הדוכן של גלית במרכז המסחרי של רובע ו. באדיבות המשפחה

הכל בהתנדבות: כריך למי שצריך

משפחת דוד מאשדוד מכינה בכל יום שלישי עשרות כריכים ומחלקת לכל מי שרוצה - בחינם: "בהתחלה אנשים התביישו להגיע או לקחו רק כריך אחד, היום יש כאלה שמגיעים קבוע ולוקחים גם למחרת, זה מחמם את הלב"

פורסם בתאריך: 5.12.19 14:52

     

מיזם "כריך למי שצריך" הגיע גם לעיר אשדוד ושואף להתרחב אפילו לתוך בתי הספר.

מיזם "כריך למי שצריך" הוא דוגמה צנועה אך מרשימה לאופן בו מעשים של טוב לב מעניקים השראה לאחרים. תוך מספר חודשים המיזם שהחל בצפון הארץ הלך והתפשט לערים נוספות. הפורמט פשוט – שולחן, שניים שלושה כיסאות, סלסלת כריכים ושלט, שמזמין במספר שפות את העוברים ושווים לקחת כריך, ללא שאלות וללא עלות. באשדוד "כריך למי שצריך" פועל כבר כ-4 חודשים בזכות גלית דוד ובעלה אבישי, שמידי יום שלישי בשעה 17:00 מציבים את הדוכן שלהם ברחבה המרכזית ברבוע ו' שבעיר.

עבור גלית הכל התחיל כשראתה פוסט בפייסבוק על המיזם. היא התלהבה מהרעיון ופנתה לאיה קידר-סטרול, שחשבה על הרעיון לראשונה כשטיילה עם בנה ברחוב והם ראו אישה מחפשת מזון בפח הזבל. היא גם התרגשה והחלה להריץ את הרעיון באשדוד כמובן בזכות הרבה עזרה ממשפחתה: "אני חוזרת מהעבודה ב-16:30, אנחנו מעמיסים את הרכב והולכים לדוכן. בהתחלה אנשים התביישו להגיע או לקחו רק כריך אחד, היום יש כאלה שמגיעים קבוע ולוקחים גם למחרת, זה מחמם את הלב. אנחנו נותנים למי שמבקש באהבה רבה ולא נגיד לאף אדם לא לקחת".

מכינים סנדוויצ'ים בבית. באדיבות המשפחה

כמות הסנדוויצ'ים שמחלקת גלית רק הולכת וגדלה משבוע לשבוע, לפעם הבאה היא נערכת להכין 80 מנות כדי שהוא יהיה אף אדם שלא נשאר לו. כמו כן, בהמלצתה של שכנתה, חברת המועצה אפרת אוחיון פתחה גלית קבוצת וואטסאפ לעודד אנשים נוספים מהאזור לתרום גם, אם בלפתוח דוכנים משל עצמם או אפילו לתרום במוצרים או כריכים כדי לעזור לכמה שיותר אנשים רעבים שאין להם למי לפנות.

חברת המועצה אוחיון מוסיפה כי כעת יש רעיון להכניס את המיזם לתוך בתי הספר בעיר, האופן בו זה יבוצע עדין בבדיקה.

בכדי להצטרף לקבוצת הוואטסאפ של "כריך למי שצריך" באשדוד לחצו כאן

 

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר