לינה קרצמן ספירידונוב באדיבות מטה אשדוד תנצח

שיהיה פה סדר

עו”ד אופיר לסרי מבקש שהעירייה תדאג לניצולי שואה בדרכם האחרונה, ד”ר אוחיון מציעה להקצות מקומות חניה לנשים בהיריון, ולינה קרצמן רוצה להחזיר את אירועי שבתרבות

פורסם בתאריך: 5.12.19 18:25

     

הצעה לסדר יום מועצת עיריית אשדוד של חבר המועצה עו”ד אופיר לסרי עוסקת במתן כבוד אחרון וסיוע לניצולי שואה עריריים בדרכם האחרונה.

לדבריו, באשדוד מאות ניצולי שואה עריריים שחיים בגפם ללא בני משפחה שיוכלו לדאוג להעניק להם כבוד אחרון. לכולנו, אומר לסרי, מזדמן לא פעם לקרוא או לשמוע באמצעי התקשורת על קריאה ברשתות החברתיות להגיע ללוויות של ניצולי שואה עריריים מתוך חשש שלא יהיה מניין בלוויה, ולרוב נענים להן מאות.

על פי ההצעה, שיעדה הוא ביצוע מיידי, העירייה תדפיס מודעות אבל ותפיץ אותן ותסייע בסידורי הלוויה, הקבורה וימי השבעה. כמו כן, היא תפרסם באמצעות מחלקת יחסי הציבור מודעות אבל בשני עיתונים מקומיים עם סיפור רקע על הנפטר. במסע הלוויה של הנפטר תצעד נציגות בכירה מטעם מועצת העיר. שיבוץ נבחרי הציבור, לרבות ראש העיר וסגניו, יהיה לפי סדר רץ.

ואילו כדי לסייע לנשים מהחודש הרביעי להריונן ולהורים המטפלים בתינוקות עד גיל 18 חודשים העלתה השבוע ד”ר אפרת אוחיון נאור הצעה לסדר להקצות להם מקומות חניה “בסמוך ככל הניתן למקומות חניה המוקצים לנכים ובקרבה ככל הניתן לכניסות לאתרים, מוסדות, מבנים, בעלי אופי ציבורי, בדגש על מרפאות ומכוני רפואה, מוסדות אתרי תרבות או מוקדי צריכה משפחתיים וחניונים בעלי אופי ציבורי”. לדברי אוחיון נאור, הדרישה למקומות החניה המדוברים עלתה מהשטח. על פי הצעתה, לכל בית אב העונה על הקריטריונים, בין היתר היריון בכפוף לאישור רפואי, יונפק “תו נולד” לרכב אחד בלבד.

לינה קרצמן, חברת מועצת עיריית אשדוד, העלתה הצעה אחרת לסדר. היא מציעה לקיים בעיר שבתות תרבות — דבר שעשוי להתקבל בהתנגדות מצד הנציגים הדתיים והחרדים.

קרצמן מציינת ששבתות תרבות מתקיימות ביישובים רבים ברחבי הארץ ומגיעים אליהן אנשים רבים, מה שמעיד על צמא של הציבור לדיונים בעלי תכנים פוליטיים, חברתיים ותרבותיים. לדבריה, “אירועי שבתרבות מתקיימים במבני ציבור סגורים, וכך אין הדבר פוגע בשומרי שבת”.

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר