מת מפצעיו בן ה-21 שנפגע מרסיסי רקטה באשדוד. פגיעה של טיל ליד בניין ברחוב יהודה מכבי ב אשדוד. צילום מוטי מילרוד
מה יקרה אם יהיה מבול של טילים? פגיעה של רקטה בחצר בניין בעיר. צילום: מוטי מילרוד

דו"ח מבקר העירייה: אשדוד איננה ערוכה למצב חירום

ממצאים חמורים בדו"ח השנתי של מבקר עיריית אשדוד משרטטים תמונה מדאיגה

פורסם בתאריך: 4.12.19 19:50

     

מחסני החירום של עיריית אשדוד והציוד המצוי בהם אינם תקינים ואינם מוכנים לאירוע רב נפגעים כמו מלחמה וירי רקטות וטילים בהיקף נרחב ורעידת אדמה חזקה. זאת, הן מבחינת הפגיעה באנשים והן מבחינת היקף הפגיעה במבנים.

כך עולה מדו"ח מבקר עיריית אשדוד שלמה בן עזרא לשנת 2018 שהונח השבוע על שולחן מועצת העיר. ביקורת זו נעשתה על פי דרישת מנכ"ל העירייה, אילן בן עדי.

המבקר, שלמה בן עזרא

המבקר, שלמה בן עזרא

בעת הביקורת שהתמקדה במצבם התחזוקתי של המחסנים ושל הציוד הנמצא בהם נמצא כי רק 4 מתוך 9 מחסני העירייה שבאזור התעשייה הקלה שימשו בפועל לאחסנת ציוד לשעת חירום בעוד שב- 5 המחסנים הנותרים אוחסן ציוד של גורמי עירייה אחרים. כמו כן נמצא כי יריעות האיטום בגגות בכל 9 המחסנים היו קרועות ו"הביקורת מצאה כי מחסני העירייה לא עמדו בדרישות בטיחות האש כפי שנקבע בחוק הכבאות".

אשדוד מתרגלת תרחיש חירום באדיבות: דוברות עיריית אשדוד

אחד מהמחסנים שיובלים השתמשה בו אומנם פונה על ידה אלא שלא ניתן היה להשתמש בו משום שגגו היה שבור לחלוטין. רשימת מצאי ציוד החירום לא היתה מעודכנת ובמחסנים נמצאו פריטים רבים שאינם במצב שמיש בהם כיריים גז, בלוני גז לגזייה וערכות התראה למוסדות חינוך. כמות הציוד עבור קליטת עשרת אלפים חסרי קורת גג ב-22 מרכזי קליטה שיפעלו בעת הצורך במוסדות חינוך בהם ערכות לינה, גנרטורים וערכות תאורה היתה נמוכה באופן משמעותי מהנדרש, בחלק מהפריטים לא היה מלאי לשעת חירום. "הביקורת העירה כי יש צורך לרענן את הציוד הקיים להשמיש את הציוד שיש בו צורך ולגרוע את הפריטים שאינם בשימוש או שאינם תקינים".

 

עוד נמצא שברשות העירייה לא היה ציוד כלשהו המיועד להקמת אס"לים, אתרי סיוע לאוכלוסייה, שיוקמו בעת הצורך עבור מחוסרי קורת גג ליד בתיהם ההרוסים.

בציוד החירום ל-60 המקלטים הציבוריים נמצאו ערכות עזרה ראשונה שלא ראויים לשימוש, מיכלים שהכילו מים שלא טופלו ולא ניתן להשתמש בהם, רק 30 מתוך 60 בתי שימוש כימיים ניידים ולא נמצאו פנסים וסוללות. חלק מהגנרטורים לא היו תקינים.

הביקורת העירה בין השאר שעל העירייה להתקין במחסנים אמצעי בטיחות לכיבוי אש בדחיפות, לרענן ולהשמיש את הציוד ולפנות מהמחסנים פרטי ציוד כמו למשל ארונות וספרים של החברה העירונית. ראש העיר הורה להקפיד על כך שציוד החירום יהיה תקין ומוכן לשימוש בכל עת.

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר