופיתוח.

"עבור הנכס (מבנה+קרקע) שולם מאז 2006 סך של 438,286.87 שקל, וזוכה בגין נכס ריק/לא ראוי לשימוש בסך66,812.53 שקל".

מבנה במתקן הצבאי הנטוש. צילום: פבל

תגובת משרד הביטחון: "בשנת 2013 הגישה עיריית אשדוד תביעה ארנונה כנגד משרד הביטחון בטענה לחובות הכוללים גם את המתקן בגבעת יונה. בשנת 2017 נחתם הסכם פשרה בין הצדדים אשר במסגרתו סולקו כלל חובות הארנונה ובכלל זה, גם בגין מתקן זה. החל משנת 2017 ועד סוף 2019, אושר למשרד פטור בגין נכס ריק".

  • רוצים לדעת ראשונים? הורידו את אפליקציית "כאן דרום אשדוד":

להורדת האפליקצייה של "כאן דרום אשדוד" באנדרואיד

להורדת האפליקצייה של "כאן דרום אשדוד" באייפון

 

 

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר