אלון חסן. צילם: עופר וקנין

אלון חסן רוצה לכבוש את העובדים: הקים ארגון שמנסה להתחרות בהסתדרות

הארגון ששמו "חוסן לעובדים" מנסה למשוך אליו עובדים מהנמל וממקומות עבודה נוספים בנימוק שהארגונים הקיימים חלשים ומפגינים אוזלת יד. עדיין לא ברור האם וכיצד תשפיע ההרשעה של חסן השבוע, על פעילות הגוף החדש

פורסם בתאריך: 5.12.19 11:08

     

שמו של אלון חסן שוב עלה השבוע לכותרות בעקבות הרשעתו בבית המשפט העליון בעבירות מרמה והפרת אמונים בפרשת החשדות לשחיתות בנמל אשדוד.

אולם זה לא הכל. הרחק מאור הזרקורים מי שהיה יו"ר ועד העובדים הכל יכול כמעט בנמל, פתח באחרונה ארגון עובדים חדש בשם "חוסן לעובדים" שהוא עומד בראשו.

מדובר בארגון שנועד להתחרות בהסתדרות ובארגוני העובדים האחרים שלפי הנטען לא סיפקו את הסחורה.

כשחסן עמד בראש הוועד בנמל זה היה תחת המטריה של ההסתדרות הכללית. אבל כשהוא הסתבך והועמד לדין הרומן בין הצדדים נגמר כשחסן טען לחוסר גיבוי מצד ההסתדרות.

בהמשך הוא חצה את הקווים והצטרף להסתדרות הלאומית. לפני כשנה פנה לעובדים בנמל אשדוד והציע להם להצטרף כמוהו ללאומית. אלא שההסתדרות הכללית נותרה הארגון היציג של עובדי הנמל.

שוב ביחד: חסן, שושן ויו"ר ההסתדרות הלאומית יואב שמחי. צילום: חורחה נובומינסקי 

חסן, אבינועם שושן ויו"ר ההסתדרות הלאומית יואב שמחי. צילום: חורחה נובומינסקי

אבל גם זו כבר היסטוריה. כעת חסן ואנשיו משכנעים עובדים, בהם גם את עובדי נמל אשדוד, להצטרף ל"חוסן". עדיין לא ברור כיצד ואם תשפיע ההרשעה של חסן השבוע, שבמידה רבה טרפה את הקלפים, על התפתחות הארגון החדש. בשבוע הבא צפוי להתקיים בבית המשפט המחוזי דיון על הטיעונים לעונש.

חסן עדיין נחשב עובד נמל. מאז שהושעה בעקבות מעצרו והעמדתו לדין הוא מקבל משכורת חלקית מאוד. גם לאחר שזוכה במרץ 2018 לא הותר לו לשוב לעבודתו. אם לא יקרה משהו דרמטי הוא עשוי להיות מפוטר ולהידרש להשיב את הכספים שקיבל מאז.

 

באתר האינטרנט של הארגון מופיע דבר היו"ר אלון חסן: "ארגון 'חוסן לעובדים' הוקם על ידנו בשל החולשה ואוזלת היד שמאפיינת את ארגוני העובדים הקיימים כיום בישראל. לצערנו, ארגוני העובדים הקיימים מסורבלים, מפגינים עייפות ומוכיחים שוב ושוב עד כמה הם מנותקים מהעובדים. במקום להקדיש את כל מעייניהם ומשאביהם לשיפור זכויות העובדים, קידומם וחיזוק מעמדם, עוסקים בארגונים אלה בחלוקת ג'ובים למקורבים ומשתמשים בפלטפורמה של ארגון עובדים, כדי להריץ אותם לתפקידים פוליטיים.

"בעת שהייתי חבר בועד עובדי נמל אשדוד (1997-2002) ולאחר מכן כיו"ר עובדי הנמל (2002-2014)", מוסיף שם חסן, "נחשפתי והתוודעתי לחולשה הרבה של ארגוני העובדים הקיימים ולאינטרסים שלהם, שלא תמיד עולים בקנה אחד עם האינטרסים של העובדים. אני נאלץ לקבוע, חד משמעית, שארגוני העובדים הקיימים שכחו מזמן את המטרה שלשמה הם הוקמו".

יו"ר מרחב אשדוד בהסתדרות, חיים שייב, אתם חוששים?

"לא מכיר ולא שמעתי על זה. מה שאני כן יכול להגיד לך, זה שמתחילת השנה צירפנו במרחב עוד 4,825 חברים חדשים להסתדרות, זה מספר דימיוני. בקרוב נגיע ל-40 אלף, לעומת פחות מ-30 שהיו לנו לפני 3 שנים. זו צמיחה מטורפת. אנחנו גם עובדים במרץ על הסכם קיבוצי לעובדי בית החולים אסותא בעיר שייחתם החודש".

  • רוצים לדעת ראשונים? הורידו את אפליקציית "כאן דרום אשדוד":

להורדת האפליקצייה של "כאן דרום אשדוד" באנדרואיד

להורדת האפליקצייה של "כאן דרום אשדוד" באייפון

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר